BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELERİN HASTA İLE İLGİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ KONUSUNDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN SAPTANMASI

Yıl 1992, Cilt: 8 Sayı: 2, 1 - 10, 01.06.1992

Öz

İnsanın önemli özelliklerinden biride toplumsallıktır. Hemen hemen bütün insanlar yaşamlarını diğer insanlarla yakın ilişki halinde gecirirler. Insanların birbirine düşünce ve gereksinimlerini anlatım yolu ile iletişim ile gerçekleşmektedir. Her konuda olduğu gibi hemşirelik uygulamalarında niteliği konusunda onu belirleyici işlev hasta hemşire iletişimidir. Bilindiği gibi: hemşirelik uygulamalarının temel amacı sağlık sorunu olan bireyleri tedavisi sırasında iyileşmesine yardımcı olmaktır. Hemşirenin ise bu amaca ulaşması için hasta ile sürekli olarak anlamlı ve açık bir iletişim içinde olması gerekmektedir. Bu yaklaşım: hastanın gereksinimlerini ifade etmesine ve sonuç olarakta stress etkenlerinin azalmasına yardımcı olmaktadır 2. 3. 4, 6 . İletişimi tanımlayacak olursak: Kişiler arasında yer alan duygu ve düşünce alışverişidir. Bu tanımdan da anlaşıldığı gibi iletişim yolu ile hemşire: hastayı tanımayı, hastanın gereksinimlerini saptamayı ve karşılamayı gerçekleştirebilmelidir. Hastanın gereksinimleri sürekli olduğunda iletişim gereksinimide süreklilik göstermektedir 7, 11 . Hemşire ve hasta etkileşiminde unutulmaması gereken nokta: hasta ve hemşirenin işleve aktif olarak kablımlandır. Iletişim sürecinin sonucu olarakta hasta hemşireden eğitim almış olurlar

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Özgün Araştırma
Yazarlar

Çiçek Fadıloğlu Bu kişi benim

Ayşe Isık Bu kişi benim

Türkan Özbayır Bu kişi benim

Aynur Saruhan Bu kişi benim

Aldime Dicle Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1992
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Fadıloğlu, Ç., Isık, A., Özbayır, T., Saruhan, A., vd. (1992). HEMŞİRELERİN HASTA İLE İLGİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ KONUSUNDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN SAPTANMASI. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 8(2), 1-10.