BibTex RIS Cite

Okul Yöneticilerinin Bilgi Teknolojileri İle İlgili Eğitimleri Alma ve Kullanma Durumlarının İncelenmesi

Year 2014, Volume: 2 Issue: 3, 1 - 20, 11.07.2016

Abstract

Bu çalışma, okul yöneticilerinin bilgi teknolojileri ile ilgili eğitimleri alma ve kullanma durumlarını ortaya koymayı ve bunları etkileyen değişkenlerin neler olduğunu belirlemeyi amaçlamıştır. Çalışma, tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemi, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Konya ili Karatay, Meram ve Selçuklu ilçelerine bağlı resmi okullarda görev yapan 282 okul yöneticisinden oluşmaktadır. Araştırmada Şişman-Eren (2010) tarafından geliştirilen veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin çoğunluğunun kelime işlemci, elektronik tablolama, sunum, internet, e-posta, okul yönetiminde eğitim teknolojisi uygulamaları konularında eğitim alarak kullandıkları; veri tabanı, web sayfası hazırlama, animasyon, grafik programları ile elektronik tahta konularında eğitim almayıp kullanmadıkları belirlenmiştir

References

  • Akın, M. (2007). Bilgisayar ve İnternet Teknolojilerinden Yararlanmanın Uygulama Alan Bilgisi Oluşturma Yönünde Etkisi (Erzincan Eğitim Fakültesi Örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 49-70.
  • Akkaya, A.E. (2011). Okul Yöneticilerinin Bilgi Teknolojileri Becerilerinin ve Tutumlarının Geliştirilmesi: Bir Hizmetiçi Eğitim Uygulaması. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Anderson, R. E. ve Dexter, S. (2000). School technology leadership: Incidence and impact. Center for Research on Information Technology and Organizations. IT in Education. http://www.crito.uci.edu/tlc/findings/report_6/report_6.pdf adresinden 15.02.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Brockmeier, L. L., Sermon, J. & Hope, W. (2005). Principals’ relationship with computer technology. NASSP Bulletin, 89(643), 45-63.
  • Cantürk, G. (2007). Bilgisayar Teknolojisinin Okul Yönetiminde Kullanımında Okul Yöneticilerinin Bilgisayar Teknolojisine Karşı Tutumları ile Kullanma Düzeyleri ve Öğretmenlerin Bilgisayar Teknolojisini Kullanma Düzeyi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Ergişi, K. (2005). Bilgi teknolojilerinin Okulda Etkin Kullanımı ile İlgili Okul Yöneticilerinin Teknolojik Yeterliklerinin Belirlenmesi (Kırıkkale İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Heaton, L. A. & Washington, L. A. (1999). Developing technology training for principals. Proceedings of American Educational Research Association (AERA), Montreal, Quebec, Canada.
  • Kartal, A. (2002). Bilgi Teknolojisi. Ankara: Remzi Kitabevi.
  • Munis, V. (2006). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Müdürlerin Kişisel ve Yönetsel Profilleri (Gaziantep İli Örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Özkul, A. E. ve Girginer, N. (2001). Uzaktan Eğitimde Teknoloji ve Etkinlik. Birinci Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Sakarya.
  • Petük, E. (2005). Bilgi Teknolojisi Sınıflarının Bilgisayar Destekli Eğitimdeki Rolüne İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sağlam, F. (2007). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Derslerinde Bilgi Teknolojisi Kaynaklarından Yararlanma Öz-Yeterlikleri ve Etki Algılarının Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Şeyhoğlu, M. (2005). Öğretmenlerin ve Yöneticilerin Bilgisayar Kaygı Düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Şişman-Eren, E. (2010). İlköğretim Okul Müdürlerinin Eğitim Teknolojilerini Sağlama ve Kullanmada Gösterdikleri Liderlik Davranışları. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Turan, S. (2002). Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Eğitim Yöneticisinin Rolü. Eğitim Yönetimi, 30, 271-281.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri. Ankara: Nobel Yayınları. Uysal, D. Y. (2009). Bilgi Teknolojileri Yatırımları, Bilgi Teknolojileri Performansı ve Karar Verme İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul
  • Weber, M. J. (2006). A study of computer technology use and technology leadership of Texas elementary public school principals. Unpublished Doctoral Dissertation. University of North Texas, the United States.
  • Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. (5. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları
  • Yaşar, Ş. (1998). Bilgisayar, Eğitimde Bilgisayarların Etkili Kullanımı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları.

The Study Of The Adequacy Of School Administrators’ Using And Receving Training About Information Technologies

Year 2014, Volume: 2 Issue: 3, 1 - 20, 11.07.2016

Abstract

This study aims at revealing the school administrators’ situations about getting and using education on information technologies and identifying the variables affecting these issues.. The research is in scanning model. The sample of the research consists of 282 school administrators who have been working in state schools in Karatay, Selçuklu and Meram, districts of Konya, in the academic year of 2012-2013. The data collection tool which was developed by Şişman-Eren (2010) was applied in the research. At the end of the research, the findings demonstrated that most of the school administrators received training and have been using word processor, cell values, presentations, internet, e- mail and educational technology applications in the school management. On the other hand, they didn’t receive training and haven’t been using database, website preparing programs, animation programs, graphic programs and electronic board

References

  • Akın, M. (2007). Bilgisayar ve İnternet Teknolojilerinden Yararlanmanın Uygulama Alan Bilgisi Oluşturma Yönünde Etkisi (Erzincan Eğitim Fakültesi Örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 49-70.
  • Akkaya, A.E. (2011). Okul Yöneticilerinin Bilgi Teknolojileri Becerilerinin ve Tutumlarının Geliştirilmesi: Bir Hizmetiçi Eğitim Uygulaması. Yüksek Lisans Tezi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Anderson, R. E. ve Dexter, S. (2000). School technology leadership: Incidence and impact. Center for Research on Information Technology and Organizations. IT in Education. http://www.crito.uci.edu/tlc/findings/report_6/report_6.pdf adresinden 15.02.2013 tarihinde alınmıştır.
  • Brockmeier, L. L., Sermon, J. & Hope, W. (2005). Principals’ relationship with computer technology. NASSP Bulletin, 89(643), 45-63.
  • Cantürk, G. (2007). Bilgisayar Teknolojisinin Okul Yönetiminde Kullanımında Okul Yöneticilerinin Bilgisayar Teknolojisine Karşı Tutumları ile Kullanma Düzeyleri ve Öğretmenlerin Bilgisayar Teknolojisini Kullanma Düzeyi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Ergişi, K. (2005). Bilgi teknolojilerinin Okulda Etkin Kullanımı ile İlgili Okul Yöneticilerinin Teknolojik Yeterliklerinin Belirlenmesi (Kırıkkale İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Heaton, L. A. & Washington, L. A. (1999). Developing technology training for principals. Proceedings of American Educational Research Association (AERA), Montreal, Quebec, Canada.
  • Kartal, A. (2002). Bilgi Teknolojisi. Ankara: Remzi Kitabevi.
  • Munis, V. (2006). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Müdürlerin Kişisel ve Yönetsel Profilleri (Gaziantep İli Örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Özkul, A. E. ve Girginer, N. (2001). Uzaktan Eğitimde Teknoloji ve Etkinlik. Birinci Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Sakarya.
  • Petük, E. (2005). Bilgi Teknolojisi Sınıflarının Bilgisayar Destekli Eğitimdeki Rolüne İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sağlam, F. (2007). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Derslerinde Bilgi Teknolojisi Kaynaklarından Yararlanma Öz-Yeterlikleri ve Etki Algılarının Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Şeyhoğlu, M. (2005). Öğretmenlerin ve Yöneticilerin Bilgisayar Kaygı Düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Şişman-Eren, E. (2010). İlköğretim Okul Müdürlerinin Eğitim Teknolojilerini Sağlama ve Kullanmada Gösterdikleri Liderlik Davranışları. Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Turan, S. (2002). Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Eğitim Yöneticisinin Rolü. Eğitim Yönetimi, 30, 271-281.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri. Ankara: Nobel Yayınları. Uysal, D. Y. (2009). Bilgi Teknolojileri Yatırımları, Bilgi Teknolojileri Performansı ve Karar Verme İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul
  • Weber, M. J. (2006). A study of computer technology use and technology leadership of Texas elementary public school principals. Unpublished Doctoral Dissertation. University of North Texas, the United States.
  • Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. (5. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları
  • Yaşar, Ş. (1998). Bilgisayar, Eğitimde Bilgisayarların Etkili Kullanımı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
There are 19 citations in total.

Details

Other ID JA44RK37MG
Journal Section Articles
Authors

Deniz Görgülü This is me

Rıdvan Küçükali This is me

Şükrü Ada This is me

Publication Date July 11, 2016
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Görgülü, D., Küçükali, R., & Ada, Ş. (2016). Okul Yöneticilerinin Bilgi Teknolojileri İle İlgili Eğitimleri Alma ve Kullanma Durumlarının İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(3), 1-20.

Mehmet Akif Ersoy University Journal of The Institute of Educational Sciences (MAKÜ-EBED) is a national, peer-reviewed, and scientific journal that aims to contribute to science by sharing developments in educational sciences, field education, and teacher training both in Turkey and worldwide on a scientific platform. Our journal is published online once a year, and all articles are offered as open access.