Research Article
BibTex RIS Cite

BEN CARRİE DEĞİLİM: YENİ DÖNEM KORKU SİNEMASININ ASİ KIZLARI

Year 2021, Issue: 8, 29 - 47, 30.04.2021

Abstract

Son on yılın korku filmlerinde, özellikle body horror filmlerinde genç kadın temsilleri, aynı alt türe ait daha önceki korku filmlerinden bariz bir şekilde farklılık göstermektedir. Bu çalışmanın sorunu, otoriteye karşı çıkan ve kendi doğaüstü kimliklerini benimseyen bu kadınların nasıl temsil edildikleridir. Bu çalışmada, yeni dönem korku filmlerindeki doğaüstü kadın temsilleri Raw (Julia Ducournau, 2016), Thelma (Joachim Trier, 2017), Blue My Mind (Lisa Brühlmann, 2017), Wildling (Fritz Böhm, 2018) örnekleri üzerinden ele alınacaktır. Çalışmada, amaca yönelik örneklem kullanılmaktadır. Bu çalışma sayesinde, sosyal hayatın değişimi ile paralellik gösteren korku filmlerindeki bu yeni gelişmelerin ve güçlü temsillerin nedenlerinin ve geçmişlerinin incelenmesi fırsatı doğar. Hem feminist kuramdan hem de tür kuramından faydalanılarak, Gledhill, Creed, Clover ve Kristeva’nın korkuya bakışları bağlamında son dönem korku sinemasındaki doğaüstü kadın temsilleri araştırılarak literatüre katkıda bulunulacaktır. Bahsedilen filmlerin anlatısal, tematik ve sinematografik tercihleri vasıtasıyla nasıl bir değişiklik yarattığını değerlendirmek, bu çalışmanın amacıdır.

References

  • Abisel, N. (1995). Popüler Sinema ve Türler. İstanbul: Alan.
  • Adams, C. J. (2019). Etin Cinsel Politikası. (Çev. G. Tezcan ve M. E. Boyacıoğlu). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Aksoy, E. (2016). Popüler Kült. İstanbul: Karakarga.
  • Benshoff, H. M. (1997). Monsters in the Closet: Homosexuality and the Horror Film. New York: Manchester University Press.
  • Carroll, N. (1990). The Philosophy of Horror. Londra: Routledge.
  • Cherry, B. (2014). Korku. (Çev. M. Zorlukol vd.). İstanbul: Kolektif.
  • Clover, C. J. (1992/2015). Men, Women and Chainsaws: Gender in the Modern Horror Film. New Jersey: Princeton University Press.
  • Creed, B. (1993). The monstrous-feminine. New York: Routledge.
  • Danacı, F. (2011). Korkunun Canavarları. İstanbul: Kalkedon.
  • Demirci, T. T. (2006). Korku Sinemasının Psikanalizi. İstanbul: Es Yayınları.
  • Federici, S. (2004). Caliban and the witch. Brooklyn, NY: Autonomedia.
  • Freeland, C. A. (1996). Feminist Frameworks for Horror Films. D. Bordwell & N. Carroll (Ed.), Post-Theory: Reconstructing Film Studies. Wisconsin: The University of Wisconsin Press.
  • Golden, R. M. (2006). Encyclopedia of Witchcraft: The Western Tradition. Oxford: Basil Blackwell.
  • Greven, D. (2011). Representations of Femininity in American Genre Cinema: The Woman’s Film, Film Noir, and Modern Horror. New York: Palgrave Macmillan.
  • Harrington, E. (2018). Women, Monstrosity and Horror Film: Gynaehorror. Oxon: Routledge.
  • Hodgkin, K. (2007). Gender, mind and body: Feminism and psychoanalysis. J. Barry ve O. Davies (Ed.), Palgrave advances in witchcraft historiography. New York: Palgrave Macmillan.
  • Hogle, J. E. (2002). The Cambridge Companion to Gothic Fiction. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Hollinger, K. (1996/2015). The Monster as Woman: Two Generations of Cat People. B. K. Grant (Ed.), The Dread of Difference: Gender and the Horror Film. Austin: University of Texas Press.
  • Jackson, K. (2016). Gender and the Nuclear Family in Twenty-First-Century Horror. New York: Palgrave Macmillan.
  • Kracauer, S. (2004). From Caligari to Hitler: A Psychological History of the German Film. New Jersey: Princeton University Press.
  • Kramer, H. Ve Sprenger, J. (1971). The Malleus Maleficarum. New York: Dover.
  • Lewis, J. R. (1999). Witchcraft Today. Santa Barbara: ABC-CLIO.
  • Neale, S. (2003). Questions of Genre. B.K. Grant (Ed.), Film Genre Reader III (160-184). Austin: University of Texas Press.
  • Odell, C. ve Blanc, M. (2011). Korku Sineması. (Çev. A. Toprak). İstanbul: Kalkedon.
  • Özden, Z. (2014). Film Eleştirisi. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Öztürk, S. R. (2000). Sinemada Kadın Olmak. İstanbul: Alan.
  • Pekerman, S. (2012). Film Dilinde Mahrem: Ulusötesi Sinemada Kadın ve Mekân Temsili. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Ryan, M. ve Kellner, D. (2010). Politik Kamera. (Çev. E. Özsayar). İstanbul: Ayrıntı.
  • Ryan, M. ve Lenos, M. (2014). Film Çözümlemesine Giriş. (Çev. E. S. Onat). Ankara: De Ki Basım Yayım.
  • Schatz, T. (1981). Hollywood Genres: Formulas, Filmmaking and The Studio System. New York: Random House.
  • Schulte, R. (2009). Man as Witch: Male Witches in Central Europe. Chippenham: Palgrave Macmillan.
  • Scognamillo, G. (2006). Canavarlar Yaratıklar Manyaklar. İstanbul: +1 Kitap.
  • Short, S. (2007). Misfit Sisters: Screen Horror as Female Rites of Passage. New York: Palgrave Macmillan.
  • Smelik, A. (2008). Feminist Sinema ve Film Teorisi. (Çev. D. Koç). İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Stamp, S. (1996/2015). Horror Femininity, and Carrie’s Monstrous Puberty. B. K. Grant (Ed.), The Dread of Difference: Gender and the Horror Film. Austin: University of Texas Press.
  • Stanford, C. B. (2001). Meat Eating and the Origins of Human Behavior. New Jersey: Princeton University Press.
  • Stokes, L. (2011). Demons of Urban Reform: Early European Witch Trials and Criminal Justice, 1430–1530. Chippenham: Palgrave Macmillan.
  • Tarratt, M. (2003). Monsters from the Id. B.K. Grant (Ed.), Film Genre Reader III (346-365). Austin: University of Texas Press.
  • Topçu, Y. G. (2004). Karanlığın Kızları: Korku Sineması ve Kadın. F. Dalay Küçükkurt & A. Gürata (Ed.), Sinemada Anlatı ve Türler (157-212). Ankara: Vadi.
  • Tudor, A. (1989). Monsters and Mad Scientists: A Cultural History of the Horror Genre. Oxford: Basil Blackwell.
  • Williams, L. (1996/2015). When the Woman Looks. B. K. Grant (Ed.), The Dread of Difference: Gender and the Horror Film. Austin: University of Texas Press.
  • Williams, L. (2003). Film Bodies: Gender, Genre, and Excess. B.K. Grant (Ed.), Film Genre Reader III (141-159). Austin: University of Texas Press.
  • Wohlberg, S. (2005). Hour of the Witch. Shippensburg: Destiny Images.
  • Wood, R. (1979). An Introduction to the American Horror Film. R. Wood & R. Lippe (Ed.), The American Nightmare: Essays on American Horror Film (7-28). Toronto: Festival of Festivals.
  • Wood, R. (2001). The American nightmare: Horror in the 70s. M. Jancovich (Ed.), Horror The Film Reader (25-32). Routledge.
  • Wright, J. H. (2003). Genre Films and the Status Quo. B.K. Grant (Ed.), Film Genre Reader III (42-50). Austin: University of Texas Press.
  • Yalçınkaya, C. (2017). Feminizm, Kolonyalizm, Kanibalizm: Raw (2016), https://www.otekisinema.com/raw-2016/.
Year 2021, Issue: 8, 29 - 47, 30.04.2021

Abstract

References

  • Abisel, N. (1995). Popüler Sinema ve Türler. İstanbul: Alan.
  • Adams, C. J. (2019). Etin Cinsel Politikası. (Çev. G. Tezcan ve M. E. Boyacıoğlu). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Aksoy, E. (2016). Popüler Kült. İstanbul: Karakarga.
  • Benshoff, H. M. (1997). Monsters in the Closet: Homosexuality and the Horror Film. New York: Manchester University Press.
  • Carroll, N. (1990). The Philosophy of Horror. Londra: Routledge.
  • Cherry, B. (2014). Korku. (Çev. M. Zorlukol vd.). İstanbul: Kolektif.
  • Clover, C. J. (1992/2015). Men, Women and Chainsaws: Gender in the Modern Horror Film. New Jersey: Princeton University Press.
  • Creed, B. (1993). The monstrous-feminine. New York: Routledge.
  • Danacı, F. (2011). Korkunun Canavarları. İstanbul: Kalkedon.
  • Demirci, T. T. (2006). Korku Sinemasının Psikanalizi. İstanbul: Es Yayınları.
  • Federici, S. (2004). Caliban and the witch. Brooklyn, NY: Autonomedia.
  • Freeland, C. A. (1996). Feminist Frameworks for Horror Films. D. Bordwell & N. Carroll (Ed.), Post-Theory: Reconstructing Film Studies. Wisconsin: The University of Wisconsin Press.
  • Golden, R. M. (2006). Encyclopedia of Witchcraft: The Western Tradition. Oxford: Basil Blackwell.
  • Greven, D. (2011). Representations of Femininity in American Genre Cinema: The Woman’s Film, Film Noir, and Modern Horror. New York: Palgrave Macmillan.
  • Harrington, E. (2018). Women, Monstrosity and Horror Film: Gynaehorror. Oxon: Routledge.
  • Hodgkin, K. (2007). Gender, mind and body: Feminism and psychoanalysis. J. Barry ve O. Davies (Ed.), Palgrave advances in witchcraft historiography. New York: Palgrave Macmillan.
  • Hogle, J. E. (2002). The Cambridge Companion to Gothic Fiction. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Hollinger, K. (1996/2015). The Monster as Woman: Two Generations of Cat People. B. K. Grant (Ed.), The Dread of Difference: Gender and the Horror Film. Austin: University of Texas Press.
  • Jackson, K. (2016). Gender and the Nuclear Family in Twenty-First-Century Horror. New York: Palgrave Macmillan.
  • Kracauer, S. (2004). From Caligari to Hitler: A Psychological History of the German Film. New Jersey: Princeton University Press.
  • Kramer, H. Ve Sprenger, J. (1971). The Malleus Maleficarum. New York: Dover.
  • Lewis, J. R. (1999). Witchcraft Today. Santa Barbara: ABC-CLIO.
  • Neale, S. (2003). Questions of Genre. B.K. Grant (Ed.), Film Genre Reader III (160-184). Austin: University of Texas Press.
  • Odell, C. ve Blanc, M. (2011). Korku Sineması. (Çev. A. Toprak). İstanbul: Kalkedon.
  • Özden, Z. (2014). Film Eleştirisi. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Öztürk, S. R. (2000). Sinemada Kadın Olmak. İstanbul: Alan.
  • Pekerman, S. (2012). Film Dilinde Mahrem: Ulusötesi Sinemada Kadın ve Mekân Temsili. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Ryan, M. ve Kellner, D. (2010). Politik Kamera. (Çev. E. Özsayar). İstanbul: Ayrıntı.
  • Ryan, M. ve Lenos, M. (2014). Film Çözümlemesine Giriş. (Çev. E. S. Onat). Ankara: De Ki Basım Yayım.
  • Schatz, T. (1981). Hollywood Genres: Formulas, Filmmaking and The Studio System. New York: Random House.
  • Schulte, R. (2009). Man as Witch: Male Witches in Central Europe. Chippenham: Palgrave Macmillan.
  • Scognamillo, G. (2006). Canavarlar Yaratıklar Manyaklar. İstanbul: +1 Kitap.
  • Short, S. (2007). Misfit Sisters: Screen Horror as Female Rites of Passage. New York: Palgrave Macmillan.
  • Smelik, A. (2008). Feminist Sinema ve Film Teorisi. (Çev. D. Koç). İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Stamp, S. (1996/2015). Horror Femininity, and Carrie’s Monstrous Puberty. B. K. Grant (Ed.), The Dread of Difference: Gender and the Horror Film. Austin: University of Texas Press.
  • Stanford, C. B. (2001). Meat Eating and the Origins of Human Behavior. New Jersey: Princeton University Press.
  • Stokes, L. (2011). Demons of Urban Reform: Early European Witch Trials and Criminal Justice, 1430–1530. Chippenham: Palgrave Macmillan.
  • Tarratt, M. (2003). Monsters from the Id. B.K. Grant (Ed.), Film Genre Reader III (346-365). Austin: University of Texas Press.
  • Topçu, Y. G. (2004). Karanlığın Kızları: Korku Sineması ve Kadın. F. Dalay Küçükkurt & A. Gürata (Ed.), Sinemada Anlatı ve Türler (157-212). Ankara: Vadi.
  • Tudor, A. (1989). Monsters and Mad Scientists: A Cultural History of the Horror Genre. Oxford: Basil Blackwell.
  • Williams, L. (1996/2015). When the Woman Looks. B. K. Grant (Ed.), The Dread of Difference: Gender and the Horror Film. Austin: University of Texas Press.
  • Williams, L. (2003). Film Bodies: Gender, Genre, and Excess. B.K. Grant (Ed.), Film Genre Reader III (141-159). Austin: University of Texas Press.
  • Wohlberg, S. (2005). Hour of the Witch. Shippensburg: Destiny Images.
  • Wood, R. (1979). An Introduction to the American Horror Film. R. Wood & R. Lippe (Ed.), The American Nightmare: Essays on American Horror Film (7-28). Toronto: Festival of Festivals.
  • Wood, R. (2001). The American nightmare: Horror in the 70s. M. Jancovich (Ed.), Horror The Film Reader (25-32). Routledge.
  • Wright, J. H. (2003). Genre Films and the Status Quo. B.K. Grant (Ed.), Film Genre Reader III (42-50). Austin: University of Texas Press.
  • Yalçınkaya, C. (2017). Feminizm, Kolonyalizm, Kanibalizm: Raw (2016), https://www.otekisinema.com/raw-2016/.
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Makaleler
Authors

Tuğçe Kutlu 0000-0003-2715-6024

Publication Date April 30, 2021
Submission Date January 22, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 8

Cite

APA Kutlu, T. (2021). BEN CARRİE DEĞİLİM: YENİ DÖNEM KORKU SİNEMASININ ASİ KIZLARI. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi(8), 29-47.
AMA Kutlu T. BEN CARRİE DEĞİLİM: YENİ DÖNEM KORKU SİNEMASININ ASİ KIZLARI. Egemia Dergisi. April 2021;(8):29-47.
Chicago Kutlu, Tuğçe. “BEN CARRİE DEĞİLİM: YENİ DÖNEM KORKU SİNEMASININ ASİ KIZLARI”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, no. 8 (April 2021): 29-47.
EndNote Kutlu T (April 1, 2021) BEN CARRİE DEĞİLİM: YENİ DÖNEM KORKU SİNEMASININ ASİ KIZLARI. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi 8 29–47.
IEEE T. Kutlu, “BEN CARRİE DEĞİLİM: YENİ DÖNEM KORKU SİNEMASININ ASİ KIZLARI”, Egemia Dergisi, no. 8, pp. 29–47, April 2021.
ISNAD Kutlu, Tuğçe. “BEN CARRİE DEĞİLİM: YENİ DÖNEM KORKU SİNEMASININ ASİ KIZLARI”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi 8 (April 2021), 29-47.
JAMA Kutlu T. BEN CARRİE DEĞİLİM: YENİ DÖNEM KORKU SİNEMASININ ASİ KIZLARI. Egemia Dergisi. 2021;:29–47.
MLA Kutlu, Tuğçe. “BEN CARRİE DEĞİLİM: YENİ DÖNEM KORKU SİNEMASININ ASİ KIZLARI”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, no. 8, 2021, pp. 29-47.
Vancouver Kutlu T. BEN CARRİE DEĞİLİM: YENİ DÖNEM KORKU SİNEMASININ ASİ KIZLARI. Egemia Dergisi. 2021(8):29-47.