Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster

Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 12, 83 - 110, 30.06.2021

Öz

Bu araştırma, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (MTAL) öğrencilerinin, disipline bakış açılarının incelenerek ortaya çıkarılması amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ilindeki ortaöğretim okullarındaki Motorlu Araçlar, Elektrik-Elektronik ve Bilişim Teknolojileri Alanlarındaki 11.sınıfta olan 369 öğrenci oluşturmaktadır. Hazırlanan anketin ilk bölümünde 10 sorudan oluşan kişisel bilgiler formu bulunmaktadır. Araştırmanın ikinci bölümünü ise öğrencilerin disiplin algılarına yönelik görüşlerini almak amacıyla hazırlanan 20 soru oluşturmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde istatistiklerden frekans(F), yüzde(%), aritmetik ortalama (X ̅), standart sapma (ss), ortalamalar arasındaki farkın anlamlılığını test etmek için "t-Testi" ve ikiden fazla yani çoklu değişkenlerde "Tek yönlü Varyans analizi (Anova)" kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin, kız veya erkek olmasının disiplin algılarını genel olarak etkilemediği, sınıf mevcudu arttıkça disiplin suçu işleme olaylarının artacağı, kiminle yaşadığının disiplin algılarını etkilemediği, annelerinin eğitim durumu ilköğretim ve lise olan öğrenci gruplarının, üniversite olan öğrenci grubuna göre daha az disiplin suçu işleyeceği sonucu bulunmuştur. Öğrencilerin %73'e yakını okulda ya da sınıfta yapmış olduğunuz davranışların hangilerinin disiplin suçu olduğunu bildiklerini belirtmişler ve sınavlarda, konuşmak, kopya çekmek gibi davranışlarda bulunmayı normal olarak algılamışlardır. Öğrencilerin en fazla katıldıkları ifadeler ise öğretmenleriyle tartışmaktan çekinmeme, okulda yapılan resmi etkinlik ve törenlerden kaçmak sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Referans1 Clark, C. (1998). Discipline in schools. British Journal of Educational Studies,46(3), 289-301.
  • Referans 2 Colvin, G., Kameenui, E. J., & Sugai, G. (1993). Reconceptualizing behavior management and school-wide discipline in general education. Education and Treatment of Children, 361-381.
Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 12, 83 - 110, 30.06.2021

Öz

Kaynakça

  • Referans1 Clark, C. (1998). Discipline in schools. British Journal of Educational Studies,46(3), 289-301.
  • Referans 2 Colvin, G., Kameenui, E. J., & Sugai, G. (1993). Reconceptualizing behavior management and school-wide discipline in general education. Education and Treatment of Children, 361-381.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülistan Taş 0000-0001-6296-978X

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Taş, G. (2021). Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(12), 83-110.
AMA Taş G. Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları. EDU7. Haziran 2021;10(12):83-110.
Chicago Taş, Gülistan. “Mesleki Ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları”. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10, sy. 12 (Haziran 2021): 83-110.
EndNote Taş G (01 Haziran 2021) Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10 12 83–110.
IEEE G. Taş, “Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları”, EDU7, c. 10, sy. 12, ss. 83–110, 2021.
ISNAD Taş, Gülistan. “Mesleki Ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları”. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 10/12 (Haziran 2021), 83-110.
JAMA Taş G. Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları. EDU7. 2021;10:83–110.
MLA Taş, Gülistan. “Mesleki Ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları”. Edu 7: Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 10, sy. 12, 2021, ss. 83-110.
Vancouver Taş G. Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin Disiplin Algıları. EDU7. 2021;10(12):83-110.

EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.

Gizlilik

EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.

Arşivleme

EDU7 dergisinde yayınlan tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.