About
About
Trends
DOI Service
Subjects
Journals
Publishers
All
University
Government
TRH
Association
Foundation
Trade Association
Company
Person
Union
Researchers
Journal Wizard
Help
Announcements
Developments
Roadmap
English
Turkish
English
Admin Panel
User Panel
Coordinator of Scientific Publishing Panel
My Journals
My Research
My Followers
Profile
Logout
Login
Nilüfer Okur Akçay
Prof. Dr.
AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ
Publication
14
Review
13
CrossRef Cited
18
TR Dizin Cited
30
14
Publication
13
Review
18
CrossRef Cited
30
TR Dizin Cited
0000-0002-3276-5564
Follow
Following
Edit My Profile
Followers
Following
Summary
Publications
Peer Review
Cited
Research Fields
Science Education
Institution
AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ
Popular Publications
Determination of science teachers' views on sustainable development and zero waste
Authors:
Nilüfer Okur Akçay
,
Şuheda Dal
Published: 2021 ,
e-Kafkas Journal of Educational Research
DOI: 10.30900/kafkasegt.862414
CITED
7
FAVORITE
3
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1662
7
CITED
3
FAVORITE
1662
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının Belirlenmesi
Authors:
Şuheda Dal
,
Nilüfer Okur Akçay
Published: 2021 ,
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
CITED
0
FAVORITE
2
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1455
0
CITED
2
FAVORITE
1455
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Characteristics and Evaluation of Stem Education Approach
Authors: Murat Akarsu,
Nilüfer Okur Akçay
,
Rıdvan Elmas
Published: 2020 ,
Bogazici University Journal of Education
DOI: -
CITED
0
FAVORITE
2
TOTAL DOWNLOAD COUNT
14245
0
CITED
2
FAVORITE
14245
TOTAL DOWNLOAD COUNT
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLERE İLİŞKİN GÖRÜŞ VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ
Authors:
Esma Okur
,
Nilüfer Okur Akçay
Published: 2021 ,
Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi
DOI: 10.47714/uebt.985628
CITED
4
FAVORITE
2
TOTAL DOWNLOAD COUNT
3894
4
CITED
2
FAVORITE
3894
TOTAL DOWNLOAD COUNT
AN INVESTIGATION OF THE ASSESSMENT OF THE STEM MODULE DEVELOPED BY PRESCHOOL TEACHERS
Authors:
Murat Akarsu
,
Nilüfer Okur Akçay
,
Mehmet Fatih Öçal
Published: 2021 ,
Journal of Kazım Karabekir Education Faculty
DOI: 10.33418/ataunikkefd.818849
CITED
2
FAVORITE
1
TOTAL DOWNLOAD COUNT
971
2
CITED
1
FAVORITE
971
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Publications
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Teknolojiye Yönelik Tutumları ile Teknoloji Kabul Durumlarının Farklı Değişkenlere Göre Belirlenmesi
Authors: Yunus Eroğlu,
Nilüfer Okur Akçay
Published: 2024 ,
Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
DOI: -
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
163
0
FAVORITE
163
TOTAL DOWNLOAD COUNT
The Effect of STEM Activities on Pre-Service Elementary Teachers’ Academic Achievement
Authors:
Ezgi Akkuş
,
Nilüfer Okur Akçay
Published: 2024 ,
Journal of Science Mathematics Entrepreneurship and Technology Education
DOI: -
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
126
0
FAVORITE
126
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalıklarının Belirlenmesi
Authors:
Şuheda Dal
,
Nilüfer Okur Akçay
Published: 2021 ,
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORITE
2
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1455
2
FAVORITE
1455
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Determination of science teachers' views on sustainable development and zero waste
Authors:
Nilüfer Okur Akçay
,
Şuheda Dal
Published: 2021 ,
e-Kafkas Journal of Educational Research
DOI: 10.30900/kafkasegt.862414
FAVORITE
3
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1662
3
FAVORITE
1662
TOTAL DOWNLOAD COUNT
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLERE İLİŞKİN GÖRÜŞ VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ
Authors:
Esma Okur
,
Nilüfer Okur Akçay
Published: 2021 ,
Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi
DOI: 10.47714/uebt.985628
FAVORITE
2
TOTAL DOWNLOAD COUNT
3894
2
FAVORITE
3894
TOTAL DOWNLOAD COUNT
AN INVESTIGATION OF THE ASSESSMENT OF THE STEM MODULE DEVELOPED BY PRESCHOOL TEACHERS
Authors:
Murat Akarsu
,
Nilüfer Okur Akçay
,
Mehmet Fatih Öçal
Published: 2021 ,
Journal of Kazım Karabekir Education Faculty
DOI: 10.33418/ataunikkefd.818849
FAVORITE
1
TOTAL DOWNLOAD COUNT
971
1
FAVORITE
971
TOTAL DOWNLOAD COUNT
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA EKLENEN FEN, MÜHENDİSLİK VE GİRİŞİMCİLİK UYGULAMALARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Authors:
Reis Özkan
,
Nilüfer Okur Akçay
Published: 2021 ,
Milli Eğitim Dergisi
DOI: 10.37669/milliegitim.659466
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1672
0
FAVORITE
1672
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Fen Öğretimine Yönelik Tutum, İnanç ve Aktiviteleri Kullanma Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması ve Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Authors:
Nilüfer Okur Akçay
Published: 2020 ,
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
DOI: -
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
510
0
FAVORITE
510
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Characteristics and Evaluation of Stem Education Approach
Authors: Murat Akarsu,
Nilüfer Okur Akçay
,
Rıdvan Elmas
Published: 2020 ,
Bogazici University Journal of Education
DOI: -
FAVORITE
2
TOTAL DOWNLOAD COUNT
14245
2
FAVORITE
14245
TOTAL DOWNLOAD COUNT
The Effect of Using Interactive White Board on Particulate Structure of Matter and Pure Matters on Students’ Academic Achievement, Permanence of Learning and Attitudes Towards Science
Authors:
Hande Erden Alan
,
Nilüfer Okur Akçay
Published: 2020 ,
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
DOI: 10.15285/maruaebd.659001
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1814
0
FAVORITE
1814
TOTAL DOWNLOAD COUNT
INVESTIGATION OF THE LEVELS OF PLACEMENT WEATHER EVENTS IN THE PRESCHOOL TEACHERS' CLASSES
Authors:
Nilüfer Okur Akçay
,
Medera Halmatov
, Samet Ekin
Published: 2018 ,
Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi
DOI: -
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
9867
0
FAVORITE
9867
TOTAL DOWNLOAD COUNT
The Effect of Story Cards on the Visual Expression Skills of the Children
Authors:
Ahmet Akçay
,
Nilüfer Okur Akçay
Published: 2017 ,
Journal of Mother Tongue Education
DOI: 10.16916/aded.331246
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
4414
0
FAVORITE
4414
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutumlarının İncelenmesi
Authors:
Nilüfer Okur Akçay
,
Medera Halmatov
Published: 2015 ,
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
DOI: -
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1632
0
FAVORITE
1632
TOTAL DOWNLOAD COUNT
The effects of group investigation and cooperative learning techniques applied in teaching force and motion subjects on students’ academic achievements
Authors:
Nilüfer Okur Akçay
,
Kemal Doymuş
Published: 2012 ,
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
DOI: -
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
402
0
FAVORITE
402
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Articles published in
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Bogazici University Journal of Education
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
e-Kafkas Journal of Educational Research
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Journal of Kazım Karabekir Education Faculty
Journal of Mother Tongue Education
Journal of Science Mathematics Entrepreneurship and Technology Education
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Milli Eğitim Dergisi
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi
Editorship
Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi
Technical Editor , Editor , Layout Editor
Editorial Board Memberships
Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi
Reviews
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi
Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
e-Kafkas Journal of Educational Research
Educational Academic Research
International e-Journal of Educational Studies
Journal of Kazım Karabekir Education Faculty
Milli Eğitim Dergisi
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi
Publications
Determination of science teachers' views on sustainable development and zero waste
Authors:
Nilüfer Okur Akçay
,
Şuheda Dal
Published: 2021 ,
e-Kafkas Journal of Educational Research
DOI: 10.30900/kafkasegt.862414
CITED
7
FAVORITE
3
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1662
7
CITED
3
FAVORITE
1662
TOTAL DOWNLOAD COUNT
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLERE İLİŞKİN GÖRÜŞ VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ
Authors:
Esma Okur
,
Nilüfer Okur Akçay
Published: 2021 ,
Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi
DOI: 10.47714/uebt.985628
CITED
4
FAVORITE
2
TOTAL DOWNLOAD COUNT
3894
4
CITED
2
FAVORITE
3894
TOTAL DOWNLOAD COUNT
AN INVESTIGATION OF THE ASSESSMENT OF THE STEM MODULE DEVELOPED BY PRESCHOOL TEACHERS
Authors:
Murat Akarsu
,
Nilüfer Okur Akçay
,
Mehmet Fatih Öçal
Published: 2021 ,
Journal of Kazım Karabekir Education Faculty
DOI: 10.33418/ataunikkefd.818849
CITED
2
FAVORITE
1
TOTAL DOWNLOAD COUNT
971
2
CITED
1
FAVORITE
971
TOTAL DOWNLOAD COUNT
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA EKLENEN FEN, MÜHENDİSLİK VE GİRİŞİMCİLİK UYGULAMALARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Authors:
Reis Özkan
,
Nilüfer Okur Akçay
Published: 2021 ,
Milli Eğitim Dergisi
DOI: 10.37669/milliegitim.659466
CITED
3
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1672
3
CITED
0
FAVORITE
1672
TOTAL DOWNLOAD COUNT
The Effect of Using Interactive White Board on Particulate Structure of Matter and Pure Matters on Students’ Academic Achievement, Permanence of Learning and Attitudes Towards Science
Authors:
Hande Erden Alan
,
Nilüfer Okur Akçay
Published: 2020 ,
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
DOI: 10.15285/maruaebd.659001
CITED
1
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
1814
1
CITED
0
FAVORITE
1814
TOTAL DOWNLOAD COUNT
The Effect of Story Cards on the Visual Expression Skills of the Children
Authors:
Ahmet Akçay
,
Nilüfer Okur Akçay
Published: 2017 ,
Journal of Mother Tongue Education
DOI: 10.16916/aded.331246
CITED
1
FAVORITE
0
TOTAL DOWNLOAD COUNT
4414
1
CITED
0
FAVORITE
4414
TOTAL DOWNLOAD COUNT
Interactive Guide Tool
If you want to see the panel introduction, you can click Start Tour.
Start Tour