BibTex RIS Cite

Elementary School Teacher Candıdates’ Cognitive Analysis And Application Levels Of Songs For Kids

Year 2010, Volume: 11 Issue: 2, 89 - 106, 01.08.2010

Abstract

-

References

  • Akkaş, S. (2007). Orff çalgıları ve blokflüt ile müzik eğitimi. Ankara: Feryal Matbaacılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (3. Baskı).Ankara: Pegem A Akademi.
  • MEB (2007a). İ lköğretim Müzik 1 Öğretmen Kılavuz Kitabı. İstanbul: Tavaslı Matbaacılık.
  • MEB (2007b). İlköğretim Müzik 2 Öğretmen Kılavuz Kitabı. İstanbul: Tavaslı Matbaacılık.
  • MEB (2007c). İlköğretim Müzik 3 Öğretmen Kılavuz Kitabı. İstanbul: Tavaslı Matbaacılık.
  • Özgül, İ. (2009). Müzik eğitimi ve öğretimi (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Sun, M. Sun, İ. ve Kuterdem, L. (2005). Seksen Yılın En Güzel Okul Şarkıları. Birinci Basım, Ankara: Sun Yayınevi.
  • Şendurur, Y. ve Barış, D. A. (2002). Müzik eğitimi ve çocuklarda bilişsel başarı. G. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1), 165-174.
  • Tekin, H. (1993). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (7. Baskı). Ankara: Yargı Kitap ve Yayınevi.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum (3. Basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yıldız, G. (2002). İlköğretimde müzik öğretimi birinci kademe. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Yönetken, H.,B., Fenmen, M., Menuhin,Y., Lobos, H. V., Sun, M., Uçan, A. Bayraktar, E. ve Aydoğan, S. (1996). Müzik öğretimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇOCUK ŞARKILARINI BİLİŞSEL ÇÖZÜMLEME VE UYGULAMA DÜZEYLERİ

Year 2010, Volume: 11 Issue: 2, 89 - 106, 01.08.2010

Abstract

Çalışmanın amacı Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarının eğitsel müzik dağarcığında yer alan çocuk şarkılarını bilişsel çözümleme ve uygulama çalma müziksel okuma beceri düzeylerini belirlemektir Yapılan çalışma betimsel yöntem içerisinde yer alan tarama modelindedir Öğretmen adaylarının çocuk şarkılarını bilişsel çözümleme düzeylerini belirlemeye yönelik 37 maddeden oluşan başarı testi geliştirilmiştir Geliştirilen başarı testinin KR 20 güvenirlik katsayısı 0 81 olarak belirlenmiştir Çalışmanın asıl uygulaması rastgele seçilen müzik ve müzik öğretimi derslerini almış 2 sınıfta öğrenim gören 26 sınıf öğretmeni adayı ile yapılmıştır Başarı testinden en yüksek ve düşük puan alan toplam 14 öğretmen adayının çocuk şarkılarındaki uygulama düzeylerine dereceleme ölçeği kullanılarak bakılmıştır Çalışmanın sonucunda öğretmen adaylarının çocuk şarkılarını çözümlemedeki bilgi düzeylerinin genel olarak iyi olduğu uygulama düzeylerinin ise bilgi düzeylerine göre düşük olduğu görülmüştür

References

  • Akkaş, S. (2007). Orff çalgıları ve blokflüt ile müzik eğitimi. Ankara: Feryal Matbaacılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (3. Baskı).Ankara: Pegem A Akademi.
  • MEB (2007a). İ lköğretim Müzik 1 Öğretmen Kılavuz Kitabı. İstanbul: Tavaslı Matbaacılık.
  • MEB (2007b). İlköğretim Müzik 2 Öğretmen Kılavuz Kitabı. İstanbul: Tavaslı Matbaacılık.
  • MEB (2007c). İlköğretim Müzik 3 Öğretmen Kılavuz Kitabı. İstanbul: Tavaslı Matbaacılık.
  • Özgül, İ. (2009). Müzik eğitimi ve öğretimi (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Sun, M. Sun, İ. ve Kuterdem, L. (2005). Seksen Yılın En Güzel Okul Şarkıları. Birinci Basım, Ankara: Sun Yayınevi.
  • Şendurur, Y. ve Barış, D. A. (2002). Müzik eğitimi ve çocuklarda bilişsel başarı. G. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (1), 165-174.
  • Tekin, H. (1993). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (7. Baskı). Ankara: Yargı Kitap ve Yayınevi.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum (3. Basım). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yıldız, G. (2002). İlköğretimde müzik öğretimi birinci kademe. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Yönetken, H.,B., Fenmen, M., Menuhin,Y., Lobos, H. V., Sun, M., Uçan, A. Bayraktar, E. ve Aydoğan, S. (1996). Müzik öğretimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Şenol Afacan This is me

Publication Date August 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Afacan, Ş. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇOCUK ŞARKILARINI BİLİŞSEL ÇÖZÜMLEME VE UYGULAMA DÜZEYLERİ. Ege Eğitim Dergisi, 11(2), 89-106.