İnşaat sektöründe 3D yazıcıların kullanımı günden güne yaygınlaşmaktadır. 3D yazıcılarda kullanılan harçların yazdırılabilmeleri için özel olarak tasarlanmaları gerekir. Bu çalışmada, 3D yazıcı için tasarlanan harçların ekstrüde edilebilirliği araştırılmıştır. Bağlayıcı olarak çimento kullanılan harçlar, maksimum tane boyutu 0.4 mm olan agregalarla ve 0.37 su/çimento oranında hazırlanmıştır. Harçlar ekstrüzyon cihazında 50-200 mm/dk hız aralıklarında ve dairesel ve dikdörtgen çıkış ucu kullanılarak ekstrüde edilmişlerdir. Çalışmada, RAM tipi ektrüzyon kullanılmıştır. Harçların ekstrüzyon cihazından çıkış yaptıktan sonra kesintisiz bir şekilde akabilme uzunlukları ölçülmüştür. Elde edilen sonuçlara göre, ekstrüzyon hızının artmasıyla birlikte harçların kesintisiz bir şekilde akabilmeleri sağlanmıştır. Diğer yandan, dairesel çıkış ucuyla ekstrüde edilen harçlar dikdörtgen uçlarla ekstrüde edilenlere göre daha kesintisiz bir şekilde elde edilebilmişlerdir. 3D yazıcı harçlar için hem kesintisiz ektrüde edilebilen hem de konulduğu yüzeyde dağılmayan harçlar elde edilmiştir.
The use of 3D printers in the construction industry is increasing day by day. The grout used in 3D printers must be specially designed to be printed. In this study, the extrudibility of mortars designed for 3D printing was investigated. Mortars using cement as binder were prepared with aggregates with a maximum particle size of 0.4 mm and at a water / cement ratio of 0.37. The mortars were extruded in the extruder at speeds of 50-200 mm / min using a circular and rectangular outlet. RAM type extrusion was used in the study. The continuous flow length of the mortars after exiting the extruder was measured. According to the results, with the increase of the extrusion speed, the continuous flow of the mortars was achieved. On the other hand, mortars extruded with a circular exit end could be obtained more seamlessly than those extruded with rectangular ends. For 3D printer mortars, mortars that can be extruded continuously and do not disperse on the surface were obtained.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Makaleler |
Authors |
|
Project Number | 19.FEN.BİL.37 |
Thanks | Bu çalışma Afyon Kocatepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından 19.FEN.BİL.37 nolu proje kapsamında desteklenmiştir. |
Publication Date | January 31, 2021 |
Submission Date | January 3, 2021 |
Acceptance Date | January 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021, Volume 8, Issue 1 |