BibTex RIS Cite

ANALYSIS OF THE EFFECTS OF EMOTIONAL FREEDOM TECHNIQUES ON DYSMENORRHEA

Year 2012, Volume: 28 Issue: 2, 13 - 21, 01.06.2012

Abstract

Objective: This semiexperimental study aims to investigate the effects of “Emotional Freedom Techniques” on dysmenorrhea. Methods: The study was conducted between May 2007 and February 2008 with 30 students from the Nursing School who had complaints of dysmenorrhea and consented to participate in the study. The study data were collected with a personal information form and Visual Analogue Scale VAS . Pain levels of all students participated in the study were evaluated before Emotional Freedom Techniques were implemented. The techniques were implemented by a certified researcher and it was followed a reevaluation of the pain levels of students. The difference between the means of pain levels was statistically assessed. The data analysis was carried out via percentage analysis and t test. Results: The average age of the participants was 22.26±0.7. 80% of the students complained that they had menstrual pain in the first day, 56.7% of the participant students reported subabdominal pain and 76.7% used analgesics to reduce pain. The results further illustrated that 96.7% of the participants stated having considerably less menstrual pain after the implementation of Emotional Freedom Techniques while 3.3% of the participants 1 student reported no change in pain levels. It was also found that the mean score of pain levels was 6.16 before implementing Emotional Freedom Techniques whereas it was 1.96 after the implementation, which was considered to be statistically meaningful p

References

  • Arlı M, Nazik H. Bilimsel araştırmaya giriş. Ankara: Gazi Kitabevi, (2001).
  • Aykut M, Günay O, Gün İ ve ark. Biyolojik, Sosyo –Demografik ve Nutrisyonel Faktörlerin Dismenore Prevelansına Etkisi, Erciyes Tıp Dergisi, 2007; 29(5):393-402.
  • Balbi N, Musone R, Menditto A ve ark. Influence of menstrual factors and dietary habits on menstrual pain in adolesce age. Eur J Obstet Gynecol Repord Biol, 2000; 91(2):143-148
  • Craig G. Duygusal Özgürlük Teknikleri El Kitabı, Yeni İyileşme Gökdelenine Giriş, Enerji Tıbbı Uygulamaları Derneği, Beşinci Basım, 2005, İzmir.
  • Craig G. Emotinal Freedom Techniques, www.emofree.com, Erişim Tarihi: 06.05.2008.
  • Çepni İ. Dismenore, İ.Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Sürekli Tıp Eğitimi Etkinlikleri Adolesan Sağlığı Sempozyum Dizisi, 2005; 43:151-157.
  • Çıtak N, Terzioglu F. Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nde öğrenim gören kız öğrencilerin primer dismenoreye ilişkin bilgi ve uygulamaları. Sağlık ve Toplum Dergisi, 2002; 12 (3):69-80.
  • Deligeroroglon E. Dysmenorrhea. Ann NY Acad Sci. 2000; 900(237):187-93.
  • Erenel A, Şentürk İ. Sağlık Meslek Lisesi Öğrencilerinin Dismenore Yaşama Durumları ve Dismenore ile Baş Etmeye Yönelik Uygulamaları, Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2007; 48–60.
  • Erkin İ. EFT Master, EFT Level 1 ve Level 2 Kursu Ders Notları, Enerji Tıbbı Uygulamaları Derneği, 2007, İzmir.
  • Erkin İ, Emotinal Freedom Techniques, http://www.energyturkey.org, Erişim Tarihi: 06.05.2008.
  • Eschenbach DA, Holmes KK. Acute pelvic inflammatory disease: current concepts of pathogenesis, etiology and management, Clin Obstet Gynecol, 1975; 197(18):35-36.
  • Kaplan B, Peled Y, Pardo J ve ark. Transcutaneous electrical nerve stimulation (TENS) as a relief for dysmenorrhea. Clin Exp Obstet Gynecol, 1994; 21:87-90.
  • Kızılkaya N. Perimenstruel Şikayetlerin Hafifletilmesinde Hemşirelik Girişimlerinin Etkinliği, Doktora Tezi, İ.U. Sağlık Bilimleri Enstitusu Hemşirelik Ana Bilim Dalı, 1994, İstanbul.
  • Merskey H., Bogduk N Classification of chronic pain. 2nd ed. Seattle: IASP Press, 1994.
  • Murat M. EFT Duygusal Özgürlük Tekniği, Sistem Yayıncılık, 2010.
  • Öcal G. Pediatrik Endokrinoloji. Günöz H, Öcal G, Yordam N, Kurtoğlu S (eds). Pubertal fizyoloji. I. Baskı. Ankara: Kalkan Matbaacılık, 2003; 137-155.
  • Proctor ML, Smith CA, Farquhar CM, Stones RW. Transcutaneous electrical nerve stimulation and acupuncture for primary dysmenorrhoea, Cochrane Database Syst Rev, 2002; (1):CD002123.
  • Taşçı K. Hemşirelik Öğrencilerinin Premenstruel Sendrom Semptomlarının Değerlendirilmesi, Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu, TAF Preventive Medicine Bulletin, 2006; 5:(6).
  • Taşkın L. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, V. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, 2002, Ankara.
  • Turan T, Ceylan SS. 11-14 Yaş Grubu İlköğretim Öğrencilerinin Menstruasyona Yönelik Bilgileri ve Uygulamaları, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 2007; 2(6):41-45.
  • Yenicesu C. Akut Pelvik Ağrı Nedeniyle Haydarpaşa Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisinde 2000-2005 Döneminde Yatan Hastaların Yaş, Etiyoloji, Yatış Süresi, Uygulanan Tedavi ve sonuçları Açısından Değerlendirilmesi, Uzmanlık tezi, İstanbul, 2005.
  • Yeşiltepe Ü, Şahin N. Genç kızların premenstural sorunları. Sağlık ve Toplum Dergisi. 2004; 14 (4): 55-59.
  • http://www.123EFT.com Erişim tarihi:10.11.2007

DUYGUSAL ÖZGÜRLÜK TEKNİKLERİ’ NİN DİSMENORE ÜZERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Year 2012, Volume: 28 Issue: 2, 13 - 21, 01.06.2012

Abstract

Amaç: Bu araştırma “Duygusal Özgürlük Teknikleri”nin dismenore üzerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmış yarı deneysel bir çalışmadır. Yöntem: Araştırma, Mayıs 2007–Şubat 2008 tarihlerinde, Hemşirelik Yüksekokulu’nda öğrenim gören, dismenore şikayeti olan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 30 öğrencide yapılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında birey tanıtım formu ve “Görsel Kıyaslama Ölçeği” VAS kullanılmıştır. Örneklemi oluşturan bütün öğrencilerin ağrı seviyeleri öncelikle “Duygusal Özgürlük Teknikleri” EFT uygulanmadan önce değerlendirilmiş, daha sonra uygulama sertifikası bulunan bir araştırmacı tarafından EFT uygulanmıştır. EFT uygulandıktan sonra öğrencilerin ağrı seviyeleri tekrar değerlendirilmiştir. Elde edilen ağrı skor ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik dağılımlar ve t testi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin yaş ortalamasının 22.26±0.7 olduğu, % 80’inin adet ağrısının adetin ilk günü başladığı, % 56,7’sinin ağrısını alt karın bölgesinde hissettiği, % 76,7’sinin analjeziklerle ağrılarını azaltmaya çalıştığı belirlenmiştir. Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin % 96,7’sinin “Duygusal Özgürlük Teknikleri” uygulandıktan sonra adet ağrısında azalma meydana gelirken sadece % 3.3’ünün 1 kişi ağrısında değişme olmadığı, ağrı skor ortalamasının “Duygusal Özgürlük Teknikleri” uygulanmadan önce 6.16, uygulandıktan sonra 1.96 olduğu belirlenmiş ve iki ortalama arasındaki farkın anlamlı olduğu saptanmıştır p

References

  • Arlı M, Nazik H. Bilimsel araştırmaya giriş. Ankara: Gazi Kitabevi, (2001).
  • Aykut M, Günay O, Gün İ ve ark. Biyolojik, Sosyo –Demografik ve Nutrisyonel Faktörlerin Dismenore Prevelansına Etkisi, Erciyes Tıp Dergisi, 2007; 29(5):393-402.
  • Balbi N, Musone R, Menditto A ve ark. Influence of menstrual factors and dietary habits on menstrual pain in adolesce age. Eur J Obstet Gynecol Repord Biol, 2000; 91(2):143-148
  • Craig G. Duygusal Özgürlük Teknikleri El Kitabı, Yeni İyileşme Gökdelenine Giriş, Enerji Tıbbı Uygulamaları Derneği, Beşinci Basım, 2005, İzmir.
  • Craig G. Emotinal Freedom Techniques, www.emofree.com, Erişim Tarihi: 06.05.2008.
  • Çepni İ. Dismenore, İ.Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Sürekli Tıp Eğitimi Etkinlikleri Adolesan Sağlığı Sempozyum Dizisi, 2005; 43:151-157.
  • Çıtak N, Terzioglu F. Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nde öğrenim gören kız öğrencilerin primer dismenoreye ilişkin bilgi ve uygulamaları. Sağlık ve Toplum Dergisi, 2002; 12 (3):69-80.
  • Deligeroroglon E. Dysmenorrhea. Ann NY Acad Sci. 2000; 900(237):187-93.
  • Erenel A, Şentürk İ. Sağlık Meslek Lisesi Öğrencilerinin Dismenore Yaşama Durumları ve Dismenore ile Baş Etmeye Yönelik Uygulamaları, Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2007; 48–60.
  • Erkin İ. EFT Master, EFT Level 1 ve Level 2 Kursu Ders Notları, Enerji Tıbbı Uygulamaları Derneği, 2007, İzmir.
  • Erkin İ, Emotinal Freedom Techniques, http://www.energyturkey.org, Erişim Tarihi: 06.05.2008.
  • Eschenbach DA, Holmes KK. Acute pelvic inflammatory disease: current concepts of pathogenesis, etiology and management, Clin Obstet Gynecol, 1975; 197(18):35-36.
  • Kaplan B, Peled Y, Pardo J ve ark. Transcutaneous electrical nerve stimulation (TENS) as a relief for dysmenorrhea. Clin Exp Obstet Gynecol, 1994; 21:87-90.
  • Kızılkaya N. Perimenstruel Şikayetlerin Hafifletilmesinde Hemşirelik Girişimlerinin Etkinliği, Doktora Tezi, İ.U. Sağlık Bilimleri Enstitusu Hemşirelik Ana Bilim Dalı, 1994, İstanbul.
  • Merskey H., Bogduk N Classification of chronic pain. 2nd ed. Seattle: IASP Press, 1994.
  • Murat M. EFT Duygusal Özgürlük Tekniği, Sistem Yayıncılık, 2010.
  • Öcal G. Pediatrik Endokrinoloji. Günöz H, Öcal G, Yordam N, Kurtoğlu S (eds). Pubertal fizyoloji. I. Baskı. Ankara: Kalkan Matbaacılık, 2003; 137-155.
  • Proctor ML, Smith CA, Farquhar CM, Stones RW. Transcutaneous electrical nerve stimulation and acupuncture for primary dysmenorrhoea, Cochrane Database Syst Rev, 2002; (1):CD002123.
  • Taşçı K. Hemşirelik Öğrencilerinin Premenstruel Sendrom Semptomlarının Değerlendirilmesi, Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu, TAF Preventive Medicine Bulletin, 2006; 5:(6).
  • Taşkın L. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, V. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, 2002, Ankara.
  • Turan T, Ceylan SS. 11-14 Yaş Grubu İlköğretim Öğrencilerinin Menstruasyona Yönelik Bilgileri ve Uygulamaları, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 2007; 2(6):41-45.
  • Yenicesu C. Akut Pelvik Ağrı Nedeniyle Haydarpaşa Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Servisinde 2000-2005 Döneminde Yatan Hastaların Yaş, Etiyoloji, Yatış Süresi, Uygulanan Tedavi ve sonuçları Açısından Değerlendirilmesi, Uzmanlık tezi, İstanbul, 2005.
  • Yeşiltepe Ü, Şahin N. Genç kızların premenstural sorunları. Sağlık ve Toplum Dergisi. 2004; 14 (4): 55-59.
  • http://www.123EFT.com Erişim tarihi:10.11.2007
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ayşe Ersun This is me

Ayten Zaybak This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 28 Issue: 2

Cite

APA Ersun, A., & Zaybak, A. (2012). DUYGUSAL ÖZGÜRLÜK TEKNİKLERİ’ NİN DİSMENORE ÜZERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 28(2), 13-21.