Bireylerin sahip olduğu finansal bilgi, günümüz ekonomik koşullarında sahip olunması gereken en önemli değerlerden biridir. Zira günümüzde paraya sahip olmak kadar o parayı nasıl ve ne kadarının değere dönüştürüleceğini bilmek de oldukça önemlidir. Dolayısıyla finansal okuryazarlık sadece uzman kişilere değil tüm bireylere -en azından yeterli düzeyde- mahsustur. Bu kapsamda çalışmanın temel amacı finansal okuryazarlık konusunu teorik olarak incelemek ve Harran Üniversitesi Suruç Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin finansal bilgi düzeyini belirlemektir. Araştırmanın yapıldığı tarihlerde Meslek Yüksekokulu’nda Bankacılık, Sigortacılık ve Finans, Büro ve Yönetici Asistanlığı ve İşletme Yönetimi olmak üzere üç bölüm bulunmaktadır. Araştırma kapsamındaki bölümlerde 42’si İşletme Yönetimi, 37’si Bankacılık Sigortacılık ve Finans ve 23’ü Büro Yönetimi olmak üzere 107’si aktif, toplam 121 kayıtlı öğrenci bulunmaktadır. Araştırma verileri 102 öğrencinin katılımı ile yüz yüze olmak suretiyle anket aracılığı ile toplanmıştır. Finansal okuryazarlık düzeyleri, frekans yüzde dağılımlarıyla belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca öğrencilerin finansal okuryazarlık düzeyleri ile demografik özellikleri arasındaki farklılığın tespitinde Mann Whitney U testi ve Kruskal Walllis H testinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda Bankacılık, Sigortacılık ve Finans Bölümü öğrencilerinin ekonomi ve finans bilgilerinin diğer iki bölüm öğrencilerine göre daha yüksek olduğu ve öğrencilerin genel finansal okuryazarlık düzeylerinin yeterli düzeyde olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2019 |
Submission Date | October 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.