Objective: This study aims to determine the anxious situations and difficulties encountered by senior students in a nursing faculty in Izmir.
Methods: This descriptive study was conducted in a nursing faculty in Izmir between March 1, 2020, and May 31, 2020. The study population consisted of 291 senior nursing students between the specified dates, and the sample consisted of 111 students who agreed to participate. The data were collected using the Introductory Information Form and the Difficulties Experienced in Clinical Practices form prepared by the researchers in light of the literature. Percentage and arithmetic mean analysis were used in the evaluation of the data.
Results: In the study, 67.6% of the students willingly came to the nursing department, 77.5% were satisfied with the department, 72.9% felt uneasy in clinical practices, 40.5% are asked for some duties other than their responsibilities, and 28.8% had problems with nurses. Additionally, 97% of nurses provided support to students.
Conclusion: When the results of the study were examined, it was found that the nursing students were most worried about making wrong practices in clinical practices and especially mistakes in drug administration, and it was found that asking nursing students out of responsibility, causes stress. It is recommended to carry out regulatory studies where joint decisions are made.
Amaç: Bu araştırma, İzmir ilinde bir hemşirelik fakültesinde okuyan son sınıf öğrencilerinin klinik uygulamalarda tedirgin olduğu durumlar ve karşılaştıkları güçlükleri belirlemek için yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı türde olan bu araştırma 1 Mart 2020- 31 Mayıs 2020 tarihleri arasında İzmir ilinde bir hemşirelik fakültesinde yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini, belirtilen tarihler arasındaki 291 hemşirelik son sınıf öğrencisi, örneklemini ise çalışmaya katılmayı kabul eden 111 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler, literatür ışığında araştırmacılar tarafından hazırlanan Tanıtıcı Bilgi Formu ve Klinik Uygulamalarda Yaşanan Güçlükler Formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzde, aritmetik ortalama analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmada öğrencilerin, %67.6’ sının hemşirelik bölümüne isteyerek geldiği, %77.5’inin bu bölümde okumaktan memnun olduğu, %72.9’unun klinik uygulamalarda kendini tedirgin hissettiği, %40.5’inin sorumlulukları dışında kendilerinden bazı görevlerin talep edildiği, %28.8’inin hemşirelerle sorun yaşadığı bulunmuştur. Ancak öğrencilere klinik uygulamalarda yaşanan tüm güçlüklerin çözümünde hemşirelerden destek görme durumları sorgulandığında hemşirelerin %97’sinin destek verdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Sonuç: Çalışma sonuçları incelendiğinde hemşirelik son sınıf öğrencilerinin klinik uygulamalarda en çok yanlış bir uygulama yapmaktan ve özellikle ilaç uygulamalarında hata yapmaktan tedirgin oldukları, hemşirelik öğrencilerinden sorumluluk dışında görev istenmesinin strese neden olduğu bulunmuş olup, çalışma sonucunda belirlenen güçlüklerin çözümünde okul-hastane iş birliğinin sağlanması ve ortak kararların alındığı düzenleme çalışmaları yapılması tavsiye edilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 40 Sayı: 3 |