Son on yılın korku filmlerinde, özellikle body horror filmlerinde genç kadın temsilleri, aynı alt türe ait daha önceki korku filmlerinden bariz bir şekilde farklılık göstermektedir. Bu çalışmanın sorunu, otoriteye karşı çıkan ve kendi doğaüstü kimliklerini benimseyen bu kadınların nasıl temsil edildikleridir. Bu çalışmada, yeni dönem korku filmlerindeki doğaüstü kadın temsilleri Raw (Julia Ducournau, 2016), Thelma (Joachim Trier, 2017), Blue My Mind (Lisa Brühlmann, 2017), Wildling (Fritz Böhm, 2018) örnekleri üzerinden ele alınacaktır. Çalışmada, amaca yönelik örneklem kullanılmaktadır. Bu çalışma sayesinde, sosyal hayatın değişimi ile paralellik gösteren korku filmlerindeki bu yeni gelişmelerin ve güçlü temsillerin nedenlerinin ve geçmişlerinin incelenmesi fırsatı doğar. Hem feminist kuramdan hem de tür kuramından faydalanılarak, Gledhill, Creed, Clover ve Kristeva’nın korkuya bakışları bağlamında son dönem korku sinemasındaki doğaüstü kadın temsilleri araştırılarak literatüre katkıda bulunulacaktır. Bahsedilen filmlerin anlatısal, tematik ve sinematografik tercihleri vasıtasıyla nasıl bir değişiklik yarattığını değerlendirmek, bu çalışmanın amacıdır.
Korku Filmlerinde Kadın Beden Korku Feminist Kuram Tür Kuramı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 8 |