BibTex RIS Cite

[Öğrenme stilleri ve bazı demografik faktörlerin öğrenme stratejileri üzerindeki etkisi]

Year 2016, Volume: 6 Issue: 1, 211 - 225, 01.04.2016

Abstract

Öğrenme karmaşık bir süreçtir ve bu süreci etkileyen birçok faktör vardır. Bu
faktörlerden biri de bireysel farklılıklardır. Öğrenme üzerine yapılan çalışmalar (Babadoğan,
2000; Felder & Brent, 2005) öğrenmenin parmak izi kadar kişiye özgü olduğuna ve uygun
öğrenme olanakları sağlandığında tüm bireylerin öğrenebileceğine vurgu yapmaktadır.
Öğrenmenin bu kişiye özgülüğü, öğrenme öğretme sürecinde öğrenmeyi öğrenme
kavramının ortaya çıkmasına sebep olmuştur (Chickering, 2006). Bu anlayışta öğrenci, en etkili
nasıl öğreneceğinin farkında, her durumda ve ortamda öğrenebilmenin bir yolunu bulabilen
ve kendi öğrenme sürecini yöneten bağımsız bir bireydir. Kendi öğrenme amaçlarını belirler,
öğrenmesini planlar, materyalleri seçer, uygun öğrenme stratejileri ve stillerini belirler ve
uygular (Pritchard, 2009). Öğrencilerin öğrenme süreci üzerine odaklanan bu anlayış onların
öğrenme stilleri ve stratejilerini dikkate almayı gerektirir.

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2005). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Al-Hebaishi, S. M. (2012). Investigating the relationships between learning styles, strategies and the academic performance of Saudi English majors. International Interdisciplinary Journal of Education, 1(8), 510-520.
  • Anderson, N. J. (1991). Individual differences in strategy use in second language reading and testing. Modern Language Journal, 75, 460-472.
  • Aşkar, P., & Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim, 87, 37-47.
  • Babadoğan, C. (2000). Öğretim stili odaklı ders tasarımı geliştirme. Milli Eğitim, 147, 61-63.
  • Baran, A. (2000). Üniversite Öğrencilerinin Çoklu Yetenek-Öğrenme Stillleri İle Benlik Saygısı ve Sürekli Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki (Unpublished Master’s Thesis). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Boydak, A. (2008). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Brown, A. L., Bransford, J. D., Ferrara, R., & Campione, J. C. (1983). Learning, remembering, and understanding. In: J. N. Flavell & E. M. Markham (Eds.), Carmichael's Manual of Child Psychology (vol. 1). New York, NY: Wiley.
  • Chickering, A. W. (2006). Every student can learn—If…. About Campus, 11(2), 9-15.
  • Çelik, F., & Şahin, H. (2011). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğretmen adaylarının cinsiyet ve öğrenim gördükleri sınıf düzeyi bakımından öğrenme stillerinin incelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 23-38.
  • Demir, T. (2013). Türkçe derslerinde dilbilgisi konuları öğrenilirken kullanılan öğrenme stratejileri üzerine bir değerlendirme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal BilimlerEnstitüsü Dergisi, 6(11), 167-206.
  • Deryakulu, D. (2004). Üniversite öğrencilerinin öğrenme ve ders çalışma stratejileri ile epistemolojik inançları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 38, 230- 249.
  • Dreyer, C., & Oxford, R. L. (1996). Learning strategies and other predictors of ESL proficiency among Afrikaans speakers in South Africa. In: R. L. Oxford (Ed.), Language Learning strategies around the world: Cross-cultural perspectives (Tech. Rep. No. 13, pp. 61-74). Honolulu, HI: University of Hawaii Press.
  • Dunn, R., Beaudry, J. S., & Klavas, A. (1989). Survey of research on learning styles. Educational Leadership, 46(6), 75-98.
  • Durukan, E. (2013). Türkçe öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Turkish Studies, 8(11), 1307-1319.
  • Ehrman, M., & Oxford, R. (1989). Effects of sex differences, career choice, and psychological type on adults’ language learning strategies. Modern Language Journal, 73(1), 1-13.
  • Ergür, D. O. (1998). Hacettepe Üniversitesi Dört Yıllık Lisans Programlarındaki Öğrenci ve Öğretim Üyelerinin Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması (Unpublished Doctoral Thesis). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Felder, R. M., & Brent, R. (2005). Understanding student differences. Journal of Engineering Education, 94(1), 57-72.
  • Fer, S. (2011). Öğrenme stilleri ve stil odaklı öğretim tasarımı. In S. Fer (Ed.), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (pp. 200-215). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Fischer, B. B., & Fischer, L. (1979). Styles in teaching and learning. Educational Leadership, 36(4), 245-254.
  • Gagne, R. M. (1974). Essentials of Learning for Instruction. USA: The Dryden Press.
  • Ghaedi, Z., & Jam, B. (2014). Relationship between learning styles and motivation for higher education in EFL students. Theory and Practice in Language Studies, 4(6), 1232-1237.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki (Unpublished Doctoral Thesis). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Honey, P., & Mumford, A. (1992). A manual of learning styles. Maidenhead: Peter Honey.
  • Karademir, E., & Tezel, Ö. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 28(2), 129-145.
  • Koçakoğlu, M. (2010). Determining the learning styles of elementary school teachers. International Online Journal of Educational Sciences, 2(1), 54-64.
  • Kolb, D. A. (1984). Experimental learning: Experience as a source of learning and development. New Jersey: Prentice Hall.
  • Köse, A. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri, ders çalışma stratejileri ile fen bilgisi öğretimi öz yeterlik inançları arasındaki ilişki (ÇOMÜ Örneği) (Unpublished Master’s Thesis). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Lee, K. R., & Oxford, R. L. (2008). Understanding EFL learner's strategy use and strategy awareness. Asian EFL Journal, 10(11), 7-32.
  • Matthews, D. B. (1994). An investigations of students' learning styles in various disciplines in college and universities. The Journal of Humanistic Education and Development, 33(2), 65- 74.
  • Myers, B. E., & Dyer, J. E. (2006). The influence of student learning style on critical thinking skill. Journal of Agricultural Education, 47(1), 43-52.
  • Nian-nian, W. (2012). Relationship between English learning strategies and learning style preferences: An empirical study. Sino-US English Teaching, 9(9), 1502-1509.
  • Nisbett, J., & Shucksmith, J. (1986). Learning strategies. KY, US: Taylor & Francis/ Routledge.
  • Oxford, R., Park, O. Y., Ito, S., & Sumrall, M. (1993). Learning a language by satellite television: What influences students achievement. System, 21(1), 31-48.
  • Oxford, R. L. (1999). Relationships between learning strategy use and language proficiency in the context of learner autonomy and self-regulation. In L. Bobb (Ed.), Learner Autonomy as a Central Concept of Foreign Language Learning, Special Issue of Revista Canaria de Estudios Ingleses, 38, 109-126.
  • Özden, Y. (2011). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegem Akademi
  • Pei-Shi, W. (2012). The effect of learning styles on learning strategy use by EFL learners. Journal of Social Sciences, 8(2), 230-234.
  • Pintrich, P. R., & Schunk, D. H. (2002). Motivation in education: Theory, research, and applications (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice-Hall.
  • Pritchard, A. (2009). Ways of learning: Learning theories learning styles in the classroom. (Second edition). New York: Taylor & Francis.
  • Riding, R., & Rayner, S. (1998). Cognitive styles and learning strategies. London: David Fulton Publishers.
  • Ross, C. M., & Lukow, J. E. (2004). Are learning styles a good predictor for integrating instructional technology into a curriculum? Journal of Scholarship of Teaching and Learning, 4(1), 41-51.
  • Rossi-Le, L. (1995). Learning styles and strategies in adult immigrant ESL students. In J. Reid (Ed.), Learning Styles in the ESL/EFL Classroom (pp. 118-125). Boston: Heinle & Heinle Publishers.
  • Samms, C. L., & Friedel, C. R. (2012). Relationship between dissimilar cognitive styles and use of learning strategies in undergraduate students. Academy of Educational Leadership Journal, 16(3), 113.
  • Shaw, R. S. (2012). A study of the relationships among learning styles, participation types, and performance in programming language learning supported by online forums. Computers & Education, 58, 111-120.
  • Shi, C. (2011). A study of the relationship between cognitive styles and learning strategies. Higher Education Studies, 1(1), 20-26.
  • Sims, R., & Sims, S. (Eds.) (1995). Learning enhancement in higher education. The importance of learning styles. (pp. 1-25). Westport, London: Greenwood Press.
  • Truluck, J. E., & Courtenay, B. C. (1999). Learning style preferences among older adults. Educational Gerontology, 23(3), 221-236.
  • Tunca, N., & Alkın-Şahin, S. (2014). Öğretmen adaylarının bilişötesi (üst biliş) öğrenme stratejileri ile akademik öz yeterlik inançları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 4(1), 47-56.
  • Udeani, U., & Adeyemo, S. A. (2011). The relationship among teachers’ problem solving abilities, student’s learning styles and students’ achievement in biology, International Journal of Educational Research and Technology, 2(1), 82-87.
  • Weinstein, C. E., & Mayer, R. E. (1986). The teaching of learning strategies. In M. C. Wittrock (Ed.) Handbook of Research on Teaching (pp. 315-325). New York: Macmillan.
  • Wong, L. L. C., & Nunan, D. (2011). The learning styles and strategies of effective language learners. Systems, 39(2), 144-163.
  • Wynd, W. R., & Bozman, C. S. (1996). Student learning style: A segmentation strategy for higher education. Journal for Education for Business, 7(14), 232-235.
  • Yılmaz, Ö., & Sanalan, V. A. (2011). Fen öğretmen adaylarının sınıf içi iletişim sistemi kullanımına karşı düşünceleri ve öğrenme stilleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(40), 122-131.
  • YÖK (2015). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/-/journal_content/ 56_INSTANCE_ rEHF8BlsfYRx/10279/49875 adresinden 25 Mayıs 2015 tarihinde ulaşılmıştır.

Effects of learning style and demographic factors on learning strategies

Year 2016, Volume: 6 Issue: 1, 211 - 225, 01.04.2016

Abstract

The aim of this study is to investigate education faculty students’ learning strategies in terms of learning style and certain demographic variables. In accordance with this aim, this research was designed using the survey method. The sample of the study consists of 950 students during the 2013-2014 academic school year. Kolb’s Learning Style Inventory, Learning Strategies Scale, and Personal Information Form were used as the data collection instruments. Descriptive statistics, Chi-Square Test and MANOVA were used to analyze the data. The results indicate that students mostly have assimilating and converging learning style and that learning style and gender have an effect on learning strategy. Learning strategy usage level of the students that have converging learning style is higher than other students

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2005). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Al-Hebaishi, S. M. (2012). Investigating the relationships between learning styles, strategies and the academic performance of Saudi English majors. International Interdisciplinary Journal of Education, 1(8), 510-520.
  • Anderson, N. J. (1991). Individual differences in strategy use in second language reading and testing. Modern Language Journal, 75, 460-472.
  • Aşkar, P., & Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim, 87, 37-47.
  • Babadoğan, C. (2000). Öğretim stili odaklı ders tasarımı geliştirme. Milli Eğitim, 147, 61-63.
  • Baran, A. (2000). Üniversite Öğrencilerinin Çoklu Yetenek-Öğrenme Stillleri İle Benlik Saygısı ve Sürekli Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki (Unpublished Master’s Thesis). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Boydak, A. (2008). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Brown, A. L., Bransford, J. D., Ferrara, R., & Campione, J. C. (1983). Learning, remembering, and understanding. In: J. N. Flavell & E. M. Markham (Eds.), Carmichael's Manual of Child Psychology (vol. 1). New York, NY: Wiley.
  • Chickering, A. W. (2006). Every student can learn—If…. About Campus, 11(2), 9-15.
  • Çelik, F., & Şahin, H. (2011). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğretmen adaylarının cinsiyet ve öğrenim gördükleri sınıf düzeyi bakımından öğrenme stillerinin incelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 23-38.
  • Demir, T. (2013). Türkçe derslerinde dilbilgisi konuları öğrenilirken kullanılan öğrenme stratejileri üzerine bir değerlendirme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal BilimlerEnstitüsü Dergisi, 6(11), 167-206.
  • Deryakulu, D. (2004). Üniversite öğrencilerinin öğrenme ve ders çalışma stratejileri ile epistemolojik inançları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 38, 230- 249.
  • Dreyer, C., & Oxford, R. L. (1996). Learning strategies and other predictors of ESL proficiency among Afrikaans speakers in South Africa. In: R. L. Oxford (Ed.), Language Learning strategies around the world: Cross-cultural perspectives (Tech. Rep. No. 13, pp. 61-74). Honolulu, HI: University of Hawaii Press.
  • Dunn, R., Beaudry, J. S., & Klavas, A. (1989). Survey of research on learning styles. Educational Leadership, 46(6), 75-98.
  • Durukan, E. (2013). Türkçe öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Turkish Studies, 8(11), 1307-1319.
  • Ehrman, M., & Oxford, R. (1989). Effects of sex differences, career choice, and psychological type on adults’ language learning strategies. Modern Language Journal, 73(1), 1-13.
  • Ergür, D. O. (1998). Hacettepe Üniversitesi Dört Yıllık Lisans Programlarındaki Öğrenci ve Öğretim Üyelerinin Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması (Unpublished Doctoral Thesis). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Felder, R. M., & Brent, R. (2005). Understanding student differences. Journal of Engineering Education, 94(1), 57-72.
  • Fer, S. (2011). Öğrenme stilleri ve stil odaklı öğretim tasarımı. In S. Fer (Ed.), Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (pp. 200-215). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Fischer, B. B., & Fischer, L. (1979). Styles in teaching and learning. Educational Leadership, 36(4), 245-254.
  • Gagne, R. M. (1974). Essentials of Learning for Instruction. USA: The Dryden Press.
  • Ghaedi, Z., & Jam, B. (2014). Relationship between learning styles and motivation for higher education in EFL students. Theory and Practice in Language Studies, 4(6), 1232-1237.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki (Unpublished Doctoral Thesis). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Honey, P., & Mumford, A. (1992). A manual of learning styles. Maidenhead: Peter Honey.
  • Karademir, E., & Tezel, Ö. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 28(2), 129-145.
  • Koçakoğlu, M. (2010). Determining the learning styles of elementary school teachers. International Online Journal of Educational Sciences, 2(1), 54-64.
  • Kolb, D. A. (1984). Experimental learning: Experience as a source of learning and development. New Jersey: Prentice Hall.
  • Köse, A. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri, ders çalışma stratejileri ile fen bilgisi öğretimi öz yeterlik inançları arasındaki ilişki (ÇOMÜ Örneği) (Unpublished Master’s Thesis). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Lee, K. R., & Oxford, R. L. (2008). Understanding EFL learner's strategy use and strategy awareness. Asian EFL Journal, 10(11), 7-32.
  • Matthews, D. B. (1994). An investigations of students' learning styles in various disciplines in college and universities. The Journal of Humanistic Education and Development, 33(2), 65- 74.
  • Myers, B. E., & Dyer, J. E. (2006). The influence of student learning style on critical thinking skill. Journal of Agricultural Education, 47(1), 43-52.
  • Nian-nian, W. (2012). Relationship between English learning strategies and learning style preferences: An empirical study. Sino-US English Teaching, 9(9), 1502-1509.
  • Nisbett, J., & Shucksmith, J. (1986). Learning strategies. KY, US: Taylor & Francis/ Routledge.
  • Oxford, R., Park, O. Y., Ito, S., & Sumrall, M. (1993). Learning a language by satellite television: What influences students achievement. System, 21(1), 31-48.
  • Oxford, R. L. (1999). Relationships between learning strategy use and language proficiency in the context of learner autonomy and self-regulation. In L. Bobb (Ed.), Learner Autonomy as a Central Concept of Foreign Language Learning, Special Issue of Revista Canaria de Estudios Ingleses, 38, 109-126.
  • Özden, Y. (2011). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegem Akademi
  • Pei-Shi, W. (2012). The effect of learning styles on learning strategy use by EFL learners. Journal of Social Sciences, 8(2), 230-234.
  • Pintrich, P. R., & Schunk, D. H. (2002). Motivation in education: Theory, research, and applications (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice-Hall.
  • Pritchard, A. (2009). Ways of learning: Learning theories learning styles in the classroom. (Second edition). New York: Taylor & Francis.
  • Riding, R., & Rayner, S. (1998). Cognitive styles and learning strategies. London: David Fulton Publishers.
  • Ross, C. M., & Lukow, J. E. (2004). Are learning styles a good predictor for integrating instructional technology into a curriculum? Journal of Scholarship of Teaching and Learning, 4(1), 41-51.
  • Rossi-Le, L. (1995). Learning styles and strategies in adult immigrant ESL students. In J. Reid (Ed.), Learning Styles in the ESL/EFL Classroom (pp. 118-125). Boston: Heinle & Heinle Publishers.
  • Samms, C. L., & Friedel, C. R. (2012). Relationship between dissimilar cognitive styles and use of learning strategies in undergraduate students. Academy of Educational Leadership Journal, 16(3), 113.
  • Shaw, R. S. (2012). A study of the relationships among learning styles, participation types, and performance in programming language learning supported by online forums. Computers & Education, 58, 111-120.
  • Shi, C. (2011). A study of the relationship between cognitive styles and learning strategies. Higher Education Studies, 1(1), 20-26.
  • Sims, R., & Sims, S. (Eds.) (1995). Learning enhancement in higher education. The importance of learning styles. (pp. 1-25). Westport, London: Greenwood Press.
  • Truluck, J. E., & Courtenay, B. C. (1999). Learning style preferences among older adults. Educational Gerontology, 23(3), 221-236.
  • Tunca, N., & Alkın-Şahin, S. (2014). Öğretmen adaylarının bilişötesi (üst biliş) öğrenme stratejileri ile akademik öz yeterlik inançları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 4(1), 47-56.
  • Udeani, U., & Adeyemo, S. A. (2011). The relationship among teachers’ problem solving abilities, student’s learning styles and students’ achievement in biology, International Journal of Educational Research and Technology, 2(1), 82-87.
  • Weinstein, C. E., & Mayer, R. E. (1986). The teaching of learning strategies. In M. C. Wittrock (Ed.) Handbook of Research on Teaching (pp. 315-325). New York: Macmillan.
  • Wong, L. L. C., & Nunan, D. (2011). The learning styles and strategies of effective language learners. Systems, 39(2), 144-163.
  • Wynd, W. R., & Bozman, C. S. (1996). Student learning style: A segmentation strategy for higher education. Journal for Education for Business, 7(14), 232-235.
  • Yılmaz, Ö., & Sanalan, V. A. (2011). Fen öğretmen adaylarının sınıf içi iletişim sistemi kullanımına karşı düşünceleri ve öğrenme stilleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(40), 122-131.
  • YÖK (2015). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/-/journal_content/ 56_INSTANCE_ rEHF8BlsfYRx/10279/49875 adresinden 25 Mayıs 2015 tarihinde ulaşılmıştır.
There are 54 citations in total.

Details

Other ID JA72CU36EK
Journal Section Research Article
Authors

Erdoğan Tezci This is me

Neriman Ataseven This is me

Publication Date April 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Tezci, E., & Ataseven, N. (2016). [Öğrenme stilleri ve bazı demografik faktörlerin öğrenme stratejileri üzerindeki etkisi]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1), 211-225.
AMA Tezci E, Ataseven N. [Öğrenme stilleri ve bazı demografik faktörlerin öğrenme stratejileri üzerindeki etkisi]. EBAD - JESR. April 2016;6(1):211-225.
Chicago Tezci, Erdoğan, and Neriman Ataseven. “[Öğrenme Stilleri Ve Bazı Demografik faktörlerin öğrenme Stratejileri üzerindeki Etkisi]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6, no. 1 (April 2016): 211-25.
EndNote Tezci E, Ataseven N (April 1, 2016) [Öğrenme stilleri ve bazı demografik faktörlerin öğrenme stratejileri üzerindeki etkisi]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6 1 211–225.
IEEE E. Tezci and N. Ataseven, “[Öğrenme stilleri ve bazı demografik faktörlerin öğrenme stratejileri üzerindeki etkisi]”, EBAD - JESR, vol. 6, no. 1, pp. 211–225, 2016.
ISNAD Tezci, Erdoğan - Ataseven, Neriman. “[Öğrenme Stilleri Ve Bazı Demografik faktörlerin öğrenme Stratejileri üzerindeki Etkisi]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6/1 (April 2016), 211-225.
JAMA Tezci E, Ataseven N. [Öğrenme stilleri ve bazı demografik faktörlerin öğrenme stratejileri üzerindeki etkisi]. EBAD - JESR. 2016;6:211–225.
MLA Tezci, Erdoğan and Neriman Ataseven. “[Öğrenme Stilleri Ve Bazı Demografik faktörlerin öğrenme Stratejileri üzerindeki Etkisi]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, vol. 6, no. 1, 2016, pp. 211-25.
Vancouver Tezci E, Ataseven N. [Öğrenme stilleri ve bazı demografik faktörlerin öğrenme stratejileri üzerindeki etkisi]. EBAD - JESR. 2016;6(1):211-25.