Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının Fen Bilimlerine yönelik tutumları ile başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir Araştırma örneklemini Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi n=42 Biyoloji n=52 Kimya n=38 Fizik n=25 ve Matematik n=39 Ana bilim Dallarının dördüncü sınıflarında öğrenim gören toplam 206 öğrenci oluşturmaktadır Araştırmada yer alan gençlerin 54 4 n=112 ’ü kız ve 45 6 n=94 ’sı erkektir Araştırmada veri toplama aracı olarak geçerlik ve güvenirlik çalışmaları Gürdal 1997 tarafından yapılan ve alpha güvenirlik katsayısı 87 olan “Fen Tutumu Ölçeği” ile “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır Verilere tek yönlü varyans analizi t ve Scheffe testleri uygulanmış korelasyon katsayıları hesaplanmıştır Araştırma bulguları öğrencilerin fen bilimlerine yönelik tutumları ile başarıları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki olmadığını ortaya koymaktadır Ayrıca öğrencilerin fen bilimlerine yönelik tutumlarının bölümlere; fen başarısının ise yalnızca cinsiyete göre farklılaştığı saptanmıştır Bunun yanı sıra öğretmen adaylarının fen bilimlerine yönelik tutumları “çok olumlu” düzeyde fen başarıları da “pekiyi” derecede bulunmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 1 Issue: 2 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.