Abstract
Bu araştırmanın amacı, Pamukkale Üniversitesi
Eğitim Fakültesi ve pedagojik formasyon sertifika programına kayıtlı öğretmen
adaylarının meslek öncesi öğretmen kimliği algılarını belirlemek ve çeşitli
değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın verileri, 2018-2019 Güz
yarıyılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 577
öğretmen adayı ve pedagojik formasyon sertifika programına kayıtlı 502 öğretmen
adayı olmak üzere, toplam 1.079 katılımcıdan uygun örnekleme yöntemiyle elde
edilmiştir. Veri toplama aracı olarak Arpacı ve Bardakçı (2015) tarafından
Türkçe’ye uyarlanan Meslek Öncesi Öğretmen
Kimliği Ölçeği (MÖÖKÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları tüm öğretmen
adaylarının yüksek düzeyde meslek öncesi öğretmen kimliği algısına sahip
olduklarını ortaya koymuştur. Bunun yanı sıra, öğretmen adaylarının meslek
öncesi öğretmen kimliği algıları cinsiyet, fakülte, bölüm ve eğitim fakültesi
sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılıklar göstermiştir. Araştırma sonuçları
öğretmen eğitimi program tasarımlarında, öğretmen meslek kimliğinin dikkate
alınması gerektiğine vurgu yapmaktadır.