Bu araştırmanın
amacı, okul psikolojik danışmanlarının sosyal etkileşimlerde kullandıkları
unvan ile psikolojik danışman kimliğinden duydukları kıvanç, psikolojik
danışman özyeterliği ve cinsiyet, kıdem, eğitim düzeyi ve unvanlar arasındaki
farkı önemseme gibi değişkenlerle arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca yordayıcı
olan değişkenlerin psikolojik danışman unvanını kullanmayı tercih eden meslek
elemanlarını ne kadar doğru sınıflandırdığını görmek amaçlanmıştır. Araştırma
ilişkisel tarama modeline göre yapılmıştır. Çalışma grubunu İstanbul’daki
okullarda çalışan 214 psikolojik danışman oluşturmuştur. Araştırma kapsamında veri
toplama aracı olarak kullanılan Psikolojik Danışman Mesleki Kıvanç Ölçeği ve Psikolojik Danışman Özyeterlik
Ölçeği’nin Türkçeye uyarlaması da yapılmıştır. Veriler aşamalı lojistik regresyon analizi (Olabilirlik
Oranı ile İleriye Doğru Yöntemi) ile analiz edilmiştir. Model veri uyumu için
yeterli kanıt bulunan araştırmada, okul psikolojik danışmanlarının
sosyal etkileşimlerde kullandıkları unvan ile psikolojik danışman kimliğinden
duydukları kıvanç ve psikolojik danışman özyeterliği puanları arasında pozitif
yönde anlamlı düzeyde bir ilişkinin olduğu ve sadece bu iki değişkenin modelde açıkladıkları
varyans ile (Nagelkerke
R2= 0,322;
p<,001) anlamlı yordayıcılar oldukları bulunmuştur. Modelin 124 psikolojik danışman unvanını kullanan
katılımcının 100’ünü (%80.6) doğru sınıflandırdığı görülmüştür.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 18 Issue: 2 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.