Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerine yönelik geliştirilecek olan akran danışmanlığı programının planlanmasına temel oluşturması için bir ihtiyaç taraması çalışması yapmaktır Çalışmanın örneklemini 2003 2004 öğretim yılının bahar döneminde Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi nin farklı bölüm ve programlarına devam etmekte olan öğrenciler arasından seçkisiz katmanlı örnekleme yöntemiyle seçilmiş 316 öğrenci 168 kız 148 erkek oluşturmuştur Çalışmada öğrencilerin akran danışmanlığı programı ile ilgili ihtiyaçlarını beklentilerini ve tepkilerini anlamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen İhtiyaç Taraması Anketi kullanılmıştır Bulgular öğrencilerin yardım alabilecekleri kişiler arasında akran danışmanını seçtiklerini; hem yönlendirici olmayan empatik tepkiler hem de yönlendirici olan yardım biçimlerini araçsal tepkiler tercih ettiklerini; programın yararına inandıklarını; programa başvurma eğilimi gösterdiklerini ve programın onların mesleki akademik ve kişilerarası ilişkiler konusundaki sorunlarına odaklanmasını istediklerini göstermiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 8 Issue: 2 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.