Research Article
BibTex RIS Cite

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLERE İLİŞKİN GÖRÜŞ VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2021, , 98 - 115, 14.10.2021
https://doi.org/10.47714/uebt.985628

Abstract

Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitiminde kullandıkları yöntem ve tekniklere yönelik görüş ve yeterliklerinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Türkiye’nin farklı yerlerinde görev yapan 160 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Bu araştırma, tarama modeline dayalı betimsel bir çalışma niteliğindedir. Bu çalışmada, okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerle ilgili yeterlik düzeyleri ve görüşlerinin belirlenmesi amacıyla veri toplama aracı olarak görüş formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda okul öncesi öğretmenleri, fen eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin uygulanmasıyla ile ilgili kendilerini yeterli ve kısmen yeterli olarak görmekte; öğretenlerin kendilerini yetersiz hissettikleri yöntem ve tekniklerin başında proje çalışmaları, inceleme gezisi, analoji gelmekte; öğretmenler fen eğitiminde en çok oyun, deney ve dramayı kullanmakta; öğretmenlerin yöntem ve teknikleri belirlerken dersin hedeflerine, öğrenci sayısına, konunun özelliğine ve öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyine dikkat ettikleri görülmektedir. Araştırma sonucuna bağlı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Aktaş Arnas, Y. (2002). Okul öncesi dönemde fen eğitiminin amaçları. Çocuk Gelişimi ve Eğitim Dergisi, 1(7), 1-7.
  • Akerson, V. L., Buck, G. A., Donnelly, L. A., Nargund-Joshi, V., & Weiland, I. S. (2011). The importance of teaching and learning nature of science in the early childhood years. Journal of Sci- ence Education and Technology, 20(5), 537–549.
Year 2021, , 98 - 115, 14.10.2021
https://doi.org/10.47714/uebt.985628

Abstract

References

  • Aktaş Arnas, Y. (2002). Okul öncesi dönemde fen eğitiminin amaçları. Çocuk Gelişimi ve Eğitim Dergisi, 1(7), 1-7.
  • Akerson, V. L., Buck, G. A., Donnelly, L. A., Nargund-Joshi, V., & Weiland, I. S. (2011). The importance of teaching and learning nature of science in the early childhood years. Journal of Sci- ence Education and Technology, 20(5), 537–549.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section MAKALELER
Authors

Esma Okur 0000-0002-2242-6411

Nilüfer Okur Akçay 0000-0002-3276-5564

Publication Date October 14, 2021
Acceptance Date October 5, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Okur, E., & Okur Akçay, N. (2021). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNDE KULLANILAN YÖNTEM VE TEKNİKLERE İLİŞKİN GÖRÜŞ VE YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Eğitim Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 7(2), 98-115. https://doi.org/10.47714/uebt.985628
e-ISSN: 2458-8628