The values that parents instill in their children are crucial in providing them with an understanding of their role and position within society and the family. These values define the structures that people care about, explaining expectations, choices, and undesired situations. Although the values instilled in children may vary depending on their age and the society they live in, children have always held great importance in Turkish culture. The values assigned to children by their parents play a vital role in shaping their societal position, psychology, and development, as well as impacting their parenting goals and expectations. To explore the role of children in Turkish society, this study interviewed 161 parents/prospective parents from four generations: baby boomers, Gen X, Gen Y, and Gen Z. The results showed varying expectations and the importance of children across generations, shedding light on the significance of children in the lives of Turkish parents.
Anne ve babaların çocuklarına yükledikleri değerler, toplum ve aile içinde çocuğun rolü ve yerine ilişkin bir anlayış sağlaması bakımından önemlidir. Değerler, insanların önemsedikleri yapıları tanımlayarak beklentileri, seçimleri ve istenmeyen durumları açıklamaktadır. Yaşanılan çağa ve toplumlara göre çocuğa yüklenen değer farklılık göstermesine rağmen Türk kültüründe çocuk daima değerli olmuştur. Ebeveynlerin çocuklarına atfettikleri değerler, çocuğun toplumsal yerini, psikolojisini ve gelişimini etkilemesi açısından oldukça önemlidir. Ayrıca, anne babaların çocuklarına yükledikleri değerler, çocuklarıyla kuşaklar arası ilişkilerini etkilemekte ve bu etkileşim sosyo-kültürel ortamların oluşumunda toplumsal dengeleri etkilemektedir. Ebeveynlerin çocuklarına yükledikleri değerler, onların ebeveynlik hedefleri ve beklentileri üzerinde de etki etmektedir. Bu bağlamda, bu araştırma, Türkiye'de yaşayan dört farklı kuşaktan (bebek patlaması, X, Y, Z kuşağı) 161 ebeveyn ve/veya ebeveyn adayı ile çocuğun hayatlarındaki yerini anlamaya yönelik görüşme ve bulguları ile gerçekleştirilmiştir. Görüşme sonuçları, farklı kuşaklardan ebeveynlerin ve/veya ebeveyn adaylarının çocuğa bakış açısını, çocuktan beklentilerini, hayatlarında çocuğun yeri ve önemini ortaya koyması açısından önemlidir.
Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı ve çalışma sürecinde etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim. Herhangi bir zamanda, çalışmayla ilgili yaptığım bu beyana aykırı bir durumun saptanması durumunda, ortaya çıkacak tüm ahlaki ve hukuki sonuçlara razı olduğumu bildiririm.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Early Childhood Education |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 1 Issue: 1 |