Öğrencilerin başarı düzeylerini arttırmak, öğretim
programlarının ve kazanımlarının öğrenciler üzerindeki etkisini görmek,
öğrencileri yaşadıkların çağın şartlarına hazır hale getirmek eğitimin başlıca
hedeflerindendir. Eğitimin kalitesini yükseltmek için, Uluslararası Öğrenci
Değerlendirme Programı adı altında ülkemizde 2003 yılından bu yana üç yılda bir
öğrencilerin matematik ve fen okuryazarlığı ile okuma becerileri alanlarındaki
yeteneklerinin değerlendirildiği araştırmalar yapılmaktadır. Eğitimi
geliştirmenin en önemli adımlarından bir diğeri ise, hayat boyu öğrenmeyi
destekleyen, kolay anlaşılır ve karşılaştırılabilir bir eğitim sistemi kurmak,
aynı zamanda hareketliliği ve kaliteyi arttırmak için Avrupa Yeterlilik
Çerçevesi ile uyumlu olarak 2015 yılında hazırlanmış olan Türkiye Yeterlilikler
Çerçevesidir. Bu bağlamda bakıldığında bu araştırmanın amacı, öğrencilerin
öğretim programlarından elde ettikleri kazanımları ne ölçüde gerçek hayata
aktarabildiklerini ve öğretim programlarının yeterliliklerinin ölçülebildiği
bir araştırmanın ihtiyacını ele almaktır.
Bu çalışmanın, öğretim programlarının yeniden yapılandırılması, iyi
tanımlanmış yeterlilikler çerçevesi oluşturulması ve eğitimde yeterliliklerin
PISA ölçümlerine göre değerlendirilmesi, eğitim sistemimizin beklentilerinin ne
kadarını karşıladığını değerlendirmek için ileride yapılacak çalışmalara ışık
tutması beklenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 8 |
EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.
Gizlilik
EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.
Arşivleme
EDU7 dergisinde yayınlan
tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler
Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.