Uzaktan eğitimin akademik çevreler tarafından ayrı bir çalışma alanı olarak kabul edilmesi ve sistemli araştırmaların konusu haline getirilmesi süreci 1950’li yıllarda başlamıştır. Türkiye’de yapılan ilk çalışmalar ise 1924 yılında Dewey tarafından sunulan bir rapor ile gündeme gelmiştir. Yapılan araştırmalar, bilişim teknolojilerindeki gelişmelere paralel olarak müzik eğitiminde uzaktan eğitim sisteminin özellikle teori ağırlıklı derslerde uygulanabilir olduğunu göstermektedir. Bu araştırmanın amacı; uzaktan eğitim sistemi ile işlenen ses eğitimi derslerinin yeterliği hakkındaki öğrenci görüşlerini incelemektir. Araştırmanın deseni, nitel çalışmalarda kullanılan durum çalışması desenine bağlı kalınarak oluşturulmuş ve elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu UZEM sistemi üzerinden ses eğitimi dersi alan 84 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcılara açık uçlu 1 adet soru sorulmuş ve görüşlerini belirtmeleri istenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; uzaktan yapılan derslerin uygulama yapma imkânı sağlamaması (%44,5), yeterince gözlem ve interaktif etkileşim imkânı sağlamaması (%21,7), internete ulaşmada, internete bağlanmada ve altyapıda teknik sorunlar yaşanması (%33,8) nedenlerine bağlı olarak katılımcıların UZEM üzerinden işlenen ses eğitimi derslerini yetersiz buldukları sonucuna ulaşılmıştır.
The process of accepting distance education as a separate field of study by academic circles and making it the subject of systematic research started in the 1950s. The first studies carried out in Turkey came to the fore with a report presented by Dewey in 1924. Studies show that, in parallel with the developments in information technologies, the distance education system in music education can be applied especially in theory-based courses. The purpose of this research; The aim of this study is to examine the students' opinions about the adequacy of the voice training courses conducted through the distance education system and UZEM. The design of the research was created by adhering to the case study pattern used in qualitative studies and the data obtained were analyzed by content analysis method. The study group of the research consists of 84 students who take voice education lessons through the UZEM system. One open-ended question was asked to the participants, and they were asked to express their opinions. According to the findings obtained from the research, the distance education lessons of the students; The course is an application-oriented course and the distance courses do not provide the opportunity to practice (44.5%), do not provide enough observation and interactive interaction (21.7%), technical problems in accessing the internet, connecting to the internet and infrastructure (33.8%) were found to be insufficient for reasons.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 1 |