Matematiksel kavramların öğrenilmesi ve cebirsel işlemlerin sürdürülmesi süreçlerinde temel
kavramlar arasında denklem ve eşitsizlik yer almaktadır. Görme engelli öğrencilerin yetersizliklerinden
dolayı denklem ve eşitsizlik kavramlarının öğrenme süreçlerinde erişilebilir uygulamalara yer
verilmesi gerekmektedir. Bu uygulamaların tasarlanmasına katkı sunmak amacıyla bu araştırmada
görme engelli öğrencilerin denklem ve eşitsizlik kavramlarına dair öğrenci düşüncelerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Durum çalışması deseninde tasarlanan araştırmanın ölçüt örnekleme
metoduyla belirlenen katılımcıları görme engelli iki 10. sınıf öğrencisidir. Çeşitli dokunsal destek
eğitim araçlarıyla zenginleştirilen yarı-yapılandırılmış görüşmelerle elde edilen veriler içerik analizi
metoduyla analiz edilmiştir. Bulgular, öğrencilerin düşüncelerinde kritik noktaların; kavram tanımı,
sembollerin kullanımı, denklem ve eşitsizlik ifadelerinin yazılması ve işlemlerin sürdürülmesi ve
destek eğitim araçlarının seçimi olduğunu ortaya koymuştur. Sonuçlar, alt kavramların ve sembollerin
kavramsal anlamalarının yanı sıra söylemlerin ve sembolik dil kullanımın işlemsel anlama
için önemli olduğunu işaret etmektedir. Problem senaryolarının görme engelli öğrencilerin günlük
hayat tecrübelerine dayalı olması ve doğrusal ilişkiden farklı bağlamları kapsaması da öğrencilerin
düşünme süreçlerine yansıyan öneriler olarak sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2023 |
Submission Date | January 3, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 47 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License