Araştırmanın amacı, özel yetenekli öğrencilere yönelik yazılan ders kitaplarındaki veri uygulamalarına ilişkin etkinliklerin incelenmesidir. İki farklı türdeki ders kitabında yer alan toplam 61 etkinliğin incelenmesi için doküman analizi kullanılmıştır. Bulgular, "tahminler"in diğer etkinlikler arasında en çok uygulanan etkinlik olduğunu ortaya koymuştur. Grafikler, tablolar, veri analizi, çıkarım gibi uygulamalar etkinliklerde çok sınırlı olarak ele alınmıştır. Oysa, bir dizi verideki eğilimleri belirleme, değişkenleri değiştirerek grafiği/modeli yeniden oluşturma ve veri sunumunda etik ilkeleri dikkate alma gibi veri uygulama becerilerine hiç değinilmemiştir.
Çalışma ilk yazarın tez çalışması sonucu üretilmiştir
The study aimed to analyse activities regarding of data practice in textbooks written for gifted students. Document analysis used to examine 61 activities which in total in the textbooks as in two different kinds of books. The findings revealded that "predictions" is the most practice in the activites among the others. Practices like, graphs, tables, data analysis, inference were addressed very limited in the activies. Whereas, data practice skills such as identifiying trends in a series of data, reconstructiing graph/model by changing variables and consideration of ethical principals in data presentation were not addressed at all.
Çalışma ilk yazarın tez çalışması sonucu üretilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | STEM Education, Special Talented Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Çalışma ilk yazarın tez çalışması sonucu üretilmiştir |
Early Pub Date | December 29, 2023 |
Publication Date | December 29, 2023 |
Submission Date | November 21, 2023 |
Acceptance Date | December 25, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |