Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Sayı: 5, 136 - 170, 31.10.2019

Öz

Kaynakça

  • Köklü N. (1994). Örnek Olay Çalışma Metodları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt:40, Sayı:491, 771
  • Google Ads. https://ads.google.com. Erişim Tarihi: 01.12.2018
  • Facebook Business. https://business.facebook.com. Erişim Tarihi: 01.12.2018
  • Google Analytics. https://analytics.google.com. Erişim Tarihi: 01.12.2018

DİJİTAL PAZARLAMA UYGULAMALARININ SATIŞ VE MARKA BİLİNİRLİĞİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2019, Sayı: 5, 136 - 170, 31.10.2019

Öz

İnternet ortamındaki dijital reklamların
istatistiki sonuçlarını inceleyen bu çalışma dijital ortamda reklam yayını
gerçekleştiren bir hazır gıda firmasının yayın performansını ortaya
koymaktadır. Bu doğrultuda öncelikle reklam yayını gerçekleştirilen kampanyaların
tıklama, gösterim, sıklık gibi sonuçları ve aynı zamanda demografik açıdan
performans grafikleri incelenerek analizler yapılmıştır. Dijital kampanyaların
yayın dönemi ile yayın gerçekleştirilmeyen dönem karşılaştırılması ile elde
edilen sonuçlar istatistiki çerçevede ortaya konulmuştur. Ulaşılan veriler
içerisinde öne çıkan başlıklar reklam gösterim sayıları, reklam tıklama
sayıları ve erişim sayılarıdır. Bu üç farklı metrik marka bilinirliğini ve
satış artışı sağlama hedeflerine ulaşma noktasında önemli sonuçlar olmakla
beraber yayın süresince bu metriklerin detayları içerisinde hedef kitlenin
cihaz, işletim sistemi, internet servis sağlayıcısı, etkileşim günleri ve
saatleri gibi birçok veriyi de analiz edebilme imkanı sunmaktadır. Bu çalışmada
internet ortamındaki dijital pazarlama faaliyetlerinin bir kolu olan dijital
reklam yayınlarının satış arttırmaya ve marka bilinirliği oluşturmaya yönelik
etkisi incelenmiştir.

Kaynakça

  • Köklü N. (1994). Örnek Olay Çalışma Metodları, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt:40, Sayı:491, 771
  • Google Ads. https://ads.google.com. Erişim Tarihi: 01.12.2018
  • Facebook Business. https://business.facebook.com. Erişim Tarihi: 01.12.2018
  • Google Analytics. https://analytics.google.com. Erişim Tarihi: 01.12.2018
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmetcan Berki 0000-0002-4234-8676

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 17 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Berki, A. (2019). DİJİTAL PAZARLAMA UYGULAMALARININ SATIŞ VE MARKA BİLİNİRLİĞİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi(5), 136-170.
AMA Berki A. DİJİTAL PAZARLAMA UYGULAMALARININ SATIŞ VE MARKA BİLİNİRLİĞİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Egemia Dergisi. Ekim 2019;(5):136-170.
Chicago Berki, Ahmetcan. “DİJİTAL PAZARLAMA UYGULAMALARININ SATIŞ VE MARKA BİLİNİRLİĞİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, sy. 5 (Ekim 2019): 136-70.
EndNote Berki A (01 Ekim 2019) DİJİTAL PAZARLAMA UYGULAMALARININ SATIŞ VE MARKA BİLİNİRLİĞİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi 5 136–170.
IEEE A. Berki, “DİJİTAL PAZARLAMA UYGULAMALARININ SATIŞ VE MARKA BİLİNİRLİĞİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, Egemia Dergisi, sy. 5, ss. 136–170, Ekim 2019.
ISNAD Berki, Ahmetcan. “DİJİTAL PAZARLAMA UYGULAMALARININ SATIŞ VE MARKA BİLİNİRLİĞİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi 5 (Ekim 2019), 136-170.
JAMA Berki A. DİJİTAL PAZARLAMA UYGULAMALARININ SATIŞ VE MARKA BİLİNİRLİĞİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Egemia Dergisi. 2019;:136–170.
MLA Berki, Ahmetcan. “DİJİTAL PAZARLAMA UYGULAMALARININ SATIŞ VE MARKA BİLİNİRLİĞİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, sy. 5, 2019, ss. 136-70.
Vancouver Berki A. DİJİTAL PAZARLAMA UYGULAMALARININ SATIŞ VE MARKA BİLİNİRLİĞİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Egemia Dergisi. 2019(5):136-70.