Özellikle küreselleşen dünyada eğitim ve onun
ülkelerin ekonomilerine getirdiği uzun vadeli etkiler akademik literatürdeki
bir çok makalede kapsamlı olarak ele alınmıştır. Bu çalışmanın temel amacı
küreselleşme kavramını detaylı olarak işledikten sonra en önemli
parametrelerinden olan eğitim kavramını ve özellikle de kadın eğitimini senelik
veriler halinde 1970 – 2011 yılları arasında ampirik analiz yaparak,
Türkiye’deki kadın eğitiminin iktisadi yapısına etkisini ölçmektir. Bu bağlamda,
doğrusal regresyon modeli kullanılmış ve 1970 – 2011 yılları arasında kadın
eğitimi arttıkça Türkiye’nin iktisadi yapısını güçlendirdiği açıkça ortaya
konulmuştur. Dolayısıyla, kadın eğitimi ile iktisadi büyümenin en önemli
göstergelerinden biri olan GSMH arasında doğru oranda korelasyon vardır.
Kadınların eğitim alanında daha aktif rol oynamaları için yapılması gerekenler
makalenin sonuç bölümünde ele alınmıştır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 7 |
Mehmet Akif Ersoy University Journal of The Institute of Educational Sciences (MAKÜ-EBED) is a national, peer-reviewed, and scientific journal that aims to contribute to science by sharing developments in educational sciences, field education, and teacher training both in Turkey and worldwide on a scientific platform. Our journal is published online once a year, and all articles are offered as open access.