Research Article
BibTex RIS Cite

Yaratıcılığı Keşfediyor Ya da Öldürüyor muyuz? Görsel Sanatlar Dersi Öğretmenlerinin Bakışından Bir Değerlendirme

Year 2022, Volume: 6 Issue: 2, 107 - 129, 31.12.2022

Abstract

Sanat, insanoğlunun anlaşılmak ya da anlatmak kaygısından ve tutsaklığından uzak; estetik bir bakış açısıyla duygu, düşünce ve hayallerini özgürleştirme alanıdır. Yaratıcılık ise bu özgür alanda bireyin ortaya koymuş olduğu özgün fikir ve ürünlerdir. Yaratıcı düşünme bazen bir mısrada, yontulmuş bir taşta veya bir resimde kendini göstermiştir. Bu açıdan görsel sanatlar dersinin, yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik olduğu belirtilebilir. Görsel sanatlar dersi ile öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerini üst düzeyde kullanmayı öğrenmeleri ve yaratıcı ürünler ortaya koymaları beklenmektedir. Bu bağlamda çalışmanın genel amacı görsel sanatlar öğretmenlerinin öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesine ya da engellenmesine yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Çalışma olgubilimsel desene dayalı olup, nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile 20 görsel sanatlar öğretmeninden elde edilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bazı sonuçlara göre; görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin çoğunun Milli Eğitim Bakanlığının görsel sanatlar dersiyle ilgili stratejilerini olumsuz olarak değerlendirdikleri, görsel sanatlar dersi öğretim programını yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi açısından uygun bulmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu açıdan görsel sanatlar dersi öğretim programı branş öğretmenlerinin ve öğrencilerin görüşleri alınarak yaratıcı düşünme becerilerine uygun biçimde güncellenebilir ve ilgili kurumların iş birliği ile okulların atölye, araç-gereç gibi ihtiyaçları temin edilebilir.

References

  • Açıkgöz, A. ve Polat, S. (2021). Sınıf öğretmenlerinin sanatsal liderliğe ve sanatsal liderlik davranışlarını sergilemelerine ilişkin görüşleri. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 1-15.
  • Adıgüzel, A. ve Tosmur, N. (2010). Sınıf öğretmenlerinin görsel sanatlar dersi öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. Education Sciences, 5(4),1677-1689.
Year 2022, Volume: 6 Issue: 2, 107 - 129, 31.12.2022

Abstract

References

  • Açıkgöz, A. ve Polat, S. (2021). Sınıf öğretmenlerinin sanatsal liderliğe ve sanatsal liderlik davranışlarını sergilemelerine ilişkin görüşleri. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 1-15.
  • Adıgüzel, A. ve Tosmur, N. (2010). Sınıf öğretmenlerinin görsel sanatlar dersi öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. Education Sciences, 5(4),1677-1689.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section ARALIK 2022_6(2)
Authors

Sevim Bahadır 0000-0002-3242-7397

Hasan Güner Berkant 0000-0003-0725-6036

Publication Date December 31, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Bahadır, S., & Berkant, H. G. (2022). Yaratıcılığı Keşfediyor Ya da Öldürüyor muyuz? Görsel Sanatlar Dersi Öğretmenlerinin Bakışından Bir Değerlendirme. Eğitim Yansımaları, 6(2), 107-129.

13296132971329813302133031331114445ESJIndex_logo.png SOBIAD

http://dergipark.org.tr