Research Article
BibTex RIS Cite

Sanatta, Modernist İdeolojinin Reddi ve Ekolojist Bir Yaklaşım Olan Land Art Bağlamında İki Sanatçının Karşılaştırılması; Richard Long ve Michael Heizer

Year 2013, Volume: 1 Issue: 1, 51 - 63, 11.07.2016

Abstract

1960’ların sonunda, kendilerinden önceki sanat hareketlerinden etkilenerek ortaya çıkan Land Art sanatçıları, modernist zihniyetin hegemonyası altında olan sanatı, steril ve sınırlı galerilerden kurtarıp özgürlüğüne kavuşturma düşüncesiyle, galerilerden ve modernist ilişkilerden uzaklaşarak eserlerini doğada, uçsuz bucaksız çöllerde, dağlarda, tarlalarda, deniz kıyılarında yapmaya başlamışlardır. Sanatın disiplinleri arasındaki sınırları kaldırıp, sanatın kapsamını ve malzeme çeşitliliğini de olabildiğince genişletme yoluna gitmişlerdir. Bu çalışma kapsamında iki Land Art sanatçısı, Michael Heizer ve Richard Long’un üretim ve sergileme tarzları, hem birbirleriyle hem de Land Art’ın ilkeleriyle karşılaştırılmaya çalışılmıştır.

References

  • Gedik, S., (1999). Sanat ve İzleyici İlişkisinin Değişen Görünümü ve Zaman Kavramı Bağlamında Land
  • Art. Türkiye’de Sanat Dergisi, sayı 38, 36-41. Growdon, M., (2008), Michael Heizer http://www.onlinenevada.org/michael_heizer Erişim Tarihi; 12.2009.
  • Güzelce, B., C., (2007), Arazi Sanatı (Land Art). http://lirtiyatrosu.blogspot.com/2007/10/arazi-sanati-land- art-bedia-ceylan.html Erişim Tarihi; 13.12.2009.
  • Kedik, A., S. (2010) Richard Long: Bir Yürüyüşün İma Ettikleri. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Sanat ve Tasarım Dergisi, sayı 5, 107 - 120. Lynton, N., (2004). Modern Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi, 3. Basım. İstanbul.

In The Art, Rejection of Modernist Ideology And Comparison of Two Artists in the Context of Land Art, Which Is An Ecological Approach; Richard Long and Michael Heizer

Year 2013, Volume: 1 Issue: 1, 51 - 63, 11.07.2016

Abstract

Land Art artists, who were impressed art movements at the end of 1960’s, began to create their artworks in the nature, vast deserts, mountains, fields, see shores by far away from galeries and modernist relations to liberate the art, which was under the hegemony of modernist mentality, from steril and limited galleries. They sought to expand the contest and materials of arts by removing boundaries amoung the art’s disciplines. In the context of this article, the creating and exhibiting style of two artists, Michael Heizer and Richard Long, have been tried to compare according to each other and principles of Land Art.

References

  • Gedik, S., (1999). Sanat ve İzleyici İlişkisinin Değişen Görünümü ve Zaman Kavramı Bağlamında Land
  • Art. Türkiye’de Sanat Dergisi, sayı 38, 36-41. Growdon, M., (2008), Michael Heizer http://www.onlinenevada.org/michael_heizer Erişim Tarihi; 12.2009.
  • Güzelce, B., C., (2007), Arazi Sanatı (Land Art). http://lirtiyatrosu.blogspot.com/2007/10/arazi-sanati-land- art-bedia-ceylan.html Erişim Tarihi; 13.12.2009.
  • Kedik, A., S. (2010) Richard Long: Bir Yürüyüşün İma Ettikleri. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Sanat ve Tasarım Dergisi, sayı 5, 107 - 120. Lynton, N., (2004). Modern Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi, 3. Basım. İstanbul.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Other ID JA44SC42BM
Journal Section Articles
Authors

Seçkin Aydın This is me

Publication Date July 11, 2016
Published in Issue Year 2013 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Aydın, S. (2016). Sanatta, Modernist İdeolojinin Reddi ve Ekolojist Bir Yaklaşım Olan Land Art Bağlamında İki Sanatçının Karşılaştırılması; Richard Long ve Michael Heizer. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 51-63.

Mehmet Akif Ersoy University Journal of The Institute of Educational Sciences (MAKÜ-EBED) is a national, peer-reviewed, and scientific journal that aims to contribute to science by sharing developments in educational sciences, field education, and teacher training both in Turkey and worldwide on a scientific platform. Our journal is published online once a year, and all articles are offered as open access.