Research Article
BibTex RIS Cite

Covid-19 ile ilgili Öğretmen Algılarını Belirlemeye Yönelik Bir Olgu Bilim Çalışması

Year 2021, , 382 - 405, 19.10.2021
https://doi.org/10.53506/egitim.905674

Abstract

Bu çalışmanın amacı; dünyada acil durum ilan edilmesine sebebiyet veren Covid-19 ile ilgili farklı branşlardan öğretmenlerin algılarını belirlemektir. Bu sebeple mevcut çalışma olgu bilim (fenomenoloji) yöntemi ile yürütülmüştür. Çalışmaya Giresun ilinde devlet okullarında çalışan 8 farklı branştan 35 öğretmen katılmıştır. Öğretmen algılarını belirlemek maksadıyla “Covid-19 …… gibidir. Çünkü ………” şeklinde oluşturulan metafor kalıbı, çizim tekniği ve 6 açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Verilerin analiz sonuçları doğrultusunda öğretmenler tarafından oluşturulan metaforlar, çizilen kavramlar ve açık uçlu sorulara verdikleri cevaplara dair bulgular 4 ana temada toplanmıştır. Öğretmenlerin Covid-19 ile ilgili algılarından elde edilen verilere göre “virüsün özellikleri, insan hayatına etkileri, virüsün geleceğine dair öngörüler, alınacak tedbirler” temalarına ulaşılmıştır. Öğretmenlerin Covid-19 ile ilgili genel olarak olumsuz algıları olmakla birlikte tedbirlere uydukları, salgınla ilgili alınan önlemlerin artırılmasını istedikleri, salgının seyri ile ilgili umutlu oldukları belirlenmiştir. Bilgi kirliliğinin önüne geçilmesi, dijital okuryazarlığın geliştirilmesi, sağlıklı yaşam ve virüsten korunma yolları ile ilgili ek bilgilendirme çalışmaları yapılması önerilerinde bulunulmuştur.

References

  • Abasız, D. B. (2019). Lise öğrencilerinin ekosistem konusundaki bilişsel yapıları, algıları, duygusal semantik tutumları ve alternatif kavramlarının belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Acar, Y. (2020). Yeni korona virüs (COVID-19) salgını ve turizm faaliyetlerine etkisi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 7-21. DOI: 10.32572/guntad.703410
  • Afacan, E. ve Avcı, N. (2020). Korona virüs (Covid-19) örneği üzerinden salgın hastalıklara sosyolojik bir bakış. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 1-14.
  • Akyavuz Külekçi, E. ve Çakın, M. (2020). Covid-19 Salgınının Eğitime Etkisi Konusunda Okul Yöneticilerinin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 723-737.
  • Alkan Çeviker, S. ve Dindar Demiray, E. (2020). SARS-CoV-2 (COVİD 19) Enfeksiyonu Ayırıcı Tanı Açısından Diğer Solunumsal Virüsler. Journal of Biotechnology and Strategic Health Research, COVID-19 Special Issue, 45-49. DOI: 10.34084/bshr.714383
  • Assunção Flores, M., & Gago, M. (2020). Teacher education in times of COVID-19 pandemic in Portugal: national, institutional and pedagogical responses. Journal of Education for Teaching, 46(4), 507-516. https://doi.org/10.1080/02607476.2020.1799709
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. DOI:10.31592/aeusbed.598299
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bozkurt, Y., Zeybek, Z. ve Aşkın, R. (2020). COVİD-19 pandemisi: psikolojik etkileri ve terapötik müdahaleler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(37), 304-318.
  • Cansız-Aktaş, M. (2019). Nitel veri toplama teknikleri (Ed. Haluk Özmen ve Orhan Karamustafaoğlu, 2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Çakın, M. ve Akyavuz Külekçi, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186. DOI: 10.24289/ijsser.747901
  • Çaykuş, E. ve Mutlu Çaykuş, T. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde çocukların psikolojik dayanıklılığını güçlendirme yolları: ailelere, öğretmenlere ve ruh sağlığı uzmanlarına öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 95-113.
  • Çepni, S. (2018). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. (8. Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çubukçu, Z. (2004). Öğretmen adaylarının düşünme stillerinin belirlenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 87-105.
  • Daniel, J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1), 91-96.
  • Demuyakor, J. (2020). Coronavirus (COVID-19) and Online Learning in Higher Institutions of Education: A Survey of the Perceptions of Ghanaian International Students in China. Online Journal of Communication and Media Technologies, 10(3), e202018. https://doi.org/10.29333/ojcmt/8286.
  • Demirci, N. (2020). Fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının bazı temel konu ve kavramlarına yönelik metaforik algılarının belirlenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ağrı.
  • Dikmen, A. U., Kına, M. H., Özkan, S. ve İlhan, M. N. (2020). COVID-19 epidemiyolojisi: Pandemiden ne öğrendik. Journal of biotechnology and strategic health research, 4(Özel Sayı), 29-36. https://doi.org/10.34084/bshr.715153
  • Ding Y, Du X, Li Q, Zhang M, Zhang Q, Tan X, et al. (2020) Risk perception of coronavirus disease 2019 (COVID-19) and its related factors among college students in China during quarantine. PLoS ONE, 15(8): e0237626. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0237626
  • Dönmez, G. (2017). Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersine, bilime, fen bilimleri öğretmenine ve bilim insanına yönelik metaforik algıları ve imajları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Aydın.
  • Duygun, A. (2020). COVID-19 pandemisi sırasında tüketicilerin yaşam tarzlarının değerlendirilmesi. Econder Uluslararası Akademik Dergi, 4(1), 232-247. DOI: 10.35342/econder.744621
  • Ekici, G. (2019). Öğretmen adaylarının “AIDS” kavramı konusundaki bilişsel yapıları: çizme-yazma tekniği örneği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(Education & Psychology), 115-129. DOI: 10.18506/anemon.520946
  • Eskici, G. (2020). Covid-19 pandemisi: karantina için beslenme önerileri. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(Özel Sayı 1), 124-129. DOI: 10.21673/anadoluklin.722546
  • Forceville, C. (2002). The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 34, 1-14.
  • Gashi, F. (2020). Korona virüse yakalanmış kişilerde tedavi döneminde dini başa çıkmanın etkisi. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 7(1), 511-535.
  • Gill, Michael J. (2014). The possibilities of phenomenology for organizational research. Organizational Research Methods, 17(2), 118-137. DOI: 10.1177/1094428113518348
  • Gohel, K. H., Patel, P. B., Shah, P. M., Patel, J. R., Pandit, N., & Raut, A. (2021). Knowledge and perceptions about COVID-19 among the medical and allied health science students in India: An online cross-sectional survey. Clinical Epidemiology and Global Health, 9, 104-109.
  • Görgülü Arı, A. ve Arslan, K. (2020). Ortaokul öğrencilerinin Covid-19’a yönelik metaforik algıları. Electronic Turkish Studies, 15(6), 503-524.
  • Görgülü Arı, A. ve Hayır Kanat, M. (2020). Covid-19 (korona virüs) Üzerine Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Salgın Hastalıklar Özel Sayısı, 459-492.
  • Karakaya, F., Arık, S., Çimen, O. ve Yılmaz, M. (2020). Investigation of the Views of Biology Teachers on Distance Education during the COVID-19 Pandemic. Journal of Education in Science Environment and Health, 6(4), 246-258. DOI: 10.21891/jeseh.792984
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kırmızıgül, H. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, Covıd 19 özel sayısı 2, 283-289.
  • Massengill, S. D., & Mahlios, M. (2008). Pre-service Teachers‟ Metaphors of Teaching and Literacy. Reading Psychology, 29(1), 31-60.
  • Murphy, M.P.A., (2020). COVID-19 and emergency eLearning: Consequences of the securitization of higher education for post-pandemic pedagogy. Contemporary Security Policy, 41(3), 492-505, DOI: 10.1080/13523260.2020.1761749
  • Öktem, Ü. (2005). Fenomenoloji ve edmund Husserl'de Apaçıklık (Evidenz) Problemi. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 45(1). 27-55.
  • Özkoçak, V., Koç, F. ve Gültekin T. (2020). Pandemilere antropolojik bakış: korona virüs (Covid-19) örneği, Turkish Studies, 15(2), 1183-1195. https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.42679
  • Özmen, H. ve Karamustafaoğlu, O. (Ed.) (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Palanbek Yavaş S. ve Arga G. (2020). COVID-19 ve çocuklar; şimdiye kadar neler öğrendik?. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 5(COVID-19 Özel Sayısı), 96-107. https://doi.org/10.35232/estudamhsd.759384
  • Pettersson, T., Postholm, M. B., Flem, A., & Gudmundsdottir, S. (2004). The classroom as a stage and the teacher's role. Teaching and Teacher Education, 20(6), 589-605. http://dx.doi.org/10.1016%2Fj.tate.2004.06.004
  • Pırasa, N., Paliç Şadoğlu,G. ve Kuvvet, Z. (2018). Examination of the studies on metaphors in mathematics and science fields in Turkey between 2005-2017. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(4), 687-702.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Saban, A. (2008). İlköğretim I. kademe öğretmen ve öğrencilerinin bilgi kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. İlköğretim Online, 7(2), 421-455.
  • Saatçi, G. ve Aksu, M. (2020). Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan yabancı uyruklu öğrencilerin korona virüs algılarının metafor yolu ile tespit etmeye yönelik bir araştırma. Journal of Awareness, 5(4), 617-630.DOI: 10.26809/joa.5.042
  • Singhal, T. (2020). A Review of Coronavirus Disease-2019 (COVID-19). Indian J Pediatr 87, 281–286. https://doi.org/10.1007/s12098-020-03263-6
  • Tejedor, S., Cervi, L., Pérez-Escoda, A., Tusa, F. & Parola, A. (2021). Higher Education Response in the Time of Coronavirus: Perceptions of Teachers and Students, and Open Innovation. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity. 7(1):43. https://doi.org/10.3390/joitmc7010043
  • Telli, S. ve Altun, D. (2020). Corona virüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. DOI: 10.32329/uad.711110
  • Tercan, B. (2020). Biyolojik Afetler ve COVID-19. Paramedik ve Acil Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 41-50.
  • Tutkun, Ö. F. ve Aksoyalp, Y. (2010). 21. yüzyılda öğretmen yetiştirme eğitim programının boyutları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (24), 361-371.
  • Türkiye Bilimler Akademisi. (2020). Covid-19 küresel salgın değerlendirme raporu. 20 Aralık 2020 tarihinde http://www.tuba.gov.tr/tr/yayinlar/suresiz-yayinlar/raporlar/4.-versiyon-tuba-covid-19-kuresel-salgin-degerlendirme-raporu adresinden erişilmiştir.
  • Tönbül, Ö. (2020). Koronavirüs (Covid-19) salgını sonrası 20-60 yaş arası bireylerin psikolojik dayanıklılıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Humanistic Perspective, 2(2), 159-174.
  • UNESCO (2020). Global Education Coalition, COVID-19 Education Response. Retrieved on March 28, 2021, from https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/globalcoalition.
  • Üstün, Ç. ve Özçiftçi, S. (2020). COVID-19 pandemisinin sosyal yaşam ve etik düzlem üzerine etkileri: Bir değerlendirme çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(Özel Sayı 1), 142-153.
  • Weeden, K. A., & Cornwell, B. (2020). The small-world network of college classes: implications for epidemic spread on a university campus. Sociological Science, 7, 222-241.
  • WHO Health Topics, Coronavirus (2020). Coronavirus disease (COVID-19) advice for the public. 20 Aralık 2020 tarihinde https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public adresinden erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (11.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. (2020). Dijital çağda dijital pandemi: Türkiye’de Covid-19 gündemi. Intermedia International E-journal, 7(13), 381-401.
  • Yıldırım, Ç. (2020). Covid-19 enfeksiyonlarının renal fonksiyonlar üzerine etkisinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi). Gazi Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Ankara.
  • Yeditepe Üniversitesi Hastaneleri (2020). Salgında eldiven kullanımı. 16 Kasım 2020 tarihinde http://www.yeditepehastanesi.com.tr/koronavirus-salgininda-eldiven-kullanmak-riskli-mi adresinden erişilmiştir.
  • Yücel Cengiz, İ. ve Ekici, G. (2019). Biyoloji öğretmen adaylarının biyoloji eğitimi laboratuvar dersine ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1218-1258. DOI: 10.26466/opus.538351
  • Yüksek Usta, S. ve Gökcan, H. (2020). Çocukların ve annelerinin gözünden Covid-19. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 187-206. DOI: 10.24289/ijsser.744642.

A Phenomenological Study to Determine Teacher Perceptions Regarding the Covid-19

Year 2021, , 382 - 405, 19.10.2021
https://doi.org/10.53506/egitim.905674

Abstract

The aim of this study; the aim is to determine the perceptions of teachers from different branches about Covid-19, which causes an emergency to be declared in the world. For this reason, the present study was carried out with the phenomenology method. 35 teachers from 8 different branches working in public schools in Giresun province participated in the study. In order to determine teacher perceptions, “Covid-19 is like ……. Because ………” metaphor pattern, drawing technique and interview form consisting of 6 open-ended questions were used. The obtained data were analyzed by content analysis method. In line with the results of the analysis of the data, the metaphors created by the teachers, the concepts drawn and the answers to the open-ended questions were collected under 4 main themes. According to the data obtained from the perceptions of the teachers about Covid-19, the themes of "characteristics of the virus, its effects on human life, predictions about the future of the virus, the measures to be taken" were reached. Although teachers have generally negative perceptions about Covid-19, it has been determined that they comply with the measures, they want the measures taken regarding the epidemic to be increased, and they are hopeful about the course of the epidemic. Suggestions were made to prevent information pollution, to develop digital literacy, to conduct additional information studies on healthy living and ways to protect against viruses.

References

  • Abasız, D. B. (2019). Lise öğrencilerinin ekosistem konusundaki bilişsel yapıları, algıları, duygusal semantik tutumları ve alternatif kavramlarının belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Acar, Y. (2020). Yeni korona virüs (COVID-19) salgını ve turizm faaliyetlerine etkisi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 7-21. DOI: 10.32572/guntad.703410
  • Afacan, E. ve Avcı, N. (2020). Korona virüs (Covid-19) örneği üzerinden salgın hastalıklara sosyolojik bir bakış. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 1-14.
  • Akyavuz Külekçi, E. ve Çakın, M. (2020). Covid-19 Salgınının Eğitime Etkisi Konusunda Okul Yöneticilerinin Görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 723-737.
  • Alkan Çeviker, S. ve Dindar Demiray, E. (2020). SARS-CoV-2 (COVİD 19) Enfeksiyonu Ayırıcı Tanı Açısından Diğer Solunumsal Virüsler. Journal of Biotechnology and Strategic Health Research, COVID-19 Special Issue, 45-49. DOI: 10.34084/bshr.714383
  • Assunção Flores, M., & Gago, M. (2020). Teacher education in times of COVID-19 pandemic in Portugal: national, institutional and pedagogical responses. Journal of Education for Teaching, 46(4), 507-516. https://doi.org/10.1080/02607476.2020.1799709
  • Baltacı, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. DOI:10.31592/aeusbed.598299
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bozkurt, Y., Zeybek, Z. ve Aşkın, R. (2020). COVİD-19 pandemisi: psikolojik etkileri ve terapötik müdahaleler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(37), 304-318.
  • Cansız-Aktaş, M. (2019). Nitel veri toplama teknikleri (Ed. Haluk Özmen ve Orhan Karamustafaoğlu, 2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Çakın, M. ve Akyavuz Külekçi, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186. DOI: 10.24289/ijsser.747901
  • Çaykuş, E. ve Mutlu Çaykuş, T. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde çocukların psikolojik dayanıklılığını güçlendirme yolları: ailelere, öğretmenlere ve ruh sağlığı uzmanlarına öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 95-113.
  • Çepni, S. (2018). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. (8. Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çubukçu, Z. (2004). Öğretmen adaylarının düşünme stillerinin belirlenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 87-105.
  • Daniel, J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1), 91-96.
  • Demuyakor, J. (2020). Coronavirus (COVID-19) and Online Learning in Higher Institutions of Education: A Survey of the Perceptions of Ghanaian International Students in China. Online Journal of Communication and Media Technologies, 10(3), e202018. https://doi.org/10.29333/ojcmt/8286.
  • Demirci, N. (2020). Fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının bazı temel konu ve kavramlarına yönelik metaforik algılarının belirlenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ağrı.
  • Dikmen, A. U., Kına, M. H., Özkan, S. ve İlhan, M. N. (2020). COVID-19 epidemiyolojisi: Pandemiden ne öğrendik. Journal of biotechnology and strategic health research, 4(Özel Sayı), 29-36. https://doi.org/10.34084/bshr.715153
  • Ding Y, Du X, Li Q, Zhang M, Zhang Q, Tan X, et al. (2020) Risk perception of coronavirus disease 2019 (COVID-19) and its related factors among college students in China during quarantine. PLoS ONE, 15(8): e0237626. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0237626
  • Dönmez, G. (2017). Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersine, bilime, fen bilimleri öğretmenine ve bilim insanına yönelik metaforik algıları ve imajları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Aydın.
  • Duygun, A. (2020). COVID-19 pandemisi sırasında tüketicilerin yaşam tarzlarının değerlendirilmesi. Econder Uluslararası Akademik Dergi, 4(1), 232-247. DOI: 10.35342/econder.744621
  • Ekici, G. (2019). Öğretmen adaylarının “AIDS” kavramı konusundaki bilişsel yapıları: çizme-yazma tekniği örneği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(Education & Psychology), 115-129. DOI: 10.18506/anemon.520946
  • Eskici, G. (2020). Covid-19 pandemisi: karantina için beslenme önerileri. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(Özel Sayı 1), 124-129. DOI: 10.21673/anadoluklin.722546
  • Forceville, C. (2002). The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 34, 1-14.
  • Gashi, F. (2020). Korona virüse yakalanmış kişilerde tedavi döneminde dini başa çıkmanın etkisi. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 7(1), 511-535.
  • Gill, Michael J. (2014). The possibilities of phenomenology for organizational research. Organizational Research Methods, 17(2), 118-137. DOI: 10.1177/1094428113518348
  • Gohel, K. H., Patel, P. B., Shah, P. M., Patel, J. R., Pandit, N., & Raut, A. (2021). Knowledge and perceptions about COVID-19 among the medical and allied health science students in India: An online cross-sectional survey. Clinical Epidemiology and Global Health, 9, 104-109.
  • Görgülü Arı, A. ve Arslan, K. (2020). Ortaokul öğrencilerinin Covid-19’a yönelik metaforik algıları. Electronic Turkish Studies, 15(6), 503-524.
  • Görgülü Arı, A. ve Hayır Kanat, M. (2020). Covid-19 (korona virüs) Üzerine Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Salgın Hastalıklar Özel Sayısı, 459-492.
  • Karakaya, F., Arık, S., Çimen, O. ve Yılmaz, M. (2020). Investigation of the Views of Biology Teachers on Distance Education during the COVID-19 Pandemic. Journal of Education in Science Environment and Health, 6(4), 246-258. DOI: 10.21891/jeseh.792984
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kırmızıgül, H. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, Covıd 19 özel sayısı 2, 283-289.
  • Massengill, S. D., & Mahlios, M. (2008). Pre-service Teachers‟ Metaphors of Teaching and Literacy. Reading Psychology, 29(1), 31-60.
  • Murphy, M.P.A., (2020). COVID-19 and emergency eLearning: Consequences of the securitization of higher education for post-pandemic pedagogy. Contemporary Security Policy, 41(3), 492-505, DOI: 10.1080/13523260.2020.1761749
  • Öktem, Ü. (2005). Fenomenoloji ve edmund Husserl'de Apaçıklık (Evidenz) Problemi. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 45(1). 27-55.
  • Özkoçak, V., Koç, F. ve Gültekin T. (2020). Pandemilere antropolojik bakış: korona virüs (Covid-19) örneği, Turkish Studies, 15(2), 1183-1195. https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.42679
  • Özmen, H. ve Karamustafaoğlu, O. (Ed.) (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Palanbek Yavaş S. ve Arga G. (2020). COVID-19 ve çocuklar; şimdiye kadar neler öğrendik?. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 5(COVID-19 Özel Sayısı), 96-107. https://doi.org/10.35232/estudamhsd.759384
  • Pettersson, T., Postholm, M. B., Flem, A., & Gudmundsdottir, S. (2004). The classroom as a stage and the teacher's role. Teaching and Teacher Education, 20(6), 589-605. http://dx.doi.org/10.1016%2Fj.tate.2004.06.004
  • Pırasa, N., Paliç Şadoğlu,G. ve Kuvvet, Z. (2018). Examination of the studies on metaphors in mathematics and science fields in Turkey between 2005-2017. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(4), 687-702.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Saban, A. (2008). İlköğretim I. kademe öğretmen ve öğrencilerinin bilgi kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. İlköğretim Online, 7(2), 421-455.
  • Saatçi, G. ve Aksu, M. (2020). Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan yabancı uyruklu öğrencilerin korona virüs algılarının metafor yolu ile tespit etmeye yönelik bir araştırma. Journal of Awareness, 5(4), 617-630.DOI: 10.26809/joa.5.042
  • Singhal, T. (2020). A Review of Coronavirus Disease-2019 (COVID-19). Indian J Pediatr 87, 281–286. https://doi.org/10.1007/s12098-020-03263-6
  • Tejedor, S., Cervi, L., Pérez-Escoda, A., Tusa, F. & Parola, A. (2021). Higher Education Response in the Time of Coronavirus: Perceptions of Teachers and Students, and Open Innovation. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity. 7(1):43. https://doi.org/10.3390/joitmc7010043
  • Telli, S. ve Altun, D. (2020). Corona virüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. DOI: 10.32329/uad.711110
  • Tercan, B. (2020). Biyolojik Afetler ve COVID-19. Paramedik ve Acil Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 41-50.
  • Tutkun, Ö. F. ve Aksoyalp, Y. (2010). 21. yüzyılda öğretmen yetiştirme eğitim programının boyutları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (24), 361-371.
  • Türkiye Bilimler Akademisi. (2020). Covid-19 küresel salgın değerlendirme raporu. 20 Aralık 2020 tarihinde http://www.tuba.gov.tr/tr/yayinlar/suresiz-yayinlar/raporlar/4.-versiyon-tuba-covid-19-kuresel-salgin-degerlendirme-raporu adresinden erişilmiştir.
  • Tönbül, Ö. (2020). Koronavirüs (Covid-19) salgını sonrası 20-60 yaş arası bireylerin psikolojik dayanıklılıklarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Humanistic Perspective, 2(2), 159-174.
  • UNESCO (2020). Global Education Coalition, COVID-19 Education Response. Retrieved on March 28, 2021, from https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/globalcoalition.
  • Üstün, Ç. ve Özçiftçi, S. (2020). COVID-19 pandemisinin sosyal yaşam ve etik düzlem üzerine etkileri: Bir değerlendirme çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(Özel Sayı 1), 142-153.
  • Weeden, K. A., & Cornwell, B. (2020). The small-world network of college classes: implications for epidemic spread on a university campus. Sociological Science, 7, 222-241.
  • WHO Health Topics, Coronavirus (2020). Coronavirus disease (COVID-19) advice for the public. 20 Aralık 2020 tarihinde https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public adresinden erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (11.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. (2020). Dijital çağda dijital pandemi: Türkiye’de Covid-19 gündemi. Intermedia International E-journal, 7(13), 381-401.
  • Yıldırım, Ç. (2020). Covid-19 enfeksiyonlarının renal fonksiyonlar üzerine etkisinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi). Gazi Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Ankara.
  • Yeditepe Üniversitesi Hastaneleri (2020). Salgında eldiven kullanımı. 16 Kasım 2020 tarihinde http://www.yeditepehastanesi.com.tr/koronavirus-salgininda-eldiven-kullanmak-riskli-mi adresinden erişilmiştir.
  • Yücel Cengiz, İ. ve Ekici, G. (2019). Biyoloji öğretmen adaylarının biyoloji eğitimi laboratuvar dersine ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1218-1258. DOI: 10.26466/opus.538351
  • Yüksek Usta, S. ve Gökcan, H. (2020). Çocukların ve annelerinin gözünden Covid-19. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 187-206. DOI: 10.24289/ijsser.744642.
There are 61 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Çiğdem Şahin Çakır 0000-0001-7041-3773

İlayda Cömert 0000-0001-9100-7969

Publication Date October 19, 2021
Submission Date March 30, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Şahin Çakır, Ç., & Cömert, İ. (2021). Covid-19 ile ilgili Öğretmen Algılarını Belirlemeye Yönelik Bir Olgu Bilim Çalışması. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 382-405. https://doi.org/10.53506/egitim.905674