The purpose of this research is to examine the appropriateness of the contents in the TikTok application for preschool children. The study was designed as qualitative research, and document analysis was carried out. The research consists of 100 TikTok videos determined by maximum variety method. These videos were selected as the first 20 videos that came to the screen without creating an algorithm and opening an account. Data was collected with a checklist created by the researchers. The findings include verbal, physical and psychological violence items, inappropriate language use, inappropriate topics and characters, contents may traumatize children, various items such as sexuality, use of slang, sexism, eroticism, and behaviors may set a negative example. Also, various values such as love, tolerance and happiness are included, but these values do not dominate the contents in general. Therefore, the contents of TikTok application were not appropriate for the preschool age group.
Bu araştırmanın amacı TikTok uygulamasında yer alan içeriklerin okul öncesi dönem çocuklarına uygunluğunun incelenmesidir. Araştırma nitel desende düzenlenmiş ve doküman analizi yapılmıştır. Araştırmanın verilerini maksimum çeşitlilik yöntemi ile seçilen 100 TikTok videosu oluşturmaktadır. Bu videolar beş farklı zamanda, her gün uygulama silinip yeniden yüklenmek kaydıyla, algoritma oluşturulmadan ve hesap açılmadan ekrana düşen ilk 20 video olarak belirlenmiştir. Veri toplama aracı araştırmacılar tarafından oluşturulmuş ve iki farklı uzman görüşü alınmış kontrol listesidir. Bulgular videolarda sözel, fiziksel ve psikolojik şiddet ögelerinin, yanlış dil ve üslup kullanımının, okul öncesi dönem çocuğunun yaşına ve gelişim özelliklerine uygun olmayan konuların, çocukları travmatize edebilecek içeriklerin, cinsellik, argo kullanımı, cinsiyetçilik, erotizm, olumsuz örnek oluşturabilecek davranışlar gibi çeşitli ögelerin yer aldığını göstermiştir. Sevgi, hoşgörü, mutluluk gibi çeşitli değerlere de yer verildiği ancak bu değerlerin, içeriklerin geneline hâkim olmadığı görülmüştür. Araştırma sonucunda, uygulamanın okul öncesi yaş grubuna uygun olmadığı bulunmuş ve hakkında daha geniş kapsamlı uygulamalı araştırmaların yapılması önerilmiştir.
Yazarlar aralarında çıkar çatışması bulunmadığını ve tüm araştırmacıların çalışmaya katkı sunduğunu beyan eder. Yazarlar ayrıca tüm etik kurallara uyduklarını belirtir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Early Childhood Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 1 Issue: 1 |