Research Article
BibTex RIS Cite

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Karar Verme Becerisi Üzerine Mesleki Bilgilerinin Tespit Edilmesi

Year 2022, Issue: 45, 1 - 10, 03.07.2022
https://doi.org/10.54614/AUJKKEF.2022.833976

Abstract

Mevcut araştırmada fen bilgisi üçüncü sınıf öğretmen adaylarının, karar verme becerisi üzerine
mesleki bilgilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Betimsel araştırma yöntemi ile yürütülen
araştırmanın örneklemini 149 üçüncü sınıf fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler
2017-2018 akademik yılının bahar döneminin sonunda açık uçlu sorulardan oluşan karar verme
becerisini tanıma testi ile toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur.
Araştırma sonucunda adayların bir kısmının karar verme becerisini tanımlayabildiği, çok azının
karar verme becerisine sahip bireylerinin özelliklerini sıralayabildikleri tespit edilmiştir. Aynı
zamanda öğretmen adaylarının karar verme becerisini içeren süreçlerini kazandırmaya yönelik
etkinlikleri tasarlamada zorlandıkları, karar verme becerisini ölçebilecek araçları ifade etseler dahi
adayların tümünün karar verme becerisini ölçmeye ve değerlendirmeye yönelik mesleki bilgilerinin
olmadığı tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına dayanarak fen bilgisi öğretmen adaylarının
öğretim programı çerçevesinde beklenen mesleki bilgilerle donanımlı olmaları için karar verme
becerisini kazandırmaya, ölçmeye ve değerlendirme yönelik seçmeli derslerin açılması veya mevcut meslek bilgisi derslerinin içeriklerinin güncellenmesi önerilmektedir.

References

  • Kaynaklar Adair, J. (2017). Karar verme ve problem Çözme (Çev. Nurdan Kalaycı & Güneş Korkmaz). Pegem Akademi.
  • Avşaroğlu, S., & Üre, Ö. (2007). Üniversite öğrencilerinin karar vermede özsaygı, karar verme ve stresle başa çıkma stillerinin benlik saygısı ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 85–100.
  • Basye, C. (2012). Decision-making behaviors of pre service teachers as they plan for social studies in elementary classrooms [Doctoral dissertation]. Oregon: Oregon State University, ABD.
  • Bell, R. L., & Lederman, N. G. (2003). Understandings of the nature of science and decision making on science and technology based issues. Science Education, 87(3), 352–377. [CrossRef]
Year 2022, Issue: 45, 1 - 10, 03.07.2022
https://doi.org/10.54614/AUJKKEF.2022.833976

Abstract

References

  • Kaynaklar Adair, J. (2017). Karar verme ve problem Çözme (Çev. Nurdan Kalaycı & Güneş Korkmaz). Pegem Akademi.
  • Avşaroğlu, S., & Üre, Ö. (2007). Üniversite öğrencilerinin karar vermede özsaygı, karar verme ve stresle başa çıkma stillerinin benlik saygısı ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 85–100.
  • Basye, C. (2012). Decision-making behaviors of pre service teachers as they plan for social studies in elementary classrooms [Doctoral dissertation]. Oregon: Oregon State University, ABD.
  • Bell, R. L., & Lederman, N. G. (2003). Understandings of the nature of science and decision making on science and technology based issues. Science Education, 87(3), 352–377. [CrossRef]
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Hava İpek Akbulut This is me

Arzu Kirman Bilgin This is me

Publication Date July 3, 2022
Submission Date November 30, 2020
Published in Issue Year 2022 Issue: 45

Cite

APA Akbulut, H. İ., & Kirman Bilgin, A. (2022). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Karar Verme Becerisi Üzerine Mesleki Bilgilerinin Tespit Edilmesi. Educational Academic Research(45), 1-10. https://doi.org/10.54614/AUJKKEF.2022.833976

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License
29929