Research Article
BibTex RIS Cite

Jeomorfolojinin Karayolu Geçkisi Altyapı Yapım Maliyetine Etkisinin Örnek Kesimde İrdelenmesi

Year 2018, , 298 - 309, 31.05.2018
https://doi.org/10.31202/ecjse.338765

Abstract

Yolların projelendirilmesi ve uygun geçkinin belirlenmesi
çalışmaları birçok aşamadan ve etüdten oluşur ve etüdlerin gerçekleştirilmesi
için detaylı araştırma ve çalışma yapmak gerekir. Yol projesi yapılırken,
tesviye eğrili haritadan yararlanarak, jeoloji ve hidrojeoloji haritaları
dikkate alınarak belirlenen noktalar arasından yolun geçeceği geçkinin yaklaşık
olarak belirlenmesi gerekir.



Doktora tez çalışmasından elde edilen makale çalışmasında,
örnek kesim olarak ‘Fatih Sultan Mehmet Köprüsü çıkışından 3. Hava Alanı’na
kadar olan koridor seçilmiştir. Bu koridorda 5 alternatif geçki oluşturulup,
inşa maliyeti açısından en uygun alternatif ve maliyet farkları
araştırılmaktadır. Bunu sağlamak için oldukça güncel değerler kullanılarak
ayrıntılı projelendirme çalışması yapılmıştır. Maliyetlere en fazla etki eden
parametrenin ne olduğu ve mertebesi örnek kesim üzerinde somut olarak
belirlenmeye çalışılmış ve sonuçta morfolojik yapının en önemli faktör olduğu,
maliyet değerleri ile ortaya konulmaktadır. 

References

  • 1. Karayolları Genel Müdürlüğü, (2010), Yol Altyapısı. 2. Orhan Baykal (2009), Mühendislik Ölçmeleri-I, Kara ve Demiryollarında Geçki Geometrisi Tasarımı ve Aplikasyonu, Cilt I, Birsen Yayınevi, 3. Müslim Avcıoğlu (2011), Karayolu İnşaatı, Birsen Yayınevi, 4. Anonim, (2006), Karayolu Teknik Şartnamesi, KGM Yayınları, Yayın No: 267, Ankara. 5. Anonim, (2010), KGM 2010 yılı Çalışma Programı, KGM, Ankara 6. YAYLA, N., (2013),‘‘Karayolu Mühendisliği’’, İ.T.Ü., Birsen Yayınevi. 7. Karayolları Genel Müdürlüğü (2013), Yollar Teknik Şartnamesi Kısım 313. 8. Özgül, N. (2012), Stratigraphy and Some Structural Features of the Istanbul Palaezoic, Turkish Journal of Earth Sciences, Vol 21, pp 817-866, TÜBİTAK. 9. Karayolları Genel Müdürlüğü Karayolu Tasarım El Kitabı, (2014). 10. AASHTO, (2001), “A policy on Geometric Design of Highways and Streets”, 11. Lamm, R., Psarianos, B., Maillaender, T., (1999), “Highway design and Traffic Safety Engineering Handbook”,
Year 2018, , 298 - 309, 31.05.2018
https://doi.org/10.31202/ecjse.338765

Abstract

References

  • 1. Karayolları Genel Müdürlüğü, (2010), Yol Altyapısı. 2. Orhan Baykal (2009), Mühendislik Ölçmeleri-I, Kara ve Demiryollarında Geçki Geometrisi Tasarımı ve Aplikasyonu, Cilt I, Birsen Yayınevi, 3. Müslim Avcıoğlu (2011), Karayolu İnşaatı, Birsen Yayınevi, 4. Anonim, (2006), Karayolu Teknik Şartnamesi, KGM Yayınları, Yayın No: 267, Ankara. 5. Anonim, (2010), KGM 2010 yılı Çalışma Programı, KGM, Ankara 6. YAYLA, N., (2013),‘‘Karayolu Mühendisliği’’, İ.T.Ü., Birsen Yayınevi. 7. Karayolları Genel Müdürlüğü (2013), Yollar Teknik Şartnamesi Kısım 313. 8. Özgül, N. (2012), Stratigraphy and Some Structural Features of the Istanbul Palaezoic, Turkish Journal of Earth Sciences, Vol 21, pp 817-866, TÜBİTAK. 9. Karayolları Genel Müdürlüğü Karayolu Tasarım El Kitabı, (2014). 10. AASHTO, (2001), “A policy on Geometric Design of Highways and Streets”, 11. Lamm, R., Psarianos, B., Maillaender, T., (1999), “Highway design and Traffic Safety Engineering Handbook”,
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Makaleler
Authors

Onur Öztürk This is me

Erkan Bozkurtoğlu

Publication Date May 31, 2018
Submission Date September 19, 2017
Acceptance Date October 9, 2017
Published in Issue Year 2018

Cite

IEEE O. Öztürk and E. Bozkurtoğlu, “Jeomorfolojinin Karayolu Geçkisi Altyapı Yapım Maliyetine Etkisinin Örnek Kesimde İrdelenmesi”, ECJSE, vol. 5, no. 2, pp. 298–309, 2018, doi: 10.31202/ecjse.338765.