-
Çalışmanın amacı Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının eğitsel müzik dağarcığında yer alan çocuk şarkılarını bilişsel çözümleme ve uygulama çalma müziksel okuma beceri düzeylerini belirlemektir Yapılan çalışma betimsel yöntem içerisinde yer alan tarama modelindedir Öğretmen adaylarının çocuk şarkılarını bilişsel çözümleme düzeylerini belirlemeye yönelik 37 maddeden oluşan başarı testi geliştirilmiştir Geliştirilen başarı testinin KR 20 güvenirlik katsayısı 0 81 olarak belirlenmiştir Çalışmanın asıl uygulaması rastgele seçilen müzik ve müzik öğretimi derslerini almış 2 sınıfta öğrenim gören 26 sınıf öğretmeni adayı ile yapılmıştır Başarı testinden en yüksek ve düşük puan alan toplam 14 öğretmen adayının çocuk şarkılarındaki uygulama düzeylerine dereceleme ölçeği kullanılarak bakılmıştır Çalışmanın sonucunda öğretmen adaylarının çocuk şarkılarını çözümlemedeki bilgi düzeylerinin genel olarak iyi olduğu uygulama düzeylerinin ise bilgi düzeylerine göre düşük olduğu görülmüştür
Sınıf öğretmeni adayı çocuk şarkılarında bilgi ve uygulama düzeyi başarı testi dereceleme ölçeği
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 11 Issue: 2 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.