Büyülü gerçekçilik yirminci yüzyıl Latin Amerikan edebiyatında ortaya çıkmış ve dünyaya yayılmış bir akımdır. Büyülü gerçekçi anlatılarda gerçekle gerçek dışı, düşsel ile sahici ögeler melez bir bütünlükle anlatılır. Gerçekliği farklı bir boyutta işleyen büyülü gerçekçilikte anlatılan zaten yaşamın içindedir. Büyülü gerçekçilik, 1950’lerde ve 1960’larda roman alanında uygulanmış bir yöntemdir ve çeşitli isimlerle tanımlansa da Büyülü gerçekçilik, en çok kabul gören terimdir. Yeni bir anlatım tarzı olarak iki dünya savaşından sonraki bazı post-modern anlatı tarzlarının arasında yaygın olarak kullanılır. Büyülü gerçekçilik bir edebî tür değildir, farklı geleneklerden türeyen bir anlatım üslûbudur. Carlos Fuentes’in Körlerin Şarkısı adlı öykü kitabında yer alan “Kraliçe Bebek” adlı öyküde aşk, geçmiş, belirsizlik temaları masalsı bir anlatımla anlatılırken büyülü gerçekçi eserlerde kullanılan özelliklere rastlanmaktadır. Kraliçe Bebek adlı öyküde gerçeklik ve olağanüstü mutlak bir dengede ele alınmıştır. Çocukluk aşkının peşinden giden kahraman-anlatıcı bu serüvende çeşitli düşlere dalar, geçmişin adeta önünde birer birer canlandığını görür. Duygusal boyutu ağırlıklı olan öyküde bir alacaklı gibi sevgilisinin evine sızan anlatıcı, sonunda hiç beklemediği bir tabloyla karşılaşır, kahraman-anlatıcı bazen neyin yaşanmış neyin yaşanmamış olduğundan şüphe duyar. Kraliçe Bebek adlı öykü de büyülü gerçekçi öğelerle kaleme alınmış bir metindir. Bu makalede Kraliçe Bebek adlı öyküde büyülü gerçekçi öğelerin özellikleri ve nasıl ele alındığı incelenmiştir.
Magical realism is a trend which originated in twentieth-century Latin American literature and has spread throughout the entire world. In magical realist narratives, real and unreal, imaginary, and authentic elements are explained with a hybrid integrity. What is described in magical realism processing reality in a different dimension is already in life. As a new narrative style, it was prevalently used among some post-modern narrative styles after the two world wars. Magical realism is not a literary genre, but rather a style of narration derived from different traditions. In the story "The Doll Queen" in Carlos Fuentes’s short story collection called The Song of the Blind, the themes of love, the past, and uncertainty are told in a fairy tale narrative with features used in magical realist works. In this story, reality and extraordinariness are addressed with an absolute balance. The hero-narrator, who pursues his childhood love, dives into various dreams in this romance and sees the past come alive one by one. The narrator, who gains access to his lover’s childhood home under the guise of being a tax assessor, , finally encounters a situation he never expected, and sometimes doubts whether what he experienced was real or not. This article reviews how magical realist elements are addressed in the story The Doll Queen.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | British and Irish Language, Literature and Culture, Creative Arts and Writing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2021 |
Submission Date | April 21, 2021 |
Acceptance Date | September 23, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Karamanoglu Mehmetbey University Journal of the Faculty of Letters is lisensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative 4.0 International License.