Eğitim ve öğretim alanında meydana gelen gelişmeler
beraberinde yeni kavramların ve projelerin ortaya çıkmasına yol açmıştır. Bu
gelişmelerden birisi kullanıcıların tercihleri doğrultusunda işlev gösteren
Uyarlanabilir Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarıdır. Kullanıcıların bireysel
özellikleri ve hazır olma durumları doğrultusunda uyarlanabilir ortamlar
oluşturulmaktadır. Özellikle teknolojinin yüksek öğrenim kurumlarında çeşitli
öğrenme ortamları ile etkin bir şekilde kullanılması öğrenme ortamlarının
zenginliği açısından önem arz etmektedir. Bu anlamda öğrenme ortamlarına
duyulan ihtiyacı ortadan kaldırabilme adına bilgisayar teknolojilerinde farklı
öğretim ortamlarının oluşturulması zorunlu hale gelmiştir. Günümüz teknolojisi
sunduğu imkanlar ile farklı kullanıcıların yararlanabileceği, farklı kullanıcı
özelliklerinin sahip olduğu ortamları araştırmacılar açısından sağlamaktadır.
Uyarlanabilir Çevrimiçi Öğrenme Ortamları da bu alanda yenilikler
getirmektedir. Bu araştırmanın amacı belirtilen ifadeler ışığında öğrencilerin
Uyarlanabilir Çevrimiçi Öğrenme Ortamları ilkeleri doğrultusunda tasarlanmış
yazılımın kullanımı hakkında görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma nitel
araştırma yöntem ve tekniklerine dayalı olarak yapılmıştır. Araştırma betimsel
bir çalışmadır. Elde edilen bulgulara göre; yazılım kullanım yönüne ilişkin
bulgular, içerik / e-içerik yönüne ilişkin bulgular, yazılımın görsel tasarım
yönüne ilişkin bulgular, çevrimiçi öğrenme ortamı kullanımının motivasyona
etkisine ilişkin bulgular ve ayrıca bu ortamı harmanlanmış öğrenme ortamıyla
kullanılmasına ilişkin bulgulara yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 19, 2017 |
Submission Date | July 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 2 |
Academia Journal of Educational Research