-
Bu araştırmada 2004 yılı İlköğretim Sosyal Bilgiler Programı nın öğrenciye etkilerine dair veli görüşleri belirlenmiştir Bu çerçevede ikisi özel olmak üzere altı ilköğretim okulunda eğitim gören 273 öğrencinin velisine ulaşılarak açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşan anketle görüşlerini bildirmeleri sağlanmıştır 12 veli ile de yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir Kapalı uçlu anket soruları nicel analiz açık uçlu anket sorularına verilen yanıtlar ve görüşme notları ise nitel analiz teknikleri doğrultusunda çözümlenmiştir Katılımcıların yeni programa ilişkin bakış açıları genellikle olumludur Öğrencilerin daha araştırmacı oldukları daha çok grup çalışması yaptıkları ifade edilmiştir Öğrenci merkezli bu uygulamaların öğrencinin kişisel ve sosyal gelişimi üzerindeki olumlu etkisi pek çok velinin ortak görüşüdür Öte yandan velilerin tartışılmasını istediği noktalar da vardır Özellikle araştırma ödevlerinin düzeyinin ağır oluşu bilgisayar kullanmaya öğrenciyi mecbur edişi ve internette hazır olarak bulunup bilgisayar yazıcısından çıkarılarak teslim edilen ödevlerin yararsızlığı gibi düşünceler ortaya konmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 9 Issue: 1 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.