Bu araştırmanın amacı artırılmış gerçeklik (AG)
uygulamalarının ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin artırılmış gerçeklik
uygulamalarına yönelik tutumlarına ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına
etkisini incelemektir. Araştırmada nitel ve nicel desenlerin birlikte
kullanıldığı karma yöntem desenlerinden açımlayıcı sıralı model kullanılmıştır.
Araştırma; 2017-2018 öğretim yılında bir
devlet okulundaki ilkokul 4. sınıf öğrencileriyle (24 öğrenci) yürütülmüştür. Üç
hafta süresince derslerde AG kartları kullanılarak dersler işlenmiştir. Araştırmada
Küçük, Yılmaz, Baydaş ve Göktaş (2014) tarafından geliştirilen “Artırılmış
Gerçeklik Uygulamaları Tutum Ölçeği” (AGUTÖ), Dede ve Yaman (2008) tarafından
geliştirilen “Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği” ve öğrencilerin AG
uygulamalarına yönelik görüşlerini almak amacıyla araştırmacı tarafından
geliştirilen dört açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda AG uygulamalarının öğrencilerin AG uygulamalarına yönelik tutumları
ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonları üzerinde anlamlı fark yarattığı sonucu
elde edilmiştir. Öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri yanıtlar
incelendiğinde, sınıfta AG uygulamalarıyla ders işlemenin eğlenceli olduğu,
derse karşı ilgilerini arttırdığı, öğrenmelerini kolaylaştırdığı, özellikle Fen
Bilimleri dersi başta olmak üzere Matematik, Türkçe ve Sosyal Bilgiler
derslerinde de AG uygulamalarının
kullanılmasını istedikleri belirlenmiştir.
The purpose of this research is to examine the effects
of Augmented Reality (AR) practices on the attitudes of fourth grade primary
school students towards augmented reality practices and their motivation for
learning science. In the study, explanatory sequential model was used for mixed
method designs in which qualitative and quantitative designs were used
together. Research was conducted in primary school with 4th grade students (24
students) in a state school in the 2017-2018 academic year. Lessons
were processed using AR cards during the course of three weeks. The
"Attitude Scale of Augmented Reality Applications" (ASARA) developed
by Küçük, Yılmaz, Baydaş and Göktaş
(2014), the "Motivation Scale for Science Learning" (MSSL) developed
by Dede and Yaman (2008) and the
interview form consisting of four open ended questions developed by the
researcher were used to get students' opinions about AR applications. As a
result of the research, it was concluded that the AR applications made a meaningful difference on
the students' attitudes towards AR
applications and their motivation towards learning science.
When the answers given to the open-ended questions of the
students are examined, it is determined that the course is fun with the AR
applications in the class, it increases the relevance for the lesson, improves the learning, students want
to use AR applications especially in Science course and also in
Mathematics, Turkish and Social Studies courses.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 1 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.