Bu çalışmada uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ölçeğin hazırlanabilmesi için öncelikle öğrencilerin görüşlerinden yararlanabilmek için 83 öğrenciye uzaktan eğitimde materyaller, kullanılan ortamlar, kullanılan yöntemler, uzaktan eğitimin amaçları ve uzaktan eğitim hakkında kendi düşüncelerini içeren bir kompozisyon yazmaları istenmiştir. Yapılan alan yazın taraması ve öğrencilerden elde edilen verilen incelenmesi sonucunda 83 maddelik bir form hazırlanmıştır. Elde edilen form içerik geçerliliğinin sağlanması amacı ile uzman görüşüne sunulmuştur. Uzman görüşleri sonucu bir 35 maddelik bir ölçek elde edilmiştir. Ölçeğin denemelik formu 121 kişilik bir gruba uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğine ilişkin olarak yapılan temel bileşenler analizi sonucunda 35 maddenin yer aldığı tek faktörlü bir yapı elde edilmiştir. Faktörde yer alan maddelerin faktör yükü değerlerinin .30 ile .74 arasında değiştiği ve faktörün toplam varyansın %28'ini açıkladığı belirlenmiştir. Ölçeğin iç tutarlılık katsayısı (Cronbah Alpha) .89 olarak tespit edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda; tek boyuttan ve 35 maddeden oluşan geçerli ve güvenilir bir uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 9, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 1 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.