Research Article
BibTex RIS Cite

TENDENCY OF VOTERS FOR THE MUNICIPAL ELECTIONS: PROVINCE OF MERSIN METROPOLITAN MUNICIPALITY EXAMPLE

Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 40 - 56, 08.08.2018

Abstract

2014 Local
Election results have changed the party of Mayor of the Metropolitan
Municipality from the party that had been governing the city for about 12 years
in Mersin. These results indicate the importance of priorities and tendency of
voters. This study investigates the tendency of voters when they are voting
based on the survey conducted just before the Municipal Elections held in 2014
in Mersin. The result indicates that the first priority of the voters is the
candidates’ projects and their performance followed by the candidates’ party
and their leaders. The study also reveals that the demographic characteristics
of the voters such as gender, age, education level, occupation, and the
province affect their priority when they are voting.

References

  • Aktepe, C., Baş, M., & Tolon, M. (2009). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Alnıaçık, Ü.,& Özbek, V. (2009), “Otobüs İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Ölçümü-Kandıra Gürkan Turizm Örneği”, Uluslar arası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 1(3), 125-138.
  • Armstrong, G.,& Kotler, P. (2003). Marketing An Introduction. New Jersey: Pearson Education.
  • Avcıkurt, C.,& Köroğlu, Ö. (2006), “Termal Otel İşletmelerinde Müşteri Sadakatini Arttıran Nitelikleri Belirlemeye Yönelik Bir Alan Araştırması", Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi (SOİD), 3 (1), 5-15.
  • Bayrak, B. (2007). Yükseköğretim Kurumlarından Beklenen Hizmet Kalitesi Ve Hizmet Kalitesinin Algılanmasına Yönelik Bir Araştırma. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çakır Öney, N. (1998). Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesi ve Şile Bölgesinde Bir Araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Çakırer, M. A. (2005). “Hastanelerde Hizmet Kalitesi ve Hizmet Kalitesinin Ölçümü”, Afyon Kocaeli Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 5, 10- 14. Değermen, H. A. (2006). Hizmet Ürünlerinde Kalite, Müşteri Tatmini ve Sadakati. İstanbul: Türkmen yayınevi.
  • Ekinci, C.E. & Burgaz, B. (2007),“Hacettepe Üniversitesi Öğrencilerinin Bazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklenti Ve Memnuniyet Düzeyleri”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 120-134.
  • Eynur, B. R., Kalkavan, A., Demirel, M., Demirel, D. H., Eynur, A. & Tepe, Z. G. (2013), “Dumlupınar Üniversitesi’nin Öğretmen Yetiştiren Bölümlerinde Hizmet Kalitesinin Öğrenci Memnuniyet Ölçeği ile Değerlendirilmesi”, Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5, 175-206.
  • Giritlioğlu, İ. (2012). Yiyecek İçecek Bölümlerinde İşgörenlerin ve Müşterilerin Hizmet Kalitesi Beklenti ve Algılamaları: Termal Otellerde Bir Araştırma. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Karahan, K. (2006). Hizmet Pazarlaması. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Kehoe, D.F. (1996). The Fundamentals Of Quality Management.Netherlands: Springer.
  • Kılıç, B.,&Eleren, A. (2009), “Turizm Sektöründe Hizmet Kalitesi Ölçümü Üzerine Bir Literatür Araştırması”, Akdeniz Üniversitesi Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 1(1), 91-118.
  • Kılıç, B.,&Eleren, A. (2010), “Termal Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3), 119-142.
  • Kotler, P. (1982). Marketing for Non-profit Organizations. New Jersey: Prentice Hall International.
  • Kozak, N. (2006). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Lancaster, G.,&Massngham, L. (1988). Essentials of Marketing. Berkshine: Mc- Graw- Hill Book Company.
  • Mucuk, İ. (2004). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Okumuş, A. & Duygun, A. (2008), “Eğitim Hizmetlerinin Pazarlanmasında Hizmet Kalitesinin Ölçümü ve Algılanan Hizmet Kalitesi İle Öğrenci Memnuniyeti Arasındaki İlişki”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2, 17–38.
  • Oral, S. (2005). Otel İşletmeciliği ve Verimlilik Analizleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özden, Y. (2000). Eğitimde Yeni Değerler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özgüven, N. (2007). Hizmet Pazarlamasında Müşteri Memnuniyet ve Bir Uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Seyran, C.D. (2004). Hizmet Kalitesi: Modeller ve Hizmet Kalitesine Yeni Bir Bakış Açısı. İstanbul: Kalder Yayınları.
  • Shewart, W. A. (1999). Economic Control of Quality of Manifactured Product. The George Washington University Coopress.
  • Soutar, G. &McNeil, M. (1996), “Measuring Service Quality in a Tertiary Institution”, Journal of Educational Adiministration, 34(1), 72-82.
  • Şahin, A. E. (2009),“Eğitim Fakültesinde Hizmet Kalitesinin Eğitim Fakültesi Öğrenci Memnuniyet Ölçeği(EF-ÖMÖ) İle Değerlendirilmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 106-122.
  • Şahin, D. (2006). Otel Aydınlatmasında Genel İlkeler ve Otel Yatak Odaları İçin Bir Değerlendirme. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Tayyar, N. & Dilşeker, F. (2012),“Devlet ve Vakıf Üniversitelerinde Hizmet Kalitesi ve İmajın Öğrenci Memnuniyetine Etkisi”, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28, 184-203.
  • Topsakal, Y. & İplik, F.N. (2013), “Üniversite Öğrencilerinin Kalite Algılarıİle Memnuniyet ve Tavsiye Etme Düzeyleri Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Cag University Journal of Social Sciences, 10(2), 70-94.

HİZMET KALİTESİ ALGISI İLE MEMNUNİYET DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: HARRAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 40 - 56, 08.08.2018

Abstract

Bu çalışma, Üniversite öğrencilerinin eğitim
gördükleri üniversiteden aldıkları hizmetlere yönelik kalite algısı ile
memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacı ile yapılmıştır.
Araştırmanın ana kütlesini Harran Üniversitesi öğrencileri oluşturmaktadır.
Örnek kütlesini ise İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri
oluşturmaktadır. Araştırma amacı doğrultusunda hazırlanan anket 490 öğrencinin
gönüllü katılımı ile yüz yüze uygulanmıştır. Anket çalışması sonucunda elde
edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Faktör analizi, cronbach
alpha testi ve pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Hizmet kalitesi algısı
ile memnuniyet düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemek için yapılan pearson
korelasyon testi analizi sonucunda, iki değişken arasında pozitif ve güçlü bir
ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir.

References

  • Aktepe, C., Baş, M., & Tolon, M. (2009). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Alnıaçık, Ü.,& Özbek, V. (2009), “Otobüs İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Ölçümü-Kandıra Gürkan Turizm Örneği”, Uluslar arası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 1(3), 125-138.
  • Armstrong, G.,& Kotler, P. (2003). Marketing An Introduction. New Jersey: Pearson Education.
  • Avcıkurt, C.,& Köroğlu, Ö. (2006), “Termal Otel İşletmelerinde Müşteri Sadakatini Arttıran Nitelikleri Belirlemeye Yönelik Bir Alan Araştırması", Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi (SOİD), 3 (1), 5-15.
  • Bayrak, B. (2007). Yükseköğretim Kurumlarından Beklenen Hizmet Kalitesi Ve Hizmet Kalitesinin Algılanmasına Yönelik Bir Araştırma. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çakır Öney, N. (1998). Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesi ve Şile Bölgesinde Bir Araştırma. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Çakırer, M. A. (2005). “Hastanelerde Hizmet Kalitesi ve Hizmet Kalitesinin Ölçümü”, Afyon Kocaeli Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, 5, 10- 14. Değermen, H. A. (2006). Hizmet Ürünlerinde Kalite, Müşteri Tatmini ve Sadakati. İstanbul: Türkmen yayınevi.
  • Ekinci, C.E. & Burgaz, B. (2007),“Hacettepe Üniversitesi Öğrencilerinin Bazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklenti Ve Memnuniyet Düzeyleri”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 120-134.
  • Eynur, B. R., Kalkavan, A., Demirel, M., Demirel, D. H., Eynur, A. & Tepe, Z. G. (2013), “Dumlupınar Üniversitesi’nin Öğretmen Yetiştiren Bölümlerinde Hizmet Kalitesinin Öğrenci Memnuniyet Ölçeği ile Değerlendirilmesi”, Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5, 175-206.
  • Giritlioğlu, İ. (2012). Yiyecek İçecek Bölümlerinde İşgörenlerin ve Müşterilerin Hizmet Kalitesi Beklenti ve Algılamaları: Termal Otellerde Bir Araştırma. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Karahan, K. (2006). Hizmet Pazarlaması. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Kehoe, D.F. (1996). The Fundamentals Of Quality Management.Netherlands: Springer.
  • Kılıç, B.,&Eleren, A. (2009), “Turizm Sektöründe Hizmet Kalitesi Ölçümü Üzerine Bir Literatür Araştırması”, Akdeniz Üniversitesi Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 1(1), 91-118.
  • Kılıç, B.,&Eleren, A. (2010), “Termal Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3), 119-142.
  • Kotler, P. (1982). Marketing for Non-profit Organizations. New Jersey: Prentice Hall International.
  • Kozak, N. (2006). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Lancaster, G.,&Massngham, L. (1988). Essentials of Marketing. Berkshine: Mc- Graw- Hill Book Company.
  • Mucuk, İ. (2004). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Okumuş, A. & Duygun, A. (2008), “Eğitim Hizmetlerinin Pazarlanmasında Hizmet Kalitesinin Ölçümü ve Algılanan Hizmet Kalitesi İle Öğrenci Memnuniyeti Arasındaki İlişki”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2, 17–38.
  • Oral, S. (2005). Otel İşletmeciliği ve Verimlilik Analizleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özden, Y. (2000). Eğitimde Yeni Değerler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özgüven, N. (2007). Hizmet Pazarlamasında Müşteri Memnuniyet ve Bir Uygulama. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Seyran, C.D. (2004). Hizmet Kalitesi: Modeller ve Hizmet Kalitesine Yeni Bir Bakış Açısı. İstanbul: Kalder Yayınları.
  • Shewart, W. A. (1999). Economic Control of Quality of Manifactured Product. The George Washington University Coopress.
  • Soutar, G. &McNeil, M. (1996), “Measuring Service Quality in a Tertiary Institution”, Journal of Educational Adiministration, 34(1), 72-82.
  • Şahin, A. E. (2009),“Eğitim Fakültesinde Hizmet Kalitesinin Eğitim Fakültesi Öğrenci Memnuniyet Ölçeği(EF-ÖMÖ) İle Değerlendirilmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 106-122.
  • Şahin, D. (2006). Otel Aydınlatmasında Genel İlkeler ve Otel Yatak Odaları İçin Bir Değerlendirme. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Tayyar, N. & Dilşeker, F. (2012),“Devlet ve Vakıf Üniversitelerinde Hizmet Kalitesi ve İmajın Öğrenci Memnuniyetine Etkisi”, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28, 184-203.
  • Topsakal, Y. & İplik, F.N. (2013), “Üniversite Öğrencilerinin Kalite Algılarıİle Memnuniyet ve Tavsiye Etme Düzeyleri Arasındaki İlişkiyi Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Cag University Journal of Social Sciences, 10(2), 70-94.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Articles
Authors

Ferit Küçük

Baran Arslan

Erkan Nur

Publication Date August 8, 2018
Submission Date March 29, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Küçük, F., Arslan, B., & Nur, E. (2018). HİZMET KALİTESİ ALGISI İLE MEMNUNİYET DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: HARRAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Econharran, 2(2), 40-56.
AMA Küçük F, Arslan B, Nur E. HİZMET KALİTESİ ALGISI İLE MEMNUNİYET DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: HARRAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Econharran. August 2018;2(2):40-56.
Chicago Küçük, Ferit, Baran Arslan, and Erkan Nur. “HİZMET KALİTESİ ALGISI İLE MEMNUNİYET DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: HARRAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Econharran 2, no. 2 (August 2018): 40-56.
EndNote Küçük F, Arslan B, Nur E (August 1, 2018) HİZMET KALİTESİ ALGISI İLE MEMNUNİYET DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: HARRAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Econharran 2 2 40–56.
IEEE F. Küçük, B. Arslan, and E. Nur, “HİZMET KALİTESİ ALGISI İLE MEMNUNİYET DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: HARRAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”, Econharran, vol. 2, no. 2, pp. 40–56, 2018.
ISNAD Küçük, Ferit et al. “HİZMET KALİTESİ ALGISI İLE MEMNUNİYET DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: HARRAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Econharran 2/2 (August 2018), 40-56.
JAMA Küçük F, Arslan B, Nur E. HİZMET KALİTESİ ALGISI İLE MEMNUNİYET DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: HARRAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Econharran. 2018;2:40–56.
MLA Küçük, Ferit et al. “HİZMET KALİTESİ ALGISI İLE MEMNUNİYET DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: HARRAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Econharran, vol. 2, no. 2, 2018, pp. 40-56.
Vancouver Küçük F, Arslan B, Nur E. HİZMET KALİTESİ ALGISI İLE MEMNUNİYET DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: HARRAN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Econharran. 2018;2(2):40-56.