-
Bu araştırmada öğrenme eksikliklerinin belirlenmesi amacıyla kullanılan iki yöntemin sonuçlarının uyumu incelenmiştir DINA model Deterministic Inputs Noisy And Gate Bilişsel Tanı Modelleri arasında yer alan ve özellikle öğrenme eksiklerini belirlemek amacıyla geliştirilen çok boyutlu bir örtük sınıf analizidir DINA model öğrenme eksiklerini belirlerken geleneksel yöntemdeki gibi öğrencilere ilişkin test toplam puanlarını kullanmamaktadır Bunun yerine modelle üretilen madde parametreleri aracılığıyla öğrencilerin belirlenen özelliklere sahip olup olmadıkları yönünde kategorik kararlar vermektedir Araştırmada öğrenme eksikliklerinin belirlenmesi konusunda iki yöntemin hem konuların öğrenilme düzeyi hem de öğrencilerin bireysel olarak öğrenme eksiklikleri incelenmiştir Bu bakımdan araştırmada öğretim ve öğrenme eksikliklerinin belirlenmesi konusunda iki yöntemin verdikleri kararların bezerlikleri ve farklılıklarının ortaya koyulması amaçlanmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 11 Issue: 1 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.