İnternet ortamındaki dijital reklamların
istatistiki sonuçlarını inceleyen bu çalışma dijital ortamda reklam yayını
gerçekleştiren bir hazır gıda firmasının yayın performansını ortaya
koymaktadır. Bu doğrultuda öncelikle reklam yayını gerçekleştirilen kampanyaların
tıklama, gösterim, sıklık gibi sonuçları ve aynı zamanda demografik açıdan
performans grafikleri incelenerek analizler yapılmıştır. Dijital kampanyaların
yayın dönemi ile yayın gerçekleştirilmeyen dönem karşılaştırılması ile elde
edilen sonuçlar istatistiki çerçevede ortaya konulmuştur. Ulaşılan veriler
içerisinde öne çıkan başlıklar reklam gösterim sayıları, reklam tıklama
sayıları ve erişim sayılarıdır. Bu üç farklı metrik marka bilinirliğini ve
satış artışı sağlama hedeflerine ulaşma noktasında önemli sonuçlar olmakla
beraber yayın süresince bu metriklerin detayları içerisinde hedef kitlenin
cihaz, işletim sistemi, internet servis sağlayıcısı, etkileşim günleri ve
saatleri gibi birçok veriyi de analiz edebilme imkanı sunmaktadır. Bu çalışmada
internet ortamındaki dijital pazarlama faaliyetlerinin bir kolu olan dijital
reklam yayınlarının satış arttırmaya ve marka bilinirliği oluşturmaya yönelik
etkisi incelenmiştir.
Dijital pazarlama sem Google AdWords Google Analytics sosyal medya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 5 |