BibTex RIS Cite

Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Ders Kitaplarında Harita Kullanımı

Year 2015, Volume: 3 Issue: 4, 15 - 31, 11.07.2016

Abstract

Yeryüzünün tamamının ya da bir bölümünün belli bir oranda küçültülerek düzlem üzerine aktarılmış şekline harita denir. Bu çalışma ile Sosyal bilgiler öğretim programında harita kullanımı ile ilgili hangi kazanımlara yer verildiği, ders kitaplarına ve öğrenci çalışma kitaplarına bunların nasıl yansıtıldığı, hangi ünitelerde harita kullanımı ile ilgili konulara yer verildiği, hangi konularda ve ne şekilde haritaların kullanıldığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada bir nitel araştırma yöntemi olan doküman inceleme yöntemi kullanılarak 2012-2013 öğretim yılında 4.5.-6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ve 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerinde kullanılan öğretim programları, ders kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarının içerik analizleri yapılmaya çalışılmıştır. Bahsedilen öğretim programları incelenmiş, öğretim programlarında harita kullanımı ile ilgili hangi kazanımlara yer verildiği üzerinde durulmuş, ders kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarındaki ünitelerde kullanılan haritaların hangi amaçlar için ve ne sıklıkla kullanıldığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Haritaların ünitelerdeki sayıları ve haritaların özellikleri üzerinde durulmuştur

Use of Map In The Social Studies Teaching Program and Textbooks

Year 2015, Volume: 3 Issue: 4, 15 - 31, 11.07.2016

Abstract

A map ıs a form of the whole or a part of earth by lessening in a certain extent to a plane. Whıth this study in social studies cirriculum, which attainments have been reflected to text books and students workbooks, in which units the issues on using map have been given and how we use maps in units has been tried to determine. In this study, document rewiew which is a method of qualitative research has been used. In 2012-2013 academic year, the cirriculum which is used in 4’th 5’th 6’th 7’th grades, social studies books and 8’th grade’s workbooks, content analysis have been tried to determine. Mentioned cirriculum has been exemined and which attainments on the use of map have been given, for what purposes and how often maps have been used in units of textbook and student workbooks has been determined. The numbers of maps and map features have been emphasized, too.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA44RF79AF
Journal Section Articles
Authors

Süleyman Darakçı This is me

Publication Date July 11, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 3 Issue: 4

Cite

APA Darakçı, S. (2016). Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Ders Kitaplarında Harita Kullanımı. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(4), 15-31.
AMA Darakçı S. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Ders Kitaplarında Harita Kullanımı. MAKÜ EBED. July 2016;3(4):15-31.
Chicago Darakçı, Süleyman. “Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Ve Ders Kitaplarında Harita Kullanımı”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3, no. 4 (July 2016): 15-31.
EndNote Darakçı S (July 1, 2016) Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Ders Kitaplarında Harita Kullanımı. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3 4 15–31.
IEEE S. Darakçı, “Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Ders Kitaplarında Harita Kullanımı”, MAKÜ EBED, vol. 3, no. 4, pp. 15–31, 2016.
ISNAD Darakçı, Süleyman. “Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Ve Ders Kitaplarında Harita Kullanımı”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3/4 (July 2016), 15-31.
JAMA Darakçı S. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Ders Kitaplarında Harita Kullanımı. MAKÜ EBED. 2016;3:15–31.
MLA Darakçı, Süleyman. “Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Ve Ders Kitaplarında Harita Kullanımı”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 3, no. 4, 2016, pp. 15-31.
Vancouver Darakçı S. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve Ders Kitaplarında Harita Kullanımı. MAKÜ EBED. 2016;3(4):15-31.