Dissertation
BibTex RIS Cite

Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları

Year 2021, Volume: 10 Issue: 12, 83 - 110, 30.06.2021

Abstract

Bu araştırma, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (MTAL) öğrencilerinin, disipline bakış açılarının incelenerek ortaya çıkarılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ilindeki ortaöğretim okullarındaki Motorlu Araçlar, Elektrik-Elektronik ve Bilişim Teknolojileri Alanlarındaki 11.sınıfta olan 369 öğrenci oluşturmaktadır. Hazırlanan anketin ilk bölümünde 10 sorudan oluşan kişisel bilgiler formu bulunmaktadır. Araştırmanın ikinci bölümünü ise öğrencilerin disiplin algılarına yönelik görüşlerini almak amacıyla hazırlanan 20 soru oluşturmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde istatistiklerden frekans(F), yüzde(%), aritmetik ortalama (X ̅), standart sapma (ss), ortalamalar arasındaki farkın anlamlılığını test etmek için "t-Testi" ve ikiden fazla yani çoklu değişkenlerde "Tek yönlü Varyans analizi (Anova)" kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin, kız veya erkek olmasının disiplin algılarını genel olarak etkilemediği, sınıf mevcudu arttıkça disiplin suçu işleme olaylarının artacağı, kiminle yaşadığının disiplin algılarını etkilemediği, annelerinin eğitim durumu ilköğretim ve lise olan öğrenci gruplarının, üniversite olan öğrenci grubuna göre daha az disiplin suçu işleyeceği sonucu bulunmuştur. Öğrencilerin %73'e yakını okulda ya da sınıfta yapmış olduğunuz davranışların hangilerinin disiplin suçu olduğunu bildiklerini belirtmişler ve sınavlarda, konuşmak, kopya çekmek gibi davranışlarda bulunmayı normal olarak algılamışlardır. Öğrencilerin en fazla katıldıkları ifadeler ise öğretmenleriyle tartışmaktan çekinmeme, okulda yapılan resmi etkinlik ve törenlerden kaçmak sonuçlarına ulaşılmıştır.

References

  • Referans1 Clark, C. (1998). Discipline in schools. British Journal of Educational Studies,46(3), 289-301.
  • Referans 2 Colvin, G., Kameenui, E. J., & Sugai, G. (1993). Reconceptualizing behavior management and school-wide discipline in general education. Education and Treatment of Children, 361-381.
Year 2021, Volume: 10 Issue: 12, 83 - 110, 30.06.2021

Abstract

References

  • Referans1 Clark, C. (1998). Discipline in schools. British Journal of Educational Studies,46(3), 289-301.
  • Referans 2 Colvin, G., Kameenui, E. J., & Sugai, G. (1993). Reconceptualizing behavior management and school-wide discipline in general education. Education and Treatment of Children, 361-381.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Gülistan Taş 0000-0001-6296-978X

Publication Date June 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 10 Issue: 12

Cite

APA Taş, G. (2021). Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(12), 83-110.
AMA Taş G. Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları. EDU7. June 2021;10(12):83-110.
Chicago Taş, Gülistan. “Mesleki Ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları”. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10, no. 12 (June 2021): 83-110.
EndNote Taş G (June 1, 2021) Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10 12 83–110.
IEEE G. Taş, “Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları”, EDU7, vol. 10, no. 12, pp. 83–110, 2021.
ISNAD Taş, Gülistan. “Mesleki Ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları”. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10/12 (June 2021), 83-110.
JAMA Taş G. Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları. EDU7. 2021;10:83–110.
MLA Taş, Gülistan. “Mesleki Ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları”. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 10, no. 12, 2021, pp. 83-110.
Vancouver Taş G. Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları. EDU7. 2021;10(12):83-110.

EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.

Gizlilik

EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.

Arşivleme

EDU7 dergisinde yayınlan tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.