Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu yöneticilerinin aile memnuniyetini hangi yönde karşıladığını ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın evrenini 2012-2013 öğretim yılında, Ankara ili Çankaya ilçesi Ayten-Şaban Diri İlköğretim Okulu’nda çocukları öğrenim gören 782; örneklemini ise bu evrenden seçkisiz örnekleme tekniğiyle belirlenen 264 veli oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan “İlköğretim Aile Memnuniyet Ölçeği” araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Faktör analizleri sonucu ölçeğin 4 faktörlü; faktörlerce açıklanan toplam varyansın ise % 70.252 olduğu saptanmıştır. Faktörlere göre Cronbach Alfa güvenirlik katsayılarının ise .906 ile .931 arasında değişmektedir. Araştırma bulgularına göre, araştırma sosyal çevresinde, anne ve baba öğrenim düzeyinin oldukça yüksek; baba öğreniminin, anneden hem orta hem de yükseköğretimde daha fazla olduğu saptanmıştır. Araştırma sonuçları, aile memnuniyetinin; anne-baba öğrenim düzeyi; anne-baba mesleği ve gelirine doğrudan bağlı olduğunu göstermektedir. Özellikle ebeveynin yükseköğrenim görmüş olmasının aile memnuniyet düzeyinin artışında önemli fark yarattığı ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçları doğrultusunda, ilköğretimin aile memnuniyetini hangi yönde karşıladığının saptanması amacıyla Türkiye çapında “aile memnuniyet araştırmalarının” desteklenmesi gerektiği önerilmiştir
Other ID | JA53BR77RH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 1 |