BibTex RIS Cite

Problems of Vocational Education and Evaluation of Solution Seeking: A Meta-Synthesis Study

Year 2018, Volume: 8 Issue: 2, 1 - 24, 01.10.2018

Abstract

-

References

  • *Adıgüzel, O. C., & Berk, Ş. (2009). Mesleki ve teknik ortaöğretimde yeni arayışlar: yeterliğe dayalı modüler sistemin değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 220-236.
  • * Akkaya, E. (2006). Endüstri meslek liselerine öğrenci yönelimi ve eğitim sürecine ilişkin öğrenci görüşleri (Master’s thesis). Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Akpınar, B. (2005). Teknik öğretmen yetiştirme sorunu ve teknik eğitim fakültelerinin geleceği. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 259-274.
  • *Akkaya, E., Özçatalbaş, Y., & Arabacı, U. (2013). Endüstri meslek liselerine öğrenci yönelimi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 127-145.
  • *Aksoy, H. H. (2013). Türkiye’de mesleki ve teknik ortaöğretimin eleştirel bir analizi. Mülkiye Dergisi, 37(2), 53-73.
  • *Aktaşlı, İ., Kafadar, S., & Tüzün, I. (2012). Meslek eğitiminde kalite için işbirliği. Mesleki ve teknik eğitimde güncellenmiş durum analizi. Retrieved from 12.03.2018, http://www.mesleklisesimemleketmeselesi.com/NR/rdonlyres/DurumAnaliziMektup
  • Akyüz, Y. (2001). Türk eğitim tarihi. İstanbul: Alfa.
  • Alkan, C., Doğan, H., & Sezgin, İ. (2001). Mesleki ve teknik eğitimin esasları. Ankara: Nobel.
  • *Altay, F., & Üstün, N. (2011). Mesleki Eğitim Sistemi. KTO Etüd Araştırma Servisi, 46-118.
  • *Altuncı, Y. T., Salman, C., & Doğan, Z. M. (2009). Mesleki Eğitim Sorunları ve Yeni Model Arayışları. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya.
  • *Anapa, S. (2008). Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde Türkiye’de mesleki ve teknik eğitim (Master’s thesis). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Ardahan, F. (2010). Sektör odaklı mesleki eğitim, sektörün işletmecilik eğitiminden beklentileri ve Antalya örnek uygulaması. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(20), 55-76.
  • *Aslantürk, M. (2014). Türkiye'de mesleki teknik eğitimin yaşadığı sorunlar ve çözüm önerileri konusunda eğitim yöneticileri meslek dersi öğretmenleri ve eğiticilerin görüşlerinin incelenmesi (Master’s thesis). Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • *Aydın, A. (2017). Genç işsizliği sorununun Almanya ve Türkiye mesleki eğitim sistemi çerçevesinde değerlendirilmesi. Sosyal Güvence Dergisi, 6(11), 1-23.
  • *Binici, H., & Arı, N. (2004). Mesleki ve teknik eğitimde arayışlar. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 383-396.
  • *Bolat, Y. (2015). Türkiye’de mesleki-teknik eğitimin mevcut durumu ve farklı ülkelerle karşılaştırılması (Doctoral thesis). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Bolat, Y. (2016). Türkiye, Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Avustralya Fransa, İngiltere ve Japonya’da mesleki ve teknik eğitime öğretmen yetiştirme. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 39-72.
  • *Bülbül, T. (2014). Meslek lisesi öğrencilerinin okullarına ve mesleki eğitime yönelik görüşleri (Master’s thesis). Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Cruzes, D. S., & Dyba, T. (2011). Recommended Steps for thematic synthesis in software engineering. In Proceedings of the 11thInternational Symposium on Empirical Software Engineering and Measurement (ESEM) (pp. 275-284). Washington DC: IEEE.
  • Çalık, M., & Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38.
  • *Çalışkan, A. (2015). Mesleki ortaöğretimde yaygınlık ve kalkınma ilişkisi: Türkiye uygulaması (Doctoral thesis). Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • *Çalışkan-Maya, İ. (2009). Mesleki Eğitimde Okullaşma Oranları Nasıl Yükseltilebilir? 1. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi Eğitim Araştırmaları Birliği, 1-3 Mayıs 2009, Çanakkale.
  • *Demir, E., & Şen, Ş. (2009). Cumhuriyet dönemi mesleki ve teknik eğitim reformları. Ege Eğitim Dergisi 10(2), 39-59.
  • *Demirkaya-Aygün, N. (2015). Kız meslek liselerinde yaşanan sorunlar hakkında mesleki eğitim yönetici ve öğretmenlerin görüşleri: Eyüp, Gaziosmanpaşa, Fatih ve Avcılar örneği (Master’s thesis). İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Demirtaş, B., & Küçük, M. (2008). Kız meslek liselerinin günümüzdeki sorunlarına yönelik öğretmen görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 9(3), 147-159.
  • *Demirtaş, Z., & Tutkun, A. (2017). Mesleki açık öğretim lisesi (MAÖL) öğrencilerinin mesleki eğitime yönelik görüşleri. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(4), 231-240.
  • *Develioğlu, M. (2008). Mesleki eğitimin etkinleştirilmesinde sivil toplum kuruluşlarının rolü: İstanbul http://www.ismek.ist/sempozyum/sunumlar/profdrmehmetdeveli.pdf Odası Örneği. Retrieved from
  • *Dursun, B. (2008). Yönetici ve öğretmen görüşleri ile mesleki eğitim ve öğretim sisteminin güçlendirilmesi projesinin (MEGEP) etkililiğinin değerlendirilmesi (Master’s thesis). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Ekşioğlu, S. (2013). Mesleki ve teknik liselerde uygulanan modüler öğretim programının değerlendirilmesi (Doctoral thesis). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Erden-Özsoy, C. (2015). Mesleki eğitim istihdam ilişkisi: Türkiye' de mesleki eğitimin kalite ve kantitesi üzerine düşünceler. Electronic Journal of Vocational Colleges, 4. Umyos Özel Sayısı, 173-181.
  • *Eşme, İ. (2007). Mesleki ve teknik eğitimin bugünkü durumu ve sorunlar. T.C. YÖK Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansı, Ankara.
  • *Filiz, E., & Gözelyurt, K. (2017). Meslek lisesi öğretmenlerinin meslek alanları açısından toplumsal cinsiyet eşitliğine dair görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 239-264.
  • *Gedikoğlu, T. (2005). Avrupa birliği sürecinde Türk eğitim sistemi: sorunlar ve çözüm önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 66-80.
  • *Gemici, N. (2010). Ahilikten günümüze mesleki eğitimde model arayışları ve sonuçları. Değerler Eğitimi Dergisi, 8(19), 71-105.
  • * Gömleksiz, M. N., & Erten, P. (2010). Mesleki ve teknik ortaöğretimde modüler öğretim programının uygulanmasında karşılaşılan güçlükler: Nitel bir çalışma. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 174-198.
  • *Hepkul, A. (2015). Meslek lisesi tercihi sürecinin keşifsel olarak incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 41-52.
  • *Karabulut, A., & Marul, M. (2011). Mesleki ve teknik eğitimde eğitim modeli tasarımı. Milli Eğitim Dergisi, 191, 78-85.
  • *Kazu, İ. Y. (2002). Türk milli eğitim sisteminde mesleki ve teknik eğitim. Öğretmenlik mesleği. Elazığ: Üniversite Kitabevi.
  • *Kazu, İ. Y., & Demirli, C. (2003). Teknik öğretmenlerin mesleki ve teknik öğretim programları hakkındaki görüşleri (Elazığ ili örneği). Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 4, 75-82.
  • * Kızgın, Y. (2005). Sınavsız geçiş (METEB) sistemi ile gelen öğrencilerin başarılarının istatistikî analizi: Muğla üniversitesi Muğla meslek yüksekokulu örneği. “İş-Güç: Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 7(2), 119-129.
  • *Korkmaz, M. (2015). Türkiye'de mesleki eğitim. İTO Ar-Ge. Bülten Dergisi Ocak-Şubat, 38-42.
  • Ministry of National Education. (2013). Vocational and Technical Education Strategy Document and Action Plan, General Directorate of Vocational and Technical Education, 20-22 March 2013, Ankara.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2012). Nitel veri analizi (Çev. Edt: A. Ersoy & S. Akbaba- Altun). Ankara: Pegem Akademi.
  • *Nartgün, Ş., & Yüksel, E. (2009). Meslek yüksekokullarına sınavsız geçişte izlenen kriterlerin değerlendirilmesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 9(2), 189-205.
  • *Togay, S. (2007). Türkiye'de mesleki eğitim sorunu ve çözüm önerisi. Ankara: Meslekî ve Teknik Öğretim Derneği Genel Merkezi.
  • *Özcan, V. (2014). Türkiye’de mesleki ve teknik eğitim ile istihdam ilişkisi (Master’s thesis). Gediz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • *Özdemir, E. (2011). Alman mesleki eğitim sistemi ve Türkiye ile karşılaştırılması (II). Retrieved from karsilastirilmasi-ii.html
  • *Özsoy, C. (2007). Türkiye’de eğitim ve iktisadi büyüme arasındaki ilişkinin var modeli ile analizi (Doctoral thesis). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • *Sağlam, M., Özdoğru, F., & Çıray, F. (2011). Avrupa birliği eğitim politikaları ve Türk eğitim sistemi’ ne etkileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VIII(I), 87‐109.
  • Sandelowski, M., & Barroso, J. (2007). Handbook for synthesizing qualitative research. New York: Springer http://books.google.com.tr/books?id=w8kT71L3TvAC&printsec=frontcover#v=onepage &q&f=false Publishing. Retrieved from
  • *Serbes, F. (2006). Atölye ve meslek dersi öğretmenleri ile genel bilgi dersi öğretmenlerinin dağılımındaki dengesizlik nedenlerinin karşılaştırılması (Master’s thesis). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Saitoğlu, T. S. (2010). MEB'nın MEGEP'in iletişim meslek liselerin uygulanması ve sorunları (Master’s thesis). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Sönmez, M. (2008). Türkiye’de Mesleki ve teknik örgün öğretimin sorunları ve yeniden yapılandırılma zorunluluğu. Eğitim ve Bilim 147 (33), 71-84.
  • *Şahin, İ., & Fındık, T. (2008). Türkiye'de mesleki ve teknik eğitim: Mevcut durum sorunlar ve çözüm önerileri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12 (3), 65-86.
  • *Şahin, İ., Kölemen, C., & Erişen, Y. (2017). Mesleki ve teknik ortaöğretim öğrencilerinin problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 2(2), 42-60.
  • *Şencan, H. (2008). Türkiye'de mesleki ve teknik eğitim sorunlar – öneriler. Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği Araştırma Raporları, Sayı: 55, İstanbul.
  • *Şimşek, A. (2004). Türkiye'de mesleki ve teknik eğitimin yeniden yapılandırılması. Retrieved from https://www.tusiad.org/tr/yayinlar/raporlar/item/1852-turkiyede-mesleki-ve-teknik- egitimin-yeniden-yapilandirilmasi
  • *Tamer, M., & Özcan, M. (2014). Örgün mesleki ve teknik eğitim sisteminin mesleki eğitim paydaşlarınca değerlendirilmesi, Millî Eğitim Dergisi, 203, 205-224.
  • *Tarlakazan, B. (2013). Osmanlı’dan günümüze mesleki teknik eğitimin tarihsel gelişimi ve günümüz mesleki teknik eğitimine yönelik öneriler. Mesleki Bilimler Dergisi, 2(2), 71-78.
  • Thomas, J., & Harden, A. (2008). Methods for the thematic synthesis of qualitative research in systematic reviews. BMC Medical Research Methodology, 8(45).doi:10.1186/1471-2288-8-45
  • *Tosun, T. (2010). Tanzimat’tan günümüze Türkiye’de mesleki ve teknik eğitim politikaları (Master’s thesis). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • *TÜSİAD, (2011). Türkiye'de mesleki ve teknik eğitim hakkında TÜSİAD görüş dokümanı. Retrieved from: hakkinda-tusiad-gorus-dokumani.
  • *Uçar, C., & Özerbaş, M. A. (2013). Mesleki ve teknik eğitimin dünyadaki ve Türkiye’deki konumu. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 242-253.
  • *Ulusoy, K., & Erkuş, B. (2017). Students’ orientation to the touchstone of the Turkish education history from the primary school and their sense of belonging. Electronic Journal of Social Sciences, 16(61), 676-685.
  • *Vuranok, T. T. (2017). Mesleki eğitimde istihdam sorunları:(İstanbul Örneği) (Doctoral thesis). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • *Vurucu, F. (2010). Meslek lisesi öğrencilerinin meslek seçimi yeterliliği ve meslek seçimini etkileyen faktörler (Master’s thesis). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Walsh, D., & Downe, S. (2005). Meta-synthesis method for qualitative research: A literature review. Journal of Advanced Nursing, 50(2), 204-211.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • *Yörük, S., Dikici, A., & Uysal, A. (2002). Bilgi toplumu ve Türkiye' de mesleki eğitim. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12(2), 299-312. Please cite as:
  • Sağlik, M. A., & Aykaç, N. (2018). Problems of vocational education and evaluation of solution seeking: A meta-synthesis study. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 8(2), 1-24. http://ebad-jesr.com/

Problems of Vocational Education and Evaluation of Solution Seeking: A Meta-Synthesis Study

Year 2018, Volume: 8 Issue: 2, 1 - 24, 01.10.2018

Abstract

In this study, it was aimed to examine studies which researched problems in vocational education and evaluation of solution proposals by using meta-synthesis method. Data were reached by searching for “vocational education, vocational education problems, vocational education problems and seeking solutions and vocational education in Turkey” from the Turkish Higher Education Board National Thesis Center, and from the Google Scholar and (Turkish Academic Network and Information Center) databases. A total of 54 studies (5 Doctoral dissertations, 11 Master’s theses, 30 articles, and 8 reports) were compiled based on criteria determined for studies to be included in the research. The included studies were analyzed according to thematic synthesis approach, which is one of the meta-synthesis methods. Frequency tables of problems and suggestions about vocational education were established by examining the studies. Accordingly, problem titles and solution proposal titles were then categorized as main themes and subthemes and then interpreted. As a result of this study, it was observed that vocational education in Turkey faces some problems, especially with regard to education and training structure, legal regulation structure, technological and physical substructure, economic and social structure, and educational management

References

  • *Adıgüzel, O. C., & Berk, Ş. (2009). Mesleki ve teknik ortaöğretimde yeni arayışlar: yeterliğe dayalı modüler sistemin değerlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 220-236.
  • * Akkaya, E. (2006). Endüstri meslek liselerine öğrenci yönelimi ve eğitim sürecine ilişkin öğrenci görüşleri (Master’s thesis). Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Akpınar, B. (2005). Teknik öğretmen yetiştirme sorunu ve teknik eğitim fakültelerinin geleceği. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 259-274.
  • *Akkaya, E., Özçatalbaş, Y., & Arabacı, U. (2013). Endüstri meslek liselerine öğrenci yönelimi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 127-145.
  • *Aksoy, H. H. (2013). Türkiye’de mesleki ve teknik ortaöğretimin eleştirel bir analizi. Mülkiye Dergisi, 37(2), 53-73.
  • *Aktaşlı, İ., Kafadar, S., & Tüzün, I. (2012). Meslek eğitiminde kalite için işbirliği. Mesleki ve teknik eğitimde güncellenmiş durum analizi. Retrieved from 12.03.2018, http://www.mesleklisesimemleketmeselesi.com/NR/rdonlyres/DurumAnaliziMektup
  • Akyüz, Y. (2001). Türk eğitim tarihi. İstanbul: Alfa.
  • Alkan, C., Doğan, H., & Sezgin, İ. (2001). Mesleki ve teknik eğitimin esasları. Ankara: Nobel.
  • *Altay, F., & Üstün, N. (2011). Mesleki Eğitim Sistemi. KTO Etüd Araştırma Servisi, 46-118.
  • *Altuncı, Y. T., Salman, C., & Doğan, Z. M. (2009). Mesleki Eğitim Sorunları ve Yeni Model Arayışları. 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya.
  • *Anapa, S. (2008). Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde Türkiye’de mesleki ve teknik eğitim (Master’s thesis). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Ardahan, F. (2010). Sektör odaklı mesleki eğitim, sektörün işletmecilik eğitiminden beklentileri ve Antalya örnek uygulaması. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(20), 55-76.
  • *Aslantürk, M. (2014). Türkiye'de mesleki teknik eğitimin yaşadığı sorunlar ve çözüm önerileri konusunda eğitim yöneticileri meslek dersi öğretmenleri ve eğiticilerin görüşlerinin incelenmesi (Master’s thesis). Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • *Aydın, A. (2017). Genç işsizliği sorununun Almanya ve Türkiye mesleki eğitim sistemi çerçevesinde değerlendirilmesi. Sosyal Güvence Dergisi, 6(11), 1-23.
  • *Binici, H., & Arı, N. (2004). Mesleki ve teknik eğitimde arayışlar. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 383-396.
  • *Bolat, Y. (2015). Türkiye’de mesleki-teknik eğitimin mevcut durumu ve farklı ülkelerle karşılaştırılması (Doctoral thesis). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Bolat, Y. (2016). Türkiye, Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Avustralya Fransa, İngiltere ve Japonya’da mesleki ve teknik eğitime öğretmen yetiştirme. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 39-72.
  • *Bülbül, T. (2014). Meslek lisesi öğrencilerinin okullarına ve mesleki eğitime yönelik görüşleri (Master’s thesis). Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli.
  • Cruzes, D. S., & Dyba, T. (2011). Recommended Steps for thematic synthesis in software engineering. In Proceedings of the 11thInternational Symposium on Empirical Software Engineering and Measurement (ESEM) (pp. 275-284). Washington DC: IEEE.
  • Çalık, M., & Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38.
  • *Çalışkan, A. (2015). Mesleki ortaöğretimde yaygınlık ve kalkınma ilişkisi: Türkiye uygulaması (Doctoral thesis). Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • *Çalışkan-Maya, İ. (2009). Mesleki Eğitimde Okullaşma Oranları Nasıl Yükseltilebilir? 1. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi Eğitim Araştırmaları Birliği, 1-3 Mayıs 2009, Çanakkale.
  • *Demir, E., & Şen, Ş. (2009). Cumhuriyet dönemi mesleki ve teknik eğitim reformları. Ege Eğitim Dergisi 10(2), 39-59.
  • *Demirkaya-Aygün, N. (2015). Kız meslek liselerinde yaşanan sorunlar hakkında mesleki eğitim yönetici ve öğretmenlerin görüşleri: Eyüp, Gaziosmanpaşa, Fatih ve Avcılar örneği (Master’s thesis). İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Demirtaş, B., & Küçük, M. (2008). Kız meslek liselerinin günümüzdeki sorunlarına yönelik öğretmen görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 9(3), 147-159.
  • *Demirtaş, Z., & Tutkun, A. (2017). Mesleki açık öğretim lisesi (MAÖL) öğrencilerinin mesleki eğitime yönelik görüşleri. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(4), 231-240.
  • *Develioğlu, M. (2008). Mesleki eğitimin etkinleştirilmesinde sivil toplum kuruluşlarının rolü: İstanbul http://www.ismek.ist/sempozyum/sunumlar/profdrmehmetdeveli.pdf Odası Örneği. Retrieved from
  • *Dursun, B. (2008). Yönetici ve öğretmen görüşleri ile mesleki eğitim ve öğretim sisteminin güçlendirilmesi projesinin (MEGEP) etkililiğinin değerlendirilmesi (Master’s thesis). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Ekşioğlu, S. (2013). Mesleki ve teknik liselerde uygulanan modüler öğretim programının değerlendirilmesi (Doctoral thesis). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Erden-Özsoy, C. (2015). Mesleki eğitim istihdam ilişkisi: Türkiye' de mesleki eğitimin kalite ve kantitesi üzerine düşünceler. Electronic Journal of Vocational Colleges, 4. Umyos Özel Sayısı, 173-181.
  • *Eşme, İ. (2007). Mesleki ve teknik eğitimin bugünkü durumu ve sorunlar. T.C. YÖK Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansı, Ankara.
  • *Filiz, E., & Gözelyurt, K. (2017). Meslek lisesi öğretmenlerinin meslek alanları açısından toplumsal cinsiyet eşitliğine dair görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 239-264.
  • *Gedikoğlu, T. (2005). Avrupa birliği sürecinde Türk eğitim sistemi: sorunlar ve çözüm önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 66-80.
  • *Gemici, N. (2010). Ahilikten günümüze mesleki eğitimde model arayışları ve sonuçları. Değerler Eğitimi Dergisi, 8(19), 71-105.
  • * Gömleksiz, M. N., & Erten, P. (2010). Mesleki ve teknik ortaöğretimde modüler öğretim programının uygulanmasında karşılaşılan güçlükler: Nitel bir çalışma. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 174-198.
  • *Hepkul, A. (2015). Meslek lisesi tercihi sürecinin keşifsel olarak incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 41-52.
  • *Karabulut, A., & Marul, M. (2011). Mesleki ve teknik eğitimde eğitim modeli tasarımı. Milli Eğitim Dergisi, 191, 78-85.
  • *Kazu, İ. Y. (2002). Türk milli eğitim sisteminde mesleki ve teknik eğitim. Öğretmenlik mesleği. Elazığ: Üniversite Kitabevi.
  • *Kazu, İ. Y., & Demirli, C. (2003). Teknik öğretmenlerin mesleki ve teknik öğretim programları hakkındaki görüşleri (Elazığ ili örneği). Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 4, 75-82.
  • * Kızgın, Y. (2005). Sınavsız geçiş (METEB) sistemi ile gelen öğrencilerin başarılarının istatistikî analizi: Muğla üniversitesi Muğla meslek yüksekokulu örneği. “İş-Güç: Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 7(2), 119-129.
  • *Korkmaz, M. (2015). Türkiye'de mesleki eğitim. İTO Ar-Ge. Bülten Dergisi Ocak-Şubat, 38-42.
  • Ministry of National Education. (2013). Vocational and Technical Education Strategy Document and Action Plan, General Directorate of Vocational and Technical Education, 20-22 March 2013, Ankara.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (2012). Nitel veri analizi (Çev. Edt: A. Ersoy & S. Akbaba- Altun). Ankara: Pegem Akademi.
  • *Nartgün, Ş., & Yüksel, E. (2009). Meslek yüksekokullarına sınavsız geçişte izlenen kriterlerin değerlendirilmesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 9(2), 189-205.
  • *Togay, S. (2007). Türkiye'de mesleki eğitim sorunu ve çözüm önerisi. Ankara: Meslekî ve Teknik Öğretim Derneği Genel Merkezi.
  • *Özcan, V. (2014). Türkiye’de mesleki ve teknik eğitim ile istihdam ilişkisi (Master’s thesis). Gediz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • *Özdemir, E. (2011). Alman mesleki eğitim sistemi ve Türkiye ile karşılaştırılması (II). Retrieved from karsilastirilmasi-ii.html
  • *Özsoy, C. (2007). Türkiye’de eğitim ve iktisadi büyüme arasındaki ilişkinin var modeli ile analizi (Doctoral thesis). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • *Sağlam, M., Özdoğru, F., & Çıray, F. (2011). Avrupa birliği eğitim politikaları ve Türk eğitim sistemi’ ne etkileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VIII(I), 87‐109.
  • Sandelowski, M., & Barroso, J. (2007). Handbook for synthesizing qualitative research. New York: Springer http://books.google.com.tr/books?id=w8kT71L3TvAC&printsec=frontcover#v=onepage &q&f=false Publishing. Retrieved from
  • *Serbes, F. (2006). Atölye ve meslek dersi öğretmenleri ile genel bilgi dersi öğretmenlerinin dağılımındaki dengesizlik nedenlerinin karşılaştırılması (Master’s thesis). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • *Saitoğlu, T. S. (2010). MEB'nın MEGEP'in iletişim meslek liselerin uygulanması ve sorunları (Master’s thesis). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • *Sönmez, M. (2008). Türkiye’de Mesleki ve teknik örgün öğretimin sorunları ve yeniden yapılandırılma zorunluluğu. Eğitim ve Bilim 147 (33), 71-84.
  • *Şahin, İ., & Fındık, T. (2008). Türkiye'de mesleki ve teknik eğitim: Mevcut durum sorunlar ve çözüm önerileri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12 (3), 65-86.
  • *Şahin, İ., Kölemen, C., & Erişen, Y. (2017). Mesleki ve teknik ortaöğretim öğrencilerinin problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 2(2), 42-60.
  • *Şencan, H. (2008). Türkiye'de mesleki ve teknik eğitim sorunlar – öneriler. Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği Araştırma Raporları, Sayı: 55, İstanbul.
  • *Şimşek, A. (2004). Türkiye'de mesleki ve teknik eğitimin yeniden yapılandırılması. Retrieved from https://www.tusiad.org/tr/yayinlar/raporlar/item/1852-turkiyede-mesleki-ve-teknik- egitimin-yeniden-yapilandirilmasi
  • *Tamer, M., & Özcan, M. (2014). Örgün mesleki ve teknik eğitim sisteminin mesleki eğitim paydaşlarınca değerlendirilmesi, Millî Eğitim Dergisi, 203, 205-224.
  • *Tarlakazan, B. (2013). Osmanlı’dan günümüze mesleki teknik eğitimin tarihsel gelişimi ve günümüz mesleki teknik eğitimine yönelik öneriler. Mesleki Bilimler Dergisi, 2(2), 71-78.
  • Thomas, J., & Harden, A. (2008). Methods for the thematic synthesis of qualitative research in systematic reviews. BMC Medical Research Methodology, 8(45).doi:10.1186/1471-2288-8-45
  • *Tosun, T. (2010). Tanzimat’tan günümüze Türkiye’de mesleki ve teknik eğitim politikaları (Master’s thesis). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • *TÜSİAD, (2011). Türkiye'de mesleki ve teknik eğitim hakkında TÜSİAD görüş dokümanı. Retrieved from: hakkinda-tusiad-gorus-dokumani.
  • *Uçar, C., & Özerbaş, M. A. (2013). Mesleki ve teknik eğitimin dünyadaki ve Türkiye’deki konumu. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 242-253.
  • *Ulusoy, K., & Erkuş, B. (2017). Students’ orientation to the touchstone of the Turkish education history from the primary school and their sense of belonging. Electronic Journal of Social Sciences, 16(61), 676-685.
  • *Vuranok, T. T. (2017). Mesleki eğitimde istihdam sorunları:(İstanbul Örneği) (Doctoral thesis). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • *Vurucu, F. (2010). Meslek lisesi öğrencilerinin meslek seçimi yeterliliği ve meslek seçimini etkileyen faktörler (Master’s thesis). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Walsh, D., & Downe, S. (2005). Meta-synthesis method for qualitative research: A literature review. Journal of Advanced Nursing, 50(2), 204-211.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • *Yörük, S., Dikici, A., & Uysal, A. (2002). Bilgi toplumu ve Türkiye' de mesleki eğitim. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 12(2), 299-312. Please cite as:
  • Sağlik, M. A., & Aykaç, N. (2018). Problems of vocational education and evaluation of solution seeking: A meta-synthesis study. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 8(2), 1-24. http://ebad-jesr.com/
There are 70 citations in total.

Details

Other ID JA84UY95UJ
Journal Section Research Article
Authors

Mehmet Aydın Sağlık This is me

Necdet Aykaç This is me

Publication Date October 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Sağlık, M. A., & Aykaç, N. (2018). Problems of Vocational Education and Evaluation of Solution Seeking: A Meta-Synthesis Study. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8(2), 1-24.
AMA Sağlık MA, Aykaç N. Problems of Vocational Education and Evaluation of Solution Seeking: A Meta-Synthesis Study. EBAD - JESR. October 2018;8(2):1-24.
Chicago Sağlık, Mehmet Aydın, and Necdet Aykaç. “Problems of Vocational Education and Evaluation of Solution Seeking: A Meta-Synthesis Study”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 8, no. 2 (October 2018): 1-24.
EndNote Sağlık MA, Aykaç N (October 1, 2018) Problems of Vocational Education and Evaluation of Solution Seeking: A Meta-Synthesis Study. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 8 2 1–24.
IEEE M. A. Sağlık and N. Aykaç, “Problems of Vocational Education and Evaluation of Solution Seeking: A Meta-Synthesis Study”, EBAD - JESR, vol. 8, no. 2, pp. 1–24, 2018.
ISNAD Sağlık, Mehmet Aydın - Aykaç, Necdet. “Problems of Vocational Education and Evaluation of Solution Seeking: A Meta-Synthesis Study”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 8/2 (October 2018), 1-24.
JAMA Sağlık MA, Aykaç N. Problems of Vocational Education and Evaluation of Solution Seeking: A Meta-Synthesis Study. EBAD - JESR. 2018;8:1–24.
MLA Sağlık, Mehmet Aydın and Necdet Aykaç. “Problems of Vocational Education and Evaluation of Solution Seeking: A Meta-Synthesis Study”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, vol. 8, no. 2, 2018, pp. 1-24.
Vancouver Sağlık MA, Aykaç N. Problems of Vocational Education and Evaluation of Solution Seeking: A Meta-Synthesis Study. EBAD - JESR. 2018;8(2):1-24.