Toplumların sürdürülebilirliği, eğitim
öğretimin ana ögesi öğretmenlerin yetiştirilmesine verilen önemle doğru
orantılıdır. Türkiye’ de 2012 yılında yürürlüğe konulan 4+4+4 zorunlu eğitim her
alanda olduğu gibi öğretmen yetiştirme programlarında da bir takım
değişiklikleri beraberinde getirmiştir. Dikey yaklaşım modelini temel alan bu
karşılaştırmalı çalışmanın amacı, öğretmen eğitimi konusunda başarılı ülkeler
arasında ilk sıralarda yer alan Finlandiya ve Almanya’nın öğretmen yetiştirme
programlarını inceleyerek Türkiye’de var olan öğretmen yetiştirme
programlarının yeni eğitim sistemiyle uyumluluğunun sağlanması yolunda kaynak
oluşturmaktır. Üzerinde çalışılan üç ülkenin öğretmen yetiştirme programları,
öğretmen yeterliliklerinin 4+4+4 eğitim sistemine uygunluğu, doküman analizi
yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Analiz sonuçlarına dayanarak, Türkiye'de
öğretmen yetiştirme programları üzerine, diğer ülkelerde olduğu gibi
öğretmenler arası farklılıkların ortadan kaldırılması ve öğretmenlerin
kendilerini yenilemelerini teşvik eden unsurların artırılmasına yönelik
önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2019 |
Submission Date | October 15, 2019 |
Acceptance Date | December 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |
Journal of Karamanoğlu Mehmetbey University Faculty of Letters is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.