Research Article
BibTex RIS Cite

KÜRESELLEŞEN DÜNYADA KADIN EĞİTİMİNİN GSMH’YA ETKİSİ

Year 2017, Volume: 5 Issue: 7, 76 - 87, 30.12.2017

Abstract

Özellikle küreselleşen dünyada eğitim ve onun
ülkelerin ekonomilerine getirdiği uzun vadeli etkiler akademik literatürdeki
bir çok makalede kapsamlı olarak ele alınmıştır. Bu çalışmanın temel amacı
küreselleşme kavramını detaylı olarak işledikten sonra en önemli
parametrelerinden olan eğitim kavramını ve özellikle de kadın eğitimini senelik
veriler halinde 1970 – 2011 yılları arasında ampirik analiz yaparak,
Türkiye’deki kadın eğitiminin iktisadi yapısına etkisini ölçmektir. Bu bağlamda,
doğrusal regresyon modeli kullanılmış ve 1970 – 2011 yılları arasında kadın
eğitimi arttıkça Türkiye’nin iktisadi yapısını güçlendirdiği açıkça ortaya
konulmuştur. Dolayısıyla, kadın eğitimi ile iktisadi büyümenin en önemli
göstergelerinden biri olan GSMH arasında doğru oranda korelasyon vardır.
Kadınların eğitim alanında daha aktif rol oynamaları için yapılması gerekenler
makalenin sonuç bölümünde ele alınmıştır.

References

  • Kaynakça Aktel, M. (2001).Küreselleşme Süreci ve Etki Alanları. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 193-202. Aydemir, C., & Kaya, M. (2007).Küreselleşme Kavramı ve Ekonomik Yönü. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 260-282. Aytekin, İ. (2013). Küreselleşme ve Ekonomik Küreselleşme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 123-134. Bayar, F. (2008). Küreselleşme Kavramı ve Küreselleşme Sürecinde Türkiye. Uluslararası Ekonomik Sorunlar Dergisi, 32, 25-34. Benavot, A. (1989). Education, Gender, and Economic Development: A Cross-National Study. Sociology of Education, 14-32. Çalık, T., & Sezgin, F. (2005). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 55-66. Çelik, M. Y. (2012). Boyutları ve Farklı Algılarıyla Küreselleşme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(32), 57-74. Dollar, D., & Gatti, R. (1999). Gender inequality, income, and growth: are good times good for women? (Vol. 1). Washington, DC: Development Research Group, The World Bank. Eken, H. (2006). Küreselleşme ve Ulus Devlet. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), 243-262. Günsoy, G., & Özsoy, C. (2012).Türkiye’de Kadın İşgücü, Eğitim ve Büyüme İlişkisinin VAR Analizi. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar Dergisi, 49(568), 23. İçli, G. (2001).Küreselleşme ve Kültür.CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 163-172. İnce, M. (2011). Kadın Eğitiminin Ekonomik Büyümedeki Rolü: Türkiye Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (26), 227-238. Kasa, H., & Alptekin, V. (2016).Türkiye’ de Kadın İşgücünün Büyümeye Etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 18(1), 1-24. Kayadibi, F. (2003). Kadın Eğitiminin Önemi ve Kalkınmadaki Rolü. Sosyoloji Konferansları, (28), 19-31. Kıvılcım, F. (2013). Küreselleşme Olgusu ve Çok Uluslu Şirketlerin Küreselleşme Süreci Üzerindeki Rolü. Ekonomi Bilimleri Dergisi, 5(2), 1-16. Kürkçü, D. D. (2013). Küreselleşme Kavramı ve Küreselleşmeye Yönelik Yaklaşımlar. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 3(2), 1-11. Köse, Ö. (2003). Küreselleşme Sürecinde Devletin Yapısal ve İşlevsel Dönüşümü.Sayıştay Dergisi, (49), 3-46. Onat, H. (2002). Küreselleşme Üzerine. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1(1), 37-47. Talas, M., & Kaya, Y. (2007). Küreselleşmenin Kültürel Sonuçları. Türklük Bilimi Araştırmaları, 22, 149-162. Tor, H., & Ağlı, E. (2016). Kadın ve Eğitim. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5, 67-74. Ürgün, Z., & Duru, M. N. (2014). Küresel Pazar Tekliflerinin Tasarımlaştırılması. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 4(16), 43-62. Yumuşak, I. G., Bilen, M., & Ateş, H. (2013). The Impacts of Gender Inequality in Education on Economic Growth in Turkey. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 103, 1093-1103.
Year 2017, Volume: 5 Issue: 7, 76 - 87, 30.12.2017

Abstract

References

  • Kaynakça Aktel, M. (2001).Küreselleşme Süreci ve Etki Alanları. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 193-202. Aydemir, C., & Kaya, M. (2007).Küreselleşme Kavramı ve Ekonomik Yönü. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 260-282. Aytekin, İ. (2013). Küreselleşme ve Ekonomik Küreselleşme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 123-134. Bayar, F. (2008). Küreselleşme Kavramı ve Küreselleşme Sürecinde Türkiye. Uluslararası Ekonomik Sorunlar Dergisi, 32, 25-34. Benavot, A. (1989). Education, Gender, and Economic Development: A Cross-National Study. Sociology of Education, 14-32. Çalık, T., & Sezgin, F. (2005). Küreselleşme, Bilgi Toplumu ve Eğitim. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 55-66. Çelik, M. Y. (2012). Boyutları ve Farklı Algılarıyla Küreselleşme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(32), 57-74. Dollar, D., & Gatti, R. (1999). Gender inequality, income, and growth: are good times good for women? (Vol. 1). Washington, DC: Development Research Group, The World Bank. Eken, H. (2006). Küreselleşme ve Ulus Devlet. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16), 243-262. Günsoy, G., & Özsoy, C. (2012).Türkiye’de Kadın İşgücü, Eğitim ve Büyüme İlişkisinin VAR Analizi. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar Dergisi, 49(568), 23. İçli, G. (2001).Küreselleşme ve Kültür.CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 163-172. İnce, M. (2011). Kadın Eğitiminin Ekonomik Büyümedeki Rolü: Türkiye Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (26), 227-238. Kasa, H., & Alptekin, V. (2016).Türkiye’ de Kadın İşgücünün Büyümeye Etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi, 18(1), 1-24. Kayadibi, F. (2003). Kadın Eğitiminin Önemi ve Kalkınmadaki Rolü. Sosyoloji Konferansları, (28), 19-31. Kıvılcım, F. (2013). Küreselleşme Olgusu ve Çok Uluslu Şirketlerin Küreselleşme Süreci Üzerindeki Rolü. Ekonomi Bilimleri Dergisi, 5(2), 1-16. Kürkçü, D. D. (2013). Küreselleşme Kavramı ve Küreselleşmeye Yönelik Yaklaşımlar. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 3(2), 1-11. Köse, Ö. (2003). Küreselleşme Sürecinde Devletin Yapısal ve İşlevsel Dönüşümü.Sayıştay Dergisi, (49), 3-46. Onat, H. (2002). Küreselleşme Üzerine. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1(1), 37-47. Talas, M., & Kaya, Y. (2007). Küreselleşmenin Kültürel Sonuçları. Türklük Bilimi Araştırmaları, 22, 149-162. Tor, H., & Ağlı, E. (2016). Kadın ve Eğitim. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5, 67-74. Ürgün, Z., & Duru, M. N. (2014). Küresel Pazar Tekliflerinin Tasarımlaştırılması. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 4(16), 43-62. Yumuşak, I. G., Bilen, M., & Ateş, H. (2013). The Impacts of Gender Inequality in Education on Economic Growth in Turkey. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 103, 1093-1103.
There are 1 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Salih Kalaycı 0000-0001-9390-9093

Ayhan Öztürk

Publication Date December 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 5 Issue: 7

Cite

APA Kalaycı, S., & Öztürk, A. (2017). KÜRESELLEŞEN DÜNYADA KADIN EĞİTİMİNİN GSMH’YA ETKİSİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(7), 76-87.

Mehmet Akif Ersoy University Journal of The Institute of Educational Sciences (MAKÜ-EBED) is a national, peer-reviewed, and scientific journal that aims to contribute to science by sharing developments in educational sciences, field education, and teacher training both in Turkey and worldwide on a scientific platform. Our journal is published online once a year, and all articles are offered as open access.