Bu araştırmanın amacı, eğitim sisteminde 4+4+4 olarak bilinen yeni düzenlemenin etkililiği hakkında yönetici ve öğretmenlerin görüşünü belirlemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde bir çalışma olup, veriler okul müdürlerine ve öğretmenlere anket uygulanarak elde edilmiştir. Araştırmanın evrenini, Amasya İli Merkezinde bulunan ilkokul ve ortaokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenler, örneklemini ise on ilkokul ve on ortaokulda görev yapan ve amaçlı örneklem yöntemine göre seçilen yönetici ve öğretmenler oluşturmaktadır. Uygulama yapılırken, farklı sosyo-ekonomik yapıya, öğrenci sayısına, yerleşim yerlerine ve farklı okul tipine sahip okul müdürleri ve farklı branşlardan öğretmenler bir arada bulunarak çalışılmıştır. Bu çalışmada 4+4+4 Eğitim Sistemine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, yönetici ve öğretmenlerin 4+4+4 eğitim sistemine yönelik tutumlarında cinsiyete, yaşa ve kıdeme göre farklılıklar olduğu, kadınların ve mesleki kıdemi az yönetici ve öğretmenlerin tereddütlerinin olduğu ve geleceğe yönelik olumlu beklentiye sahip olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır
Education, a term that is always defined from different perspectives, has taken place
throughout human history. While the definition of education through the duration of ancient
history has typically been abstract and pedagogic, in the modern ages, including social
movements and chaos, it has an important role in terms of designing politics and society. As
a system, education not only transfers basic information from older to younger generations,
but also offers a suitable environment for developing logical reasoning for the young. The
teachers, students, school councils and parents are the shareholders of this system. The
running process of the systems differs either from country to country or the throughout
country in its own right. The period of lesson hours, the content of the lessons, the layout of
the classes, code of conduct at the school, and many other practices can be changed
throughout the country or are already different from country to country. Almost all nations
reform their implementations for the sake of growing productivity and keeping up with
latest developments in the world. It is a reality that these deliberate and progressive
improvements are very important for educational systems.
Other ID | JA47TJ73JK |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Özel Sayı |