BibTex RIS Cite

he Usage of Analogies in Teaching Primary Science Education: “Examples”

Year 2004, Volume: 5 Issue: 1, - , 01.04.2004

Abstract

-

İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE ANALOJİLERİN KULLANIMI: “ÖRNEK UYGULAMALAR”

Year 2004, Volume: 5 Issue: 1, - , 01.04.2004

Abstract

Fen Bilgisi eğitimi ile ilgili yapılan ulusal ve uluslar arası çalışmalar ilköğretim seviyesindeki öğrencilerin kavramları algılamada zorlandıklarını ve fenle ilgili konularda çeşitli kavram yanılgılarına sahip olduklarını ortaya koymaktadır 2000 yılında yapılandırmacılık kuramı ışığı altında yenilenen Fen Bilgisi öğretim programında matematiksel bilgi ve beceriler gerektiren konular hafifletilmiş daha çok kavram öğretimine önem verilmiştir Bu program aynı bakış açısıyla 2004 yılında Fen Teknoloji Toplum ve Çevre konuları arasındaki ilişkileri de kapsayacak şekilde Fen ve Teknoloji olarak değiştirilmiştir Bilindiği üzere fen derslerinde öğrenciler varlığı bilinen ancak gözle tam olarak görülemeyen atom elektron vb soyut kavramları anlamakta zorluk çekmektedirler Bu problemlerin giderilmesinde kullanılabilecek çeşitli yöntem ve teknikler bulunmaktadır Bu tekniklerden bir tanesi de analojilerdir Analojiler kavram ilke ve formüller arasındaki bazı yönlerin birbirine benzemesidir Daha kesin bir dille analoji bu kavram ilke ve formüllerin benzer özellikleri arasında kurulan sağlam bir köprüdür Bu çalışmanın amacı analojilerin Fen Bilgisi öğretiminde nasıl kullanılabileceği ile ilgili özet bilgiler vermek ve fizik kimya ve biyoloji alanlarıyla ilgili analoji örneklerini sunmaktır

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Teoman Kesercioğlu This is me

Hülya Yılmaz This is me

Pınar Huyugüzel Çavaş This is me

Bülent Çavaş This is me

Publication Date April 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Kesercioğlu, T., Yılmaz, H., Çavaş, P. H., Çavaş, B. (2004). İLKÖĞRETİM FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE ANALOJİLERİN KULLANIMI: “ÖRNEK UYGULAMALAR”. Ege Eğitim Dergisi, 5(1).