Research Article
BibTex RIS Cite

Parag Khanna “Yeni Dünya Düzeni: Yeni Yükselen Güçler 21. Yüzyılda Dünyayı Nasıl Belirliyor?” Semiotic Analysis of the Book Cover

Year 2022, , 187 - 199, 30.12.2022
https://doi.org/10.47948/efad.1149432

Abstract

The branch of science that examines the deep meanings of signs other than their apparent meanings is called semiotics. While performing semiotic analysis, many variables are evaluated together and there is a purpose of revealing and making sense of the messages presented directly or indirectly in the analysis. According to the theory developed by Roland Barthes, the concept transforms into the "Sign", "Signifier", "Signified" system by going through the process of understanding and interpreting. The purpose of this article is “The New World Order: How New Emerging Powers Determine the World in the 21st Century?” written by Parag Khanna with the semiotic method of Roland Barthes. It is aimed to explain the main indicators that are intended to be explained by analyzing the indicators determined in the book cover design. In the article, the semiotic analysis method, which is one of the qualitative research methods, was used in the analysis of the book designed by Parag Khanna. The cover of the book is analyzed as the sign, the signifier and the signified, which Roland Barthes uses in his analysis method. The indicators in this cover image; It has been tried to reveal how it makes sense, how many planes it consists of, what the encrypted visual messages contain, the relations of the signs with each other and what the associative meanings in the image contain. In the examined text, it shows that the indicators given in a frame are not actually independent from each other, on the contrary, these indicators are closely related to each other and a text is formed by combining them in a way that complements each other.

References

  • Aktulum, K. (2004). Göstergebilim. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 1-13.
  • Altunkaya, H. (2012). ‘Beyhude Ömrüm’ Adlı Hikâyenin Greımas’ın Eyleyenler Modeline Göre İncelenmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(4), 761-771.
  • Ardıç-Çobaner, A. (2013). Sağlık İletişiminde Korku Öğesinin Kullanımı: Sigara Paketlerinde Kullanılan Sigara Karşıtı Görsellerin Göstergebilimsel Analizi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 37, 211-235.
  • Barthes, R. (1964). Essais Critiques, Paris, Seuil
  • Barthes, R. (1966) Critique et Vérité, Paris, Seuil.
  • Barthes, R. (2015a). Bir Deneme Bir Ders: Eiffel Kulesi ve Açılış Dersi. (M. Rıfat, S. Rıfat, Çev.). 2. Baskı. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Barthes, R. (2015b). Yazı ve Yorum. (T. Yücel, Çev.). 4. Baskı. İstanbul, Metis Yayınları.
  • Barthes, R. (2016a). Göstergebilimsel Serüven. (M. Rıfat, S. Rıfat, Çev.). 8. Baskı. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Barthes, R. (2016b). S/Z. (S. Öztürk Kasar, Çev.). İstanbul, Sel Yayıncılık.
  • Barthes, R. (2017). Görüntünün Retoriği, Sanat ve Müzik. (A. Koş, Ö. Albayrak, Çev.). 2. Baskı. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Benedict, S., Shields, L., & O'donnell, J. A. (2009). Children's 'Euthanasia' in Nazi Germany. Journal of Pediatric Nursing, 24(6), 506-516.
  • Berger, A. A. (2012). Kültür Eleştirisi: Kültürel Kavramlara Giriş. İstanbul, Pinhan Yayıncılık.
  • Berger, J. (2010). Görme Biçimleri. İstanbul, Metis Yayınları.
  • Berkeley, J. (2012). Insights in Linguistics and Semiotics: Semiotics of Discourse. New York, Peter Lang Publishing Inc.
  • Bircan, U. (2015). Roland Barthes ve Göstergebilim. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 13(26), 17-41.
  • Civelek, M. & Türkay, O. (2020). Göstergebilimin Kuramsal Açıdan İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma. Alanya Akademik Bakış Dergisi, 4 (3), 771-787.
  • Culler J. (2008), Barthes. (H. Gür, Çev.), Ankara, Dost Yayınları.
  • Çakı, C. (2018). Birinci Dünya Savaşı’ndaki Alman Propaganda Kartpostallarında Kullanılan Karikatürlerde Türklerin Sunumunun Göstergebilimsel Açıdan İncelenmesi. Akdeniz İletişim Dergisi, (29), 73-94. https://doi.org/10.31123/akil.514452.
  • Çıçek, M. 2014. Dilbilimsel İlkeler Görsel Göstergelere Uygulanabilir Mi?. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(32), 38-51.
  • De Saussure, F. (1998). Genel Dilbilim Dersleri, (B. Vardar, Çev.). İstanbul, İthaki Yayınları.
  • De Saussure, F. (2014). Genel Dilbilim Yazıları. (S. Kılıç, Çev.). İstanbul, İthaki Yayınları.
  • Deveci M. (2010). Afiş Tasarımında Göstergelerin Kullanımının Eğitimsel Açıdan Yeri ve Önemi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Bursa.
  • Erkman, F. (1987). Göstergebilime Giriş. İstanbul, Alan.
  • Fiske, J. (2017). İletişim Çalışmalarına Giriş. (S. İrvan, Çev.). 5. Baskı. Ankara, Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Geray, H. (2014). İletişim Alanından Örneklerle Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Kocaeli, Umuttepe Yayınları.
  • Guıraud, P. (1994). Göstergebilim. Ankara, İmge Kitapevi.
  • Günay, V. D. (2008). Görsel Okuryazarlık Ve İmgenin Anlamlandırılması. Art-e Sanat Dergisi, 1(1), 1-29.
  • Günay, V. D. (2012). Görsel Göstergebilim ve İmgenin Anlamlandırılması. V. D. Günay, A. F. Parsa (Eds.). Görsel Göstergebilim: İmgenin Anlamlandırılması içinde (ss. 11-54). İstanbul, Es Yayınları.
  • Gürçay, S. (2016). “Duha Koca Oğlu Deli Dumrul” Hikâyesinin Göstergebilimsel Açıdan İncelenmesi Kahraman - Yücel Dağlı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Aydın Türklük Bilgisi, 2 (3) , 23-48. https://dergipark.org.tr/tr/pub/atb/issue/40089/476902.
  • Khanna, P. (2008). Yeni Dünya Düzeni: Yeni Yükselen Güçler 21. Yüzyılda Dünyayı Nasıl Belirliyor?. İstanbul, Pegasus Yayınları.
  • Kıran, A. (2004). Göstergebilim ve Yazınsal Çözümlemeler. N. Tanyolaç Öztokat (Ed.). Disiplinlerarası Ortam ve Yöntem Sorunlar içinde (ss. 50-61). İstanbul, Multilinguel Yabancı Dil Yayınları.
  • Kum, Ö. (2022). Kitap Kapaklarının Roland Barthes’ın Göstergebilimsel Çözümleme Yöntemi İle İncelenmesi “Savaş Çekiç Örneği”. International Academic Social Resources Journal, 7 (38), 645-654.
  • Küçükerdoğan, R. (2012). Görsel İletişim, Göstergeler ve Anlam Aktarımı: Görsel İletide "Pencere" İmgesi. V. Günay, & F. A. Parsa (Eds.). Görsel Göstergebilim: İmgenin Anlamlandırılması içinde (s. 55). İstanbul, Es Yayınları.
  • Küçükşen, K. (2020). Covid-19 Günlerinde “Ev Halleri”nin Karikatürlere Yansıması Göstergebilimsel Bir Analiz. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6), 38-57.
  • Maccannell, D. (2013). The Tourist: A New Theory of the Leisure Class. London, University of California Press.
  • Parsa S. & Parsa A. (2004) Göstergebilim Çözümlemeleri, (2. Baskı), İzmir, Ege Üniversitesi Basımevi.
  • Parsa, S. & Parsa, A. F. (2014). Göstergebilim Çözümlemeleri. (C. II). İzmir, Ege Üniversitesi Yayınları.
  • Parsa, S. (2008). Film Çözümlemeleri. İstanbul, Multilinguel Yabancı Dil Yayınları.
  • Peirce, C. S. (2000). Göstergeler Kuramı: Göstergebilim, XX Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları 2 Temel Metinler. (M. Rıfat, S. Rıfat, Çev.). İstanbul, Om Yayınevi.
  • Rıfat, M. (1998). XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilimin Kuramları, I ve II. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Rıfat, M. (2009). Göstergebilimin ABC’si. İstanbul, Sel Yayınları.
  • Rıfat, M. (2014a). XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları-1 Tarihçe ve Eleştirel Düşünceler. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Sağlam, M. & Demir, E. (2021). Dede Korkut Hikâyelerinden “Uşun Koca Oğlu Segrek Destanı” Hikâyesinin Göstergebilim Işığında İncelenmesi. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 7(51): 2799- 2806.
  • Sığırcı, İ. (2012). Göstergebilimsel Açıdan Reklam İncelemesi: Bir Otomobil Reklamı. V. Günay, & F. A. Parsa (Eds.). Görsel Göstergebilim: İmgenin Anlamlandırılması içinde (s. 101). İstanbul, Es Yayınları.
  • Sığırcı, İ. (2016). Göstergebilim Uygulamaları, Metinleri, Görselleri ve Olayları Okuma. Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • Soylu, R. (2020). Maurizio Cattelan’ın “Komedyen” adlı enstelasyonunun göstergebilimsel çözümlemesi. International Social Sciences Studies Journal, 6 (68), 3771-3783.
  • Tuncer, E. S. (2020). Göstergebilimin Çözümleme Modelleri Işığında Reklam Anlatıları. Atatürk İletişim Dergisi, (20), 73-102.
  • Ünal, S. (2014). Göstergebilimsel Açıdan Sembolik Tüketim. Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Vardar, B. (2001). Dilbilimin temel kavram ve ilkeleri. İstanbul, Multilingual Yabancı Dil.
  • Yengin, A. D. (2012). Mekanikleşen Birey: Arçelik Örneğinin R. Barthes‟a Göre Çözümlemesi, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2 (1), 13-21
  • Yılmaz, U., Demir Yılmaz, E. N. & Yılmaz, M. (2021). Enstalasyon Sanatında Doğu İzleri Üzerine Göstergebilimsel Bir İnceleme: Heike Weber, Rudolf Stingel ve Martin Roth Örnekleri. Art-e Sanat Dergisi, 14 (27) , 47-71.

Parag Khanna “Yeni Dünya Düzeni: Yeni Yükselen Güçler 21. Yüzyılda Dünyayı Nasıl Belirliyor?” Kitap Kapağının Göstergebilimsel Analizi

Year 2022, , 187 - 199, 30.12.2022
https://doi.org/10.47948/efad.1149432

Abstract

Göstergelerin görünen anlamları dışındaki derin yapıdaki anlamlarını inceleyen bilim dalına göstergebilim denilmektedir. Göstergebilimsel analiz yapılırken pek çok değişken bir arada değerlendirilir ve çözümlemede doğrudan veya dolaylı olarak sunulan mesajların açığa çıkarılma, anlamlandırılma amacı vardır. Roland Barthes’in geliştirdiği kurama göre kavrama anlayıp anlamlandırma sürecinden geçerek “Gösterge”, “Gösteren”, “Gösterilen” dizgesine dönüşür. Bu makalenin amacı, Roland Barthes’ın göstergebilimsel yöntemiyle Parag Khanna tarafından yazılan “Yeni Dünya Düzeni: Yeni Yükselen Güçler 21. Yüzyılda Dünyayı Nasıl Belirliyor?” adlı kitap kapağı tasarımında tespit edilen göstergelerin analiz edilmesiyle anlatılmak istenen esas göstergelerin açıklanması amaçlanmıştır. Makalede Parag Khanna’nın tasarladığı kitabın analiz edilmesi sürecinde nitel araştırma yöntemlerinden olan göstergebilimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Kitabın kapağı Roland Barthes’in çözümleme yönteminde kullandığı gösterge, gösteren ve gösterilen şeklinde analiz edilmiştir. Bu kapak görselinde yer alan göstergelerin; nasıl anlam kazandığı, kaç düzlemden oluştuğu, şifrelenmiş görüntüsel mesajların neler içerdiği, göstergelerin birbirleriyle olan ilişkileri ve görselde yer alan çağrışımsal anlamların neler içerdiği ortaya konmaya çalışılmıştır. İncelenen metinde, bir çerçeve içerisinde verilen göstergelerin aslında birbirinden bağımsız olmadığını, aksine bu göstergelerin birbiriyle sıkı ilişki içerisinde olduğunu ve birbirlerini tamamlayacak şekilde bir araya getirilerek bir metin oluşturulduğunu göstermektedir.

References

  • Aktulum, K. (2004). Göstergebilim. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 1-13.
  • Altunkaya, H. (2012). ‘Beyhude Ömrüm’ Adlı Hikâyenin Greımas’ın Eyleyenler Modeline Göre İncelenmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(4), 761-771.
  • Ardıç-Çobaner, A. (2013). Sağlık İletişiminde Korku Öğesinin Kullanımı: Sigara Paketlerinde Kullanılan Sigara Karşıtı Görsellerin Göstergebilimsel Analizi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 37, 211-235.
  • Barthes, R. (1964). Essais Critiques, Paris, Seuil
  • Barthes, R. (1966) Critique et Vérité, Paris, Seuil.
  • Barthes, R. (2015a). Bir Deneme Bir Ders: Eiffel Kulesi ve Açılış Dersi. (M. Rıfat, S. Rıfat, Çev.). 2. Baskı. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Barthes, R. (2015b). Yazı ve Yorum. (T. Yücel, Çev.). 4. Baskı. İstanbul, Metis Yayınları.
  • Barthes, R. (2016a). Göstergebilimsel Serüven. (M. Rıfat, S. Rıfat, Çev.). 8. Baskı. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Barthes, R. (2016b). S/Z. (S. Öztürk Kasar, Çev.). İstanbul, Sel Yayıncılık.
  • Barthes, R. (2017). Görüntünün Retoriği, Sanat ve Müzik. (A. Koş, Ö. Albayrak, Çev.). 2. Baskı. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Benedict, S., Shields, L., & O'donnell, J. A. (2009). Children's 'Euthanasia' in Nazi Germany. Journal of Pediatric Nursing, 24(6), 506-516.
  • Berger, A. A. (2012). Kültür Eleştirisi: Kültürel Kavramlara Giriş. İstanbul, Pinhan Yayıncılık.
  • Berger, J. (2010). Görme Biçimleri. İstanbul, Metis Yayınları.
  • Berkeley, J. (2012). Insights in Linguistics and Semiotics: Semiotics of Discourse. New York, Peter Lang Publishing Inc.
  • Bircan, U. (2015). Roland Barthes ve Göstergebilim. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 13(26), 17-41.
  • Civelek, M. & Türkay, O. (2020). Göstergebilimin Kuramsal Açıdan İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma. Alanya Akademik Bakış Dergisi, 4 (3), 771-787.
  • Culler J. (2008), Barthes. (H. Gür, Çev.), Ankara, Dost Yayınları.
  • Çakı, C. (2018). Birinci Dünya Savaşı’ndaki Alman Propaganda Kartpostallarında Kullanılan Karikatürlerde Türklerin Sunumunun Göstergebilimsel Açıdan İncelenmesi. Akdeniz İletişim Dergisi, (29), 73-94. https://doi.org/10.31123/akil.514452.
  • Çıçek, M. 2014. Dilbilimsel İlkeler Görsel Göstergelere Uygulanabilir Mi?. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(32), 38-51.
  • De Saussure, F. (1998). Genel Dilbilim Dersleri, (B. Vardar, Çev.). İstanbul, İthaki Yayınları.
  • De Saussure, F. (2014). Genel Dilbilim Yazıları. (S. Kılıç, Çev.). İstanbul, İthaki Yayınları.
  • Deveci M. (2010). Afiş Tasarımında Göstergelerin Kullanımının Eğitimsel Açıdan Yeri ve Önemi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Bursa.
  • Erkman, F. (1987). Göstergebilime Giriş. İstanbul, Alan.
  • Fiske, J. (2017). İletişim Çalışmalarına Giriş. (S. İrvan, Çev.). 5. Baskı. Ankara, Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Geray, H. (2014). İletişim Alanından Örneklerle Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Kocaeli, Umuttepe Yayınları.
  • Guıraud, P. (1994). Göstergebilim. Ankara, İmge Kitapevi.
  • Günay, V. D. (2008). Görsel Okuryazarlık Ve İmgenin Anlamlandırılması. Art-e Sanat Dergisi, 1(1), 1-29.
  • Günay, V. D. (2012). Görsel Göstergebilim ve İmgenin Anlamlandırılması. V. D. Günay, A. F. Parsa (Eds.). Görsel Göstergebilim: İmgenin Anlamlandırılması içinde (ss. 11-54). İstanbul, Es Yayınları.
  • Gürçay, S. (2016). “Duha Koca Oğlu Deli Dumrul” Hikâyesinin Göstergebilimsel Açıdan İncelenmesi Kahraman - Yücel Dağlı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Aydın Türklük Bilgisi, 2 (3) , 23-48. https://dergipark.org.tr/tr/pub/atb/issue/40089/476902.
  • Khanna, P. (2008). Yeni Dünya Düzeni: Yeni Yükselen Güçler 21. Yüzyılda Dünyayı Nasıl Belirliyor?. İstanbul, Pegasus Yayınları.
  • Kıran, A. (2004). Göstergebilim ve Yazınsal Çözümlemeler. N. Tanyolaç Öztokat (Ed.). Disiplinlerarası Ortam ve Yöntem Sorunlar içinde (ss. 50-61). İstanbul, Multilinguel Yabancı Dil Yayınları.
  • Kum, Ö. (2022). Kitap Kapaklarının Roland Barthes’ın Göstergebilimsel Çözümleme Yöntemi İle İncelenmesi “Savaş Çekiç Örneği”. International Academic Social Resources Journal, 7 (38), 645-654.
  • Küçükerdoğan, R. (2012). Görsel İletişim, Göstergeler ve Anlam Aktarımı: Görsel İletide "Pencere" İmgesi. V. Günay, & F. A. Parsa (Eds.). Görsel Göstergebilim: İmgenin Anlamlandırılması içinde (s. 55). İstanbul, Es Yayınları.
  • Küçükşen, K. (2020). Covid-19 Günlerinde “Ev Halleri”nin Karikatürlere Yansıması Göstergebilimsel Bir Analiz. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6), 38-57.
  • Maccannell, D. (2013). The Tourist: A New Theory of the Leisure Class. London, University of California Press.
  • Parsa S. & Parsa A. (2004) Göstergebilim Çözümlemeleri, (2. Baskı), İzmir, Ege Üniversitesi Basımevi.
  • Parsa, S. & Parsa, A. F. (2014). Göstergebilim Çözümlemeleri. (C. II). İzmir, Ege Üniversitesi Yayınları.
  • Parsa, S. (2008). Film Çözümlemeleri. İstanbul, Multilinguel Yabancı Dil Yayınları.
  • Peirce, C. S. (2000). Göstergeler Kuramı: Göstergebilim, XX Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları 2 Temel Metinler. (M. Rıfat, S. Rıfat, Çev.). İstanbul, Om Yayınevi.
  • Rıfat, M. (1998). XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilimin Kuramları, I ve II. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Rıfat, M. (2009). Göstergebilimin ABC’si. İstanbul, Sel Yayınları.
  • Rıfat, M. (2014a). XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları-1 Tarihçe ve Eleştirel Düşünceler. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Sağlam, M. & Demir, E. (2021). Dede Korkut Hikâyelerinden “Uşun Koca Oğlu Segrek Destanı” Hikâyesinin Göstergebilim Işığında İncelenmesi. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 7(51): 2799- 2806.
  • Sığırcı, İ. (2012). Göstergebilimsel Açıdan Reklam İncelemesi: Bir Otomobil Reklamı. V. Günay, & F. A. Parsa (Eds.). Görsel Göstergebilim: İmgenin Anlamlandırılması içinde (s. 101). İstanbul, Es Yayınları.
  • Sığırcı, İ. (2016). Göstergebilim Uygulamaları, Metinleri, Görselleri ve Olayları Okuma. Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • Soylu, R. (2020). Maurizio Cattelan’ın “Komedyen” adlı enstelasyonunun göstergebilimsel çözümlemesi. International Social Sciences Studies Journal, 6 (68), 3771-3783.
  • Tuncer, E. S. (2020). Göstergebilimin Çözümleme Modelleri Işığında Reklam Anlatıları. Atatürk İletişim Dergisi, (20), 73-102.
  • Ünal, S. (2014). Göstergebilimsel Açıdan Sembolik Tüketim. Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Vardar, B. (2001). Dilbilimin temel kavram ve ilkeleri. İstanbul, Multilingual Yabancı Dil.
  • Yengin, A. D. (2012). Mekanikleşen Birey: Arçelik Örneğinin R. Barthes‟a Göre Çözümlemesi, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 2 (1), 13-21
  • Yılmaz, U., Demir Yılmaz, E. N. & Yılmaz, M. (2021). Enstalasyon Sanatında Doğu İzleri Üzerine Göstergebilimsel Bir İnceleme: Heike Weber, Rudolf Stingel ve Martin Roth Örnekleri. Art-e Sanat Dergisi, 14 (27) , 47-71.
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Language Studies
Journal Section Articles
Authors

Erdal Demir 0000-0001-8815-0860

Bayram Kandemir 0000-0002-9753-9250

Cengiz Temür 0000-0003-2930-9290

Publication Date December 30, 2022
Submission Date July 27, 2022
Acceptance Date December 1, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Demir, E., Kandemir, B., & Temür, C. (2022). Parag Khanna “Yeni Dünya Düzeni: Yeni Yükselen Güçler 21. Yüzyılda Dünyayı Nasıl Belirliyor?” Kitap Kapağının Göstergebilimsel Analizi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 5(2), 187-199. https://doi.org/10.47948/efad.1149432
AMA Demir E, Kandemir B, Temür C. Parag Khanna “Yeni Dünya Düzeni: Yeni Yükselen Güçler 21. Yüzyılda Dünyayı Nasıl Belirliyor?” Kitap Kapağının Göstergebilimsel Analizi. KMÜ EFAD. December 2022;5(2):187-199. doi:10.47948/efad.1149432
Chicago Demir, Erdal, Bayram Kandemir, and Cengiz Temür. “Parag Khanna ‘Yeni Dünya Düzeni: Yeni Yükselen Güçler 21. Yüzyılda Dünyayı Nasıl Belirliyor?’ Kitap Kapağının Göstergebilimsel Analizi”. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 5, no. 2 (December 2022): 187-99. https://doi.org/10.47948/efad.1149432.
EndNote Demir E, Kandemir B, Temür C (December 1, 2022) Parag Khanna “Yeni Dünya Düzeni: Yeni Yükselen Güçler 21. Yüzyılda Dünyayı Nasıl Belirliyor?” Kitap Kapağının Göstergebilimsel Analizi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 5 2 187–199.
IEEE E. Demir, B. Kandemir, and C. Temür, “Parag Khanna ‘Yeni Dünya Düzeni: Yeni Yükselen Güçler 21. Yüzyılda Dünyayı Nasıl Belirliyor?’ Kitap Kapağının Göstergebilimsel Analizi”, KMÜ EFAD, vol. 5, no. 2, pp. 187–199, 2022, doi: 10.47948/efad.1149432.
ISNAD Demir, Erdal et al. “Parag Khanna ‘Yeni Dünya Düzeni: Yeni Yükselen Güçler 21. Yüzyılda Dünyayı Nasıl Belirliyor?’ Kitap Kapağının Göstergebilimsel Analizi”. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 5/2 (December 2022), 187-199. https://doi.org/10.47948/efad.1149432.
JAMA Demir E, Kandemir B, Temür C. Parag Khanna “Yeni Dünya Düzeni: Yeni Yükselen Güçler 21. Yüzyılda Dünyayı Nasıl Belirliyor?” Kitap Kapağının Göstergebilimsel Analizi. KMÜ EFAD. 2022;5:187–199.
MLA Demir, Erdal et al. “Parag Khanna ‘Yeni Dünya Düzeni: Yeni Yükselen Güçler 21. Yüzyılda Dünyayı Nasıl Belirliyor?’ Kitap Kapağının Göstergebilimsel Analizi”. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, vol. 5, no. 2, 2022, pp. 187-99, doi:10.47948/efad.1149432.
Vancouver Demir E, Kandemir B, Temür C. Parag Khanna “Yeni Dünya Düzeni: Yeni Yükselen Güçler 21. Yüzyılda Dünyayı Nasıl Belirliyor?” Kitap Kapağının Göstergebilimsel Analizi. KMÜ EFAD. 2022;5(2):187-99.

20525   20522     20540       Creative Commons Lisansı

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

Karamanoglu Mehmetbey University Journal of the Faculty of Letters is lisensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative 4.0 International License.