Bu arastirma Ege Üniversitesi ögrencilerinin sagligi gelistirme davranislarinin, bu davranislari etkileyen faktörlerin belirlenmesi, saglik egitimine yönelik branslarda egitim gören üniversite ögrencileri ile, saglik disindaki branslarda egitim gören ögrencilerin; sagligi gelistirme davranislari arasinda fark olup olmadiginin belirlenmesi amaciyla gerçeklestirilmistir. Arastirmanin örneklemini; Ege Üniversitesi Hemsirelik Yüksek Okulu, Tip Fakültesi, Bilgisayar Mühendisligi ve Fen Fakültesi Istatistik bölümünde ögrenim gören ve olasiliksiz örnekleme yöntemiyle belirlenen toplam 388 ögrenci olusturmustur. Arastirmanin verileri; sosyo-demografik veriler anket formu, “Saglikli Yasam Biçimi Davranislari Ölçegi” ve “Sagligin Önemi Ölçegi” kullanilarak toplanmistir. Verilerin degerlendirilmesinde; yüzdelik, korelasyon, varyans analizi ve t testi kullanilmistir. Arastirma sonucunda; ögrencilerin yasi, cinsiyeti, aile tipi, ögrenim süresince kaldiklari yer, ögrenim gördügü bölüm, saglik yakinmasinin ve kronik hastaliginin olup olmamasi durumuna göre saglikli yasam biçimi davranislari toplam ölçek puanlari arasinda istatistiksel olarak anlamli bir fark olmadigi saptanmistir p>0.05 . Gelir durumu p
Saglik davranisi Üniversite ögrencileri Saglikli Yasam Biçimi Davranisi Ölçegi
This research was carried out in order to determine health promotion behaviors of Ege University students and the factors affecting these behaviors and also to establish whether there is any difference in health improving behaviors, between students who are being trained in branches other than health and those being trained in branches related to health training. Sampling of the research consisted of total 388 students who were determined by out of contingency sampling method and who were attending to Ege University High School of Nursing, Medical Faculty, Computer Engineering and Statistics Division of Science Faculty. The research data were collected by using a survey form sociodemographic characteristics, the "Healthy Life Style Behaviors" scale and “Significance of Health” scale. For the evaluation of the study results; percentage, correlation, ANOVA and t test were applied. In the result of research, a significant relationship was not detected between the healthy life style behaviors and total scale points of students in regards to age, gender, family type, place of residence during education, section being trained for, whether there is a health complaint or chronic disease p>0.05 . In respect to income statuses of families of students p
Health behavior university students healthy life style behaviors scale
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 20 Sayı: 1 |