Bu araştırma, ilkokullarda görev yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin bilim ve sanat merkezlerine yönelik görüşlerini cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim düzeyi ve mezun olunan okul değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2013-2014 eğitim öğretim yılında Erzurum il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okullarda görev yapmakta olan 80 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma betimsel bir araştırma olup tarama modelindedir. Araştırmada veri toplama amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen anket kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan anket 5’li likert tipinde ve üç bölümden oluşmaktadır. Anket veri toplama amacıyla kullanılmadan önce geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Anketin geçerli ve güvenilir olduğu belirlendikten sonra veri toplama amacıyla kullanılmıştır. Anket veri toplama amacıyla Erzurum il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokullarda çalışan 80 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak analizleri yapılmıştır. Verilerin anlamlandırılmasında frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t testi ve Kruskal-Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim düzeyi ve mezun olunan okul değişkenlerine göre sınıf öğretmenlerinin bilim ve sanat merkezlerine yönelik görüşleri incelenmiş ve incelenen değişkenler açısından sınıf öğretmenlerinin görüşleri arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Sınıf öğretmenlerinin bilim ve sanat merkezlerine yönelik görüşleri benzerlik göstermektedir. Sınıf öğretmenleri bilim ve sanat merkezlerine yönelik yeterli bilgileri olmadığını bilim ve sanat merkezleri hakkında bilgilendirilmeleri gerektiğini belirtmişlerdir. Bilim ve sanat merkezleri tarafından veya Milli Eğitim Bakanlığı tarafından üstün yeteneklilik kavramı, üstün yetenekli bireyler ve bilim ve sanat merkezleri hakkında öğretmenleri bilgilendirmek amacıyla eğitimler düzenlenmelidir
This study, for the views of science and art centers in which teachers working in primary schools according to gender, seniority, level of education and graduated school was conducted to determine whether the differentiation variable.The sample of research consists of 80 teachers who work depends on the Ministry of Education schools in Erzurum in the academic year 2013-2014. The research is a descriptive research in the screening model. The questionnaire developed by the researcher was used to collect data in research. The questionnaire prepared by the researcher is 5s Likert type and ıt consists of three parts.The questionnaire’s validity and reliability analyzes were performed before being used for the purpose of collecting data. After determining that the questionnaire is valid and reliable ıt was used for data collection. The questionnaire was administered to 80 teachers who working depends on the Ministry of Education in Erzurum schools in order to data collection. Then the performed datas transferred to computer ıts analyzes were conducted. Frequency, percentage, arithmetic mean, t test and the Kruskal-Wallis H test was used for meaning of datas. İn the result of research according to variables gender, seniority , level of education and graduated school were examined views of class teachers related to the science and art centers and there was no significant differences between examined for variables Opinions about science and art centers for class teachers is similar. Classroom teachers stated that they were not informed about the science and art centers and need to be informed about science and art centers Educations should be organized to by science and art centers or the Ministry of Education about the concept of giftedness and the talented individuals and science and art centers to inform teachers
Other ID | JA44PN96EH |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 4 Issue: 6 |
Mehmet Akif Ersoy University Journal of The Institute of Educational Sciences (MAKÜ-EBED) is a national, peer-reviewed, and scientific journal that aims to contribute to science by sharing developments in educational sciences, field education, and teacher training both in Turkey and worldwide on a scientific platform. Our journal is published online once a year, and all articles are offered as open access.