PDF EndNote BibTex RIS Cite

Sanatsal Yetenekli Çocuklar ve Özellikleri

Year 2013, Volume 1, Issue 1, 29 - 34, 11.07.2016

Abstract

Ülkelerin ekonomik ve kültürel gelecekleri, yetiştirecekleri insan gücüyle şekillenmektedir. Genel nüfusun iyi eğitim almasının yanı sıra, toplumlarda pek de sıklıkla görülmeyen üstün yetenekli bireylerin, küçük yaşta belirlenerek, kendilerine özel hazırlanmış programlarla eğitime tabii tutulmaları, kendilerini ve ait oldukları toplumları ekonomik ve kültürel olarak daha üst seviyelere taşıyacaktır. Hangi alanda olursa olsun üstün yetenekli çocuklar, öncelikle aileleri ve sınıf öğretmenleri tarafından belirlenmelidirler. Öğretmenlerin, bu konuda bir yargıya varabilmeleri için de, üstün yetenekli çocukların özellikleri hakkında bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Bu çalışmada amaç, sanatsal yetenekli çocukların genel özellikleri üzerinde durmak ve öğretmenlere ve ailelere yol gösterici bazı ipuçları sunmaktır.

References

  • Edwards, B. (1979). Drawing On The Right Side Of The Brain. USA: Tarcher Publ.
  • Freeman, J. (2000). Children’s Talent in Fine Art and Music- England. Roeper Review. Jan. Vol.22 (2), 98-101
  • Hurwitz & Day, (1995). Children and Their Art: Methods for the Elementary School. Harcourt Brace College Publishers
  • http://austega.com/gifted/9-gifted/22-characteristics.  adresinden 22 Ağustos 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Koster, J.B. (2000). Bringing Art into the Elementary Classroom. USA: Wadsworth Thomson Learning.
  • Tuna, S. (2009). Yetenekli Çocukların Keşfi. Alakuş, A.O. ve Mercin, L. (Ed.). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. (s.163-169). Ankara: PegemA Yay.
  • Winner, E. (1996). Gifted Children.: Myths and Realities. New York: Basic Books.

Artistry Gifted Children and Characteristics

Year 2013, Volume 1, Issue 1, 29 - 34, 11.07.2016

Abstract

The economical and cultural future of the countries has been shaped by man power. Besides educating the population effectively, highly gifted people, who are not seen frequently, must be recognized in their early ages and educated within special programs. By this way, they will economically and culturally develop themselves and their society much further. Highly artistry gifted children must be recognized fistly by their families and classroom teachers. They must have information about the characteristics of the gifted children in order to recognize them. The aim of the study is to emphasize on the general characteristics of artistry gifted children and give guiding clues to the teachers and families.

References

  • Edwards, B. (1979). Drawing On The Right Side Of The Brain. USA: Tarcher Publ.
  • Freeman, J. (2000). Children’s Talent in Fine Art and Music- England. Roeper Review. Jan. Vol.22 (2), 98-101
  • Hurwitz & Day, (1995). Children and Their Art: Methods for the Elementary School. Harcourt Brace College Publishers
  • http://austega.com/gifted/9-gifted/22-characteristics.  adresinden 22 Ağustos 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Koster, J.B. (2000). Bringing Art into the Elementary Classroom. USA: Wadsworth Thomson Learning.
  • Tuna, S. (2009). Yetenekli Çocukların Keşfi. Alakuş, A.O. ve Mercin, L. (Ed.). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. (s.163-169). Ankara: PegemA Yay.
  • Winner, E. (1996). Gifted Children.: Myths and Realities. New York: Basic Books.

Details

Other ID JA44SA93RA
Journal Section Articles
Authors

Serdar TUNA This is me
?

Publication Date July 11, 2016
Published in Issue Year 2013, Volume 1, Issue 1

Cite

Bibtex @ { ebed239304, journal = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi}, issn = {2146-6467}, eissn = {2146-6467}, address = {Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü İstiklal Yerleşkesi 15030 BURDUR}, publisher = {Burdur Mehmet Akif Ersoy University}, year = {2016}, volume = {1}, number = {1}, pages = {29 - 34}, title = {Sanatsal Yetenekli Çocuklar ve Özellikleri}, key = {cite}, author = {Tuna, Serdar} }
APA Tuna, S. (2016). Sanatsal Yetenekli Çocuklar ve Özellikleri . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi , 1 (1) , 29-34 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ebed/issue/22331/239304
MLA Tuna, S. "Sanatsal Yetenekli Çocuklar ve Özellikleri" . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1 (2016 ): 29-34 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ebed/issue/22331/239304>
Chicago Tuna, S. "Sanatsal Yetenekli Çocuklar ve Özellikleri". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1 (2016 ): 29-34
RIS TY - JOUR T1 - Artistry Gifted Children and Characteristics AU - SerdarTuna Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 29 EP - 34 VL - 1 IS - 1 SN - 2146-6467-2146-6467 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Mehmet Akif Ersoy University Journal of The Institute of Educational Sciences Sanatsal Yetenekli Çocuklar ve Özellikleri %A Serdar Tuna %T Sanatsal Yetenekli Çocuklar ve Özellikleri %D 2016 %J Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi %P 2146-6467-2146-6467 %V 1 %N 1 %R %U
ISNAD Tuna, Serdar . "Sanatsal Yetenekli Çocuklar ve Özellikleri". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 1 / 1 (July 2016): 29-34 .
AMA Tuna S. Sanatsal Yetenekli Çocuklar ve Özellikleri. MAKÜ EBED. 2016; 1(1): 29-34.
Vancouver Tuna S. Sanatsal Yetenekli Çocuklar ve Özellikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2016; 1(1): 29-34.
IEEE S. Tuna , "Sanatsal Yetenekli Çocuklar ve Özellikleri", Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 29-34, Jul. 2016