BibTex RIS Cite

The Perceptions of the Turkish Language Teachers about Their Application Levels of Measurement and Evaluation and Their Views on the Alternative Approaches

Year 2011, Volume: 12 Issue: 2, 83 - 104, 01.08.2011

Abstract

-

References

  • Adıyaman, Y. (2005). İlköğretim 4.,6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçme değerlendirme düzeyleri. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Arslan, A., Orhan, S. ve Kırbaş, A. (2010). Türkçe dersinde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının uygulanmasına ilişkin yönetici görüşleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 85-100.
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. ve Bıçak, B. (2009). Geleneksel-tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri öğretmen el kitabı. Pegem Akademi, Ankara.
  • Coşkun, E., Gelen, İ. ve Kan, M. O. (2009).Türkçe derslerindeki performans ödevleri konusunda öğretmen ve öğrenci görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (11), 22-55.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 33 (2007), 135-145.
  • Karadüz, A. (2009). Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının “yapılandırmacı öğrenme” kavramı bağlamında eleştirisi. Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi 22(1),189-210.
  • MEB, TTKB (2006). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu (6, 7, 8. sınıflar), Ankara.
  • Metin, M. ve Demiryürek, G. (2009). Türkçe öğretmenlerinin yenilenen Türkçe öğretim programlarının ölçme- değerlendirme anlayışı hakkındaki düşünceleri.Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 37‐51.
  • Ocak, G. (2006). Ürün seçki dosyaları hakkında öğrenci görüşleri Erzurum ili örneği. Milli Eğitim Dergisi, 35 (170), 217-229.
  • Yıldırım, A. (2006). İlköğretim okulları ikinci kademede ölçme ve değerlendirmeye ilişkin görüşler (Diyarbakır ve Elazığ ili örneği). (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Yıldırım, F. ve Karakoç Öztürk (2009). Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme öğesi hakkında öğretmen görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (37), 92-108.
  • Yıldız, S. (2011). İlköğretim programlarındaki ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ile ilgili branş öğretmenlerinin görüşleri. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi).MarmaraÜniversitesi,İstanbul.

Türkçe Öğretmenlerinin Ölçme Ve Değerlendirme Yöntemlerini Uygulama Sıklıkları Ve Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşleri DÜZCE İLİ ÖRNEĞİ

Year 2011, Volume: 12 Issue: 2, 83 - 104, 01.08.2011

Abstract

Bu araştırmada Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme uygulamaları bu uygulamaları gerçekleştirme sıklıkları çeşitli değişkenlere dayalı olarak araştırılmıştır Ayrıca bu araştırmada tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarına yönelik öğretmen görüşleri toplanmıştır Düzce il merkezi sınırları içerisinde bulunan okullarda çalışan 89 Türkçe öğretmeni araştırma grubunu oluşturmuştur Öğretmenlerin en çok proje; performans değerlendirme; gözlem; portfolyo; grup değerlendirme yazılı yoklamalar ve akran değerlendirmeyi kullandıkları belirlenmiştir Tamamlayıcı yaklaşımların en belirgin üstün görülen yönleri süreci değerlendirmesi; bireysel ve bilişsel farklılıkları ortaya çıkarması olarak tespit edilmiştir Zayıf görülen yönü ise çok zaman alması olarak saptanmıştır Ayrıca en büyük sorunun zaman yetersizliği olduğu belirlenmiştir Bazı uygulamaların dışında Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme uygulamalarıyla kıdem seminer alıp almama ve öğrenim durumu değişkenleri arasında manidar bir değişme olmadığı belirlenmiştir

References

  • Adıyaman, Y. (2005). İlköğretim 4.,6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçme değerlendirme düzeyleri. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Arslan, A., Orhan, S. ve Kırbaş, A. (2010). Türkçe dersinde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının uygulanmasına ilişkin yönetici görüşleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 85-100.
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. ve Bıçak, B. (2009). Geleneksel-tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri öğretmen el kitabı. Pegem Akademi, Ankara.
  • Coşkun, E., Gelen, İ. ve Kan, M. O. (2009).Türkçe derslerindeki performans ödevleri konusunda öğretmen ve öğrenci görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (11), 22-55.
  • Gelbal, S. ve Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 33 (2007), 135-145.
  • Karadüz, A. (2009). Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının “yapılandırmacı öğrenme” kavramı bağlamında eleştirisi. Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi 22(1),189-210.
  • MEB, TTKB (2006). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu (6, 7, 8. sınıflar), Ankara.
  • Metin, M. ve Demiryürek, G. (2009). Türkçe öğretmenlerinin yenilenen Türkçe öğretim programlarının ölçme- değerlendirme anlayışı hakkındaki düşünceleri.Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 37‐51.
  • Ocak, G. (2006). Ürün seçki dosyaları hakkında öğrenci görüşleri Erzurum ili örneği. Milli Eğitim Dergisi, 35 (170), 217-229.
  • Yıldırım, A. (2006). İlköğretim okulları ikinci kademede ölçme ve değerlendirmeye ilişkin görüşler (Diyarbakır ve Elazığ ili örneği). (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Yıldırım, F. ve Karakoç Öztürk (2009). Türkçe dersi öğretim programının ölçme değerlendirme öğesi hakkında öğretmen görüşleri. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (37), 92-108.
  • Yıldız, S. (2011). İlköğretim programlarındaki ölçme ve değerlendirme yaklaşımları ile ilgili branş öğretmenlerinin görüşleri. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi).MarmaraÜniversitesi,İstanbul.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sevilay Kilmen This is me

Serdar Beyhan This is me

Publication Date August 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Kilmen, S., & Beyhan, S. (2011). Türkçe Öğretmenlerinin Ölçme Ve Değerlendirme Yöntemlerini Uygulama Sıklıkları Ve Tamamlayıcı Değerlendirme Yaklaşımlarına Yönelik Görüşleri DÜZCE İLİ ÖRNEĞİ. Ege Eğitim Dergisi, 12(2), 83-104.