Research Article
BibTex RIS Cite

Günümüz Dünya Sorunlarının Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Gözünden İncelenmesi

Year 2023, , 125 - 135, 04.04.2023
https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2023.2284198

Abstract

Bu çalışmanın amacı günümüz dünya sorunlarını sosyal bilgiler öğretmen adaylarının gözünden incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseninden yararlanılmıştır. Çalışma 3. sınıfta öğrenim gören 46 sosyal bilgiler öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına ilişkin görüşleri, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “şiddet içerikli sorunları” öncelikli olarak çözüme kavuşturulması gereken günümüz dünya sorunları olarak gördüğü ortaya çıkmıştır. Ayrıca günümüz dünya sorunlarının oluşma nedenlerinin “bilinçsizliğe” bağlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adayları “eğitimi” günümüz dünya sorunlarının ortadan kaldırılmasında en etkili araç olarak görmektedirler. Bununla birlikte sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına yönelik konuların öğretiminde en çok “örnek olay yönteminin” kullanılabileceğini ifade ettikleri belirlenmiştir. Yine verilerin analizi sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının günümüz dünya sorunlarına karşı “bilinçlendirme ve çevreyi koruma” gibi bireysel önlemler aldıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Year 2023, , 125 - 135, 04.04.2023
https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2023.2284198

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Mehmet Şentürk This is me

Ufuk Şimşek This is me

Publication Date April 4, 2023
Submission Date October 17, 2022
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Şentürk, M., & Şimşek, U. (2023). Günümüz Dünya Sorunlarının Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Gözünden İncelenmesi. Educational Academic Research(48), 125-135. https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2023.2284198

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License
29929